„Chevrolet Cruze“ debiutavo 2009-aisiais ir nuo tada jau parduota daugiau nei 1,3 mln. automobilių ir tai yra šiuo metu sėkmingiausiai pasaulyje parduodamas „Chevrolet“ modelis. Šis „Opel Astra“ „pusbrolis“ iš „General Motors“ koncerno iš pradžių pasirodė sedano kėbulu, pernai šio modelio gamą papildė hečbekas, o šiemet – ir universalas. Žengiant „Astra“ keliu, trūksta tik kupė versijos.
„Cruze“ modelio gamos stiprinimas – neatsitiktinis. Taip „Chevrolet“ ketina ypač sustiprinti savo pozicijas šeimų bei aktyvų laisvalaikį praktikuojančių vairuotojų segmentuose. Kompaktinės klasės automobiliai sudaro didžiausią Europos automobilių rinkos segmentą siekiantį 17 proc. visų parduodamų automobilių. Iš jų universalai sudaro apytiksliai 22 proc. Šio tipo automobilių pirkėjai ypač vertina didesnį salono bei bagažinės tūrį, tuo pat metu tikėdamiesi, kad bendras automobilio dydis, važiavimo savybės bei pojūčiai prie vairo atitiks tradicinio kompaktinės klasės hečbeko ar sedano savybes.
Ar „Cruze SW“ atitinka šiuos lūkesčius? Lyginant su hečbeku ar sedanu, „Cruze SW“ yra atitinkamai 16 ir 8 cm ilgesnis. Svarbiausias universalumo požymis – bagažinės talpa, kuri siekia 500 l. Kam to mažai ir gali sau leisti paaukoti galines sėdynes – nulenkus jų atkaltes talpa padidėja iki 1478 l. Skaičiai solidūs, bet antrasis jų kiek nusileidžia „Astra Sports Tourer“ versijai (1550 l). Automobilyje galima vežti iki 1534 kg sveriantį krovinį.
Patrauklumo suteikia ir tai, kad kartu su universalo debiutu, buvo atnaujinta ir „Cruze“ išvaizda – pakeistos radiatoriaus grotelės, nauji priekiniai bei rūko žibintai, naujo dizaino ratlankiai.
Bandymas įtikti aktyviems
„Cruze SW“ salonas liko praktiškai nepakitęs nuo hečbeko, buvo tik šiek tiek patobulinta centrinė konsolė bei pirkėjams siūlomi nauji salono apmušalai.
O visa kita išliko iš kitų „Cruze“ versijų – galima pastebėti, kad salone apstu mažesnių skyrelių smulkiems daiktams susidėti, tarp kurių išsiskiria firminė „Chevrolet“ modeliuose naudojama „slėptuvė“ – magiška dėtuvė centrinėje konsolėje, kuri atsidaro pakėlus skaitmeninį ekraną. Už papildomą mokestį taip pat galima užsisakyti ir įvairių praktiškų priedų, tokių kaip tinklas kroviniams tvirtinti, speciali bagažinės padalinimo į skyrelius sistema su reguliuojamomis pertvarėlėmis, stogo bagažinė, dviračių, slidžių, snieglenčių bei banglenčių laikikliai. Tai rodo, kad „Chevrolet“ išties norėjo įtikti aktyviai gyvenantiems klientams.
Naujieji „Cruze“ bus tiekiami su berakte automobilio atrakinimo bei variklio paleidimo sistema, leidžiančia patekti į automobilį rakto neišsitraukus iš kišenės ar krepšio, o taip pat paleisti arba sustabdyti variklį mygtuko paspaudimu. Sistema patogi, tik nereikėtų ja piktnaudžiauti, nes taip kyla grėsmė apskritai pamiršti, kur palikote raktelius.
Aukštesniųjų komplektacijų „Cruze“ modeliuose debiutavo ir visiškai nauja „Chevrolet“ elektroninės įrangos valdymo sistema „MyLink“, specialiai skirta tiems, kurie naudojasi išmaniaisiais telefonais.
