Ir nors technologijos nėra naujos, elektrinis „Mini“ (kurio įprasta versija su vidaus degimo varikliu debiutavo dar 2014 metais) tapo pirmuoju elektra varomu mažu „Premium“ segmento automobiliu. Arba klasės, kurią galima įvardinti ir kitaip – brangūs ir maži automobiliai, norintiems išsiskirti.
Nes nauji „Mini“ – įvaizdžio automobiliai. Tačiau jie, nežiūrint į savo žaismingą išvaizdą, visada pasižymėjo geriausiomis klasėje valdymo savybėmis ir elektrinis „Mini“ netapo išimtimi. Ir net būdamas 145 kilogramais sunkesnis už benzininę versiją su automatine transmisija ir sverdamas nekuklius 1365 kilogramus, dėl žemesnio svorio centro ir lengvo elektros variklio priekyje, jis lygiai taip pat kaip ir įprastas modelis su vidaus degimo varikliu yra itin vikriai valdomas ir noriai įveikia posūkius be jokio slydimo į išorę – tą užtikrina ir važiavimo stabilizavimo kontrolė, kuri, skirtingai nuo naudojamos įprastuose modeliuose technologijos, duomenis gauna ne iš praslystančių ratų, o iš galią į ratus perduodančio elektros variklio valdymo sistemos.
Smagų važiavimą skatina ir 184 AG motoras, leidžiantis iki 100 km/val. įsibėgėti per gana padorias 7,3 sekundes – miesto automobiliui kur kas aktualiau dinamika iki 50 km/val., o ji yra tikrai įspūdinga dėl akimirksniu pasiekiamo sukimo momento. Maksimalus greitis apribotas ties 150 km/val., bet tai aktualu nebent Vokietijos greitkeliuose, o ir tokiu tempu nuvažiuoti pavyks netoli. Nes elektriniame „Mini“ sumontuotas tik 32 kWh talpos akumuliatorius (prieš dešimtmetį tai buvo įprasta talpa), iš kurių vairuotojui prieinama maždaug 29 kWh. Tad ir stebuklų nesitikėkite – nuvažiuoti bent 200 kilometrų viena įkrova bus iššūkis. Aišku, galima įsijungti maksimalaus taupymo režimą, bet argi „Mini“ buvo kurtas tam, kad vilktumėtės vėžlio greičiu?
Aišku, kad ne, todėl velniop tuos nuogąstavimus dėl nuvažiuojamo atstumo. Tai ne kelioninė, o smagi miesto mašina, su kuria smagu nardyti ne tik didmiestyje, bet ir išlėkti į užmiesčio kelius. Vis tiek daug daiktų į bagažinę nesusidėsite, o kam to reikia, tie tikrai nesirinks „Mini Cooper“. Tuo labiau