Gamintojas iš Pietų Korėjos. KGM (arba „KG Mobility), tai kompanija, priklausanti puikiai šioje šalyje žinomai, daugybę veiklų turinčiai „KG Group“, kuri nusprendė investuoti dar ir į automobilių verslą, nupirkdama „SsangYong“, bet palikdama šios kompanijos logotipą.
Benzinas ir elektra
„Torres“ modelis buvo pristatytas 2022 metais, o 2023 metų rudenį debiutavo ir Lietuvoje. Besidomintys naujais automobiliais Lietuvoje, tikriausiai jau bus girdėję, matę, o gal net ir spėję išbandyti benzininę „Torres“ versiją, aprūpintą 1.5 litro benziniu varikliu.
Tai – įdomus automobilis, ypač savo išvaizda, kurioje galima įžvelgti užuominų į kitų gamintojų modelius.
Naujasis „Torres EVX“, tai elektrinė, kitaip atrodanti „Torres“ versija, pristatyta 2023 metų rudenį Pietų Korėjoje. Su šiuo modeliu, pirmu elektriniu KGM automobiliu, šiemet pradedama prekyba globaliai, įskaitant ir Europą, todėl susipažinti su „Torres EVX“ gamintojas pakvietė į Turkijos sostinę Stambulą.
Stilinga išorė ir minimalistinis vidus
Pažvelgus į pilnai elektra varomo „Torres EVX“ išvaizdą, pamatysime kiek kitokią priekinę dalį – ji moderni ir atrodo futuristiškai. Tuo tarpu galinė dalis tik labai minimaliai skiriasi nuo benzininės versijos.
Viduje „Torres EVX“ aprūpintas dviem ekranais, minimalistiniu stiliumi bei jau ankstesniuose „SsangYong“ modeliuose matytu vairu su bene tais pačiais mygtukais ir, žinoma, logotipu. Įsėdus į automobilį kyla noras matyti naują, modernesnio dizaino vairą.
Sėdynės patogios, gal kiek kietokos, bet nugaros važiuojant nevargino. Salone erdvu, o bagažo skyriuje telpa 703 litrai krovinio.
Mygtukų centrinėje konsolėje nerasime – visas valdymas vyksta baksnojant pirštu į ekraną. Vieniems tai patogu, bet aš mėgstu fizinius mygtukus, ypač, kai yra kalbama apie klimato kontrolę. Tačiau dabar jau tampa tradicija, kad viską automobiliuose vis dažniau „valdome“ ekranų pagalba, taigi tenka taikytis su mygtukų išnykimu. Žinoma, dėl to kartais, norint rasti kokią nors funkciją, tenka gerokai pasirausti ekrano meniu, tuo metu atitraukiant dėmesį nuo kelio.
Meniu paslaptys
Kalbant apie „KGM Torres EVX“ meniu paslaptis, tai jų tikrai pavyko rasti. Įprasta, kad šių dienų automobiliai visada turi važiavimo režimus, ypač elektromobiliai. Atrodė savaime suprantama, kad tai turėtų turėti ir šis elektromobilis, tačiau pirmą kartą norint surasti šią funkciją, teko kaip reikiant paplušėti ir.. tiesiog nerasti.
Galiausiai paslaptis buvo išaiškinta, suradus važiavimo režimų perjungimą klimato kontrolės skiltyje. Gerai. Kitą kartą problemų ieškant tikrai nebus, o galbūt gamintojas atliks šios dalies atnaujinimą.
Tačiau kilo klausimas, kodėl norint nukeliauti į šį automobilio nustatymų langą (jame yra ir kiti reikalingi automobilio nustatymai), pagrindiniame meniu reikėjo spausti „ventiliatoriaus“ ikoną – neaišku. O juk taip paprasta būtų turėti tokį fizinį mygtuką ant vairo ar šalia pavarų perjungimo svirties, ir iškart pasirinkti norimą važiavimo režimą.
Elektriniai ypatumai
Važiavimo režimai keturi: Winter, Eco, Comfort ir Sport. Pastarasis leidžia pajusti pilną automobilio galią. Elektros motoras generuoja 207 AG bei 339 Nm, o tokia galia užtikrina sklandų važiavimą. Tiesa, tai nėra itin dinamiškas elektromobilis (pagreitis iki šimto – 8.1 sek.), bet su juo tikrai visur galima suspėti bei sėkmingai aplenkti važiuojančius lėčiau.
Tiesa, nors ir ne per daug galingas, tačiau „Torres EVX“ „mėgsta“ prasukti priekinius varančiuosius ratus, kai važiuojant iš vietos arba lėtai judant akceleruojama šiek tiek aštriau. To tikrai ne visada norėtųsi, ypač kylant vingiuotu keliu į įkalnę. Aišku, visada aštriai gazuoti tikrai nėra būtina, bet faktas, kad šioje srityje reikalinga geresnė kalibracija.
Dar įdomu ir tai, kad iš atbulinės pavaros norint vėl pradėti važiuoti į priekį, pavarų perjungimo svirtį pirmiausia reikia pastatyti į neutralią padėtį, ir tik tada į D (reikalingi du veiksmai, vietoje vieno). Įprastai, automobiliuose su automatinėmis pavarų dėžėmis, be jokio svirties sustabdymo ties N padėtimi, iš D jungiame tiesiai į R, ir atvirkščiai. Tuo tarpu „Torres EVX“ šis procesas priverčia šiek tiek uždelsti, o tai gali sukelti minimalų nepatogumą, kuomet tenka greitai apsisukinėti judriame kelyje.
„KGM Torres EVX“ yra aprūpintas 73.4 kWh talpos baterija, kurią pilnai įkrovus, pasak gamintojo, galima nuvažiuoti 462 km atstumą.
Testo metu Turkijoje, važinėjant vingiuotomis kalnuotoje vietovėje nutiestomis Stambulo gatvėmis, greitkeliu, kur leidžiamas greitis 140 km/val. bei įvairiais vingiuotais kalnų keliukais, nevengiant aštresnio pažaidimo su akceleratoriaus pedalu, vidutinės elektros sąnaudos siekė 24.2 kWh/100 km.
Automobilis keliu rieda sklandžiai, pasižymi standžia važiuokle, nebloga garso izoliacija, erdvės pojūčiu, plačiu matymo kampu.
Faktai, kuriuos būtina paminėti
Pirma, „Torres EVX“ kėbulo gamyboje naudojamas itin stiprus plienas. Stipresnis, nei daugelyje kitų automobilių. Antra, tiek elektros motoras, tiek baterija yra pasiskolinta iš KGM partnerio, Kinijos automobilių gamintojo BYD.
„KGM Torres EVX“ kaina prasideda nuo 39 900 eurų (arba vos trimis tūkstančiais daugiau nei priekiniais ratais varoma benzininė „Torres“ versija), o testuotas modelis kainavo apie 45 tūkst. eurų.
Elektromobilio baterijai suteikiama 10 metų arba vieno milijono kilometrų garantija.
Vėliau gamintojas planuoja ir to paties „Torres“ modelio hibridą, bei kitus įdomiai ir išskirtinai atrodančius modelius, įskaitant pikapą.