„MyLink“ perkelia išmaniajame telefone saugomus duomenis bei paties telefono funkcionalumą į septynių colių, liesti jautrų, spalvotą ekraną centrinėje konsolėje. Prijungę savo išmanųjį galite ne tik groti telefone saugomus muzikos bei vaizdo įrašus, peržiūrėti nuotraukas, naudotis adresų knygele, bet ir tokiomis telefono funkcijomis kaip speciali navigacijos programėlė, kurią galima valdyti centrinėje konsolėje esančio ekranėlio pagalba.
Atnaujinta variklių gama
„Chevrolet Cruze“ universalo, kaip ir kitų versijų, pirkėjams nuo šiol galima rinktis iš papildytos variklių gamos. Be jau iš anksčiau žinomų benzininių 1.6 ir 1.8 l darbo tūrio variklių siūlomi ir nauji 1.4 l, 140 AG, 200 Nm benzininis variklis su turbokompresoriumi bei 1.7 l darbo tūrio turbodyzelis, o taip pat – atnaujintas 2.0 l darbo tūrio turbodyzelis. Trys minėtieji varikliai – 1.4 l benzininis bei 1.7 ir 2.0 l turbodyzeliai tiekiami su standartine, „Start-Stop“ funkcija. Šie modeliai taip pat išsiskiria tuo, kad prietaisų skydelyje galima matyti nedidelį rodmenį, kuriame pateikiamas ekonomiško vairavimo sistemos meniu.
1.4 l benzininis, 1.7 l ir 2.0 l turbodyzeliai komplektuojami su šešių laipsnių, o 1.6 l ir 1.8 l benzininiai varikliai – su penkių laipsnių mechaninėmis pavarų dėžėmis. Automobiliuose su 1.8 l benzininiu ir 2.0 l dyzeliniu varikliu gali būti montuojama ir penkių laipsnių automatinė transmisija.
Kroatijoje išbandėme „Cruze SW“ su galingiausiu dyzeliniu pasirinkimu – 2.0 l, 163 AG varikliu. Šis variklis gal net kiek per geras tokiam automobiliui. Jis tylus, eiklus ir taupus. Vidutinės sąnaudos – vos 4,8 l/100 km. Maksimalus 360 Nm sukimo momentas pasiekiamas jau esant 1750-2750 aps./min., tad dyzelinių variklių gerbėjai įvertins šio agregato žvalumą.
Vis dėlto ne ką prastesnis pasirinkimas turėtų būti ir 1.7 l „dyzelis“. Šis turbininis variklis taip pat turi standartinę „Start/Stop“ sistemą, o jo pajėgumas siekia 130 AG, o 300 Nm sukimo momentas išvystomas 2000-2500 aps./min intervale. Tokios charakteristikos iki šiai „Cruze“ versijai iki 100 km/val. leidžia įsibėgėti per 10,4 sek. Svarbiausia yra tai, kad gamintojų nurodomos vidutinės degalų sąnaudos siekia tik 4,5 l/100 km.
Palankios kainos
„Cruze SW“ gamintojai pristato kaip puikų automobilį šeimai ar aktyviam viengungiui. Reikia pripažinti, kad šioms klientų grupėms atstovaujančių pirkėjų poreikiai skiriasi. Šeimai svarbiausia, kad visi jos nariai automobilyje jaustųsi patogiai, o bagažinėje būtų vietos susidėti visiems (ne)reikalingiems daiktams. Tuo tarpu viengungiui galinės sėdynės erdvė greičiausiai aktuali ne keleivių vežiojimui.
Vienas svarbiausių ką tik Lietuvoje pasirodžiusio „Cruze“ universalo privalumų – žema kaina, kuri prasideda nuo 43 530 Lt. Tiesa, reguliari modelio kaina yra bent 10 tūkst. didesnė, tačiau šiuo metu „Chevrolet“ pardavėjai, kaip ir nemažai kitų gamintojų atstovų, taiko nemažas nuolaidas, tad „Cruze SW“ už 43 530 Lt pristatomas kaip pasiūlymas už „ypatingą kainą“. Panaši tendencija ir su aukštesnio lygio komplektacijos modeliais – pavyzdžiui, brangiausia „Cruze SW LTZ Plus“ versija su dyzeliniu 2.0 l varikliu ir automatine pavarų dėže įprastai kainuotų 84 tūkst. Lt, tačiau kainoraštyje iškart numatyta „ypatinga kaina“, kuri siekia 70,5 tūkst. Lt.
„Malibu“ – jau ir su dyzeliniu varikliu
„Chevrolet“ gamos Europoje flagmanas „Malibu“ nuo rudens jau siūlomas ir su dyzeliniu varikliu. Šią versiją taip pat išbandėme Kroatijoje vykusiame pristatyme.
Vasarą Lietuvos rinkoje debiutavęs automobilis iš pradžių buvo siūlomas tik su vieninteliu benzininiu 2.4 l, 163 AG varikliu. Dabar didelio sedano ieškantys pirkėjai gali rinktis ir „Malibu“ su dyzeliniu 2.0 l, 164 AG agregatu. Lyginant su benzininiu modeliu, šis yra gerokai taupesnis – vidutinės degalų sąnaudos tėra 5,1 l/100 km.
Kaip jau esame rašę apie benzininę šio modelio versiją, „Malibu“ važiavimo savybės būdingos dideliam sedanui – jokio azartiškumo, svarbiausia patogumas. Galinėje dalyje vietos tiek, kad ir aukštaūgiai jaučiasi laisvai.
Pastebėjome ir tai, kad „Malibu“ išvaizda yra gana apgaulinga, ypač pirkėjams, kuriems „Chevrolet“ markė vis dar yra neatrasta. Pažiūrėjus į „Malibu“ sedaną, galima manyti (o tą patvirtino ne vienas aplinkinis), kad tai prašmatnus automobilis, o jo vairuotojas, matyt, nemažai uždirbantis. Iš tiesų, tai yra kokybiškas sedanas už prieinamą kainą, tačiau tai nei vokiškas, nei prancūziškas, nei korėjietiškas aparatas, o apie šių šalių gamybos modelių vairuotojus dauguma yra susidarę vienokią ir kitokią nuomonę. Tad jeigu norite mūsų keliuose dar pakankamai reto ir aplinkiniams mažai ką apie jūsų statusą išduodančio automobilio – šis modelis gali būti vienas iš tinkamiausių pasirinkimų.
Lietuvoje dyzelinis „Malibu“ kainuoja nuo 77,9 tūkst. Lt (modelis su LT lygio įranga). Įdomu tai, kad šio modelio kainoraštis nuo rudens buvo perrašytas, ir ne pirkėjų naudai. Jeigu dar vasarą „Chevrolet“ atstovai už pigiausią „Malibu“ su benzininiu varikliu prašė 61,9 tūkst. Lt, tai dabar bazinės versijos modeliu tapo šis „dyzelis“. O benzininis sedanas dabar kainuoja nuo 80 361 Lt, tiesa, šis variklis siūlomas tik su aukštesnio LTZ lygio įranga.
„Chevrolet Cruze SW“ vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris: 1998 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 120 kW/163 AG/3800 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 360 Nm/1750-2750 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4675 mm
Plotis: 1797 mm
Aukštis: 1521 mm
Važiuoklės bazė: 2685 mm
Svoris: 1520 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,8 sek.
Maksimalus greitis: 210 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,8 l/100 km
CO2 emisija: 126 g/km
Bagažinės tūris: 500/1478 l
Kaina: 70 500 Lt (bazinė versija – nuo 43 500 Lt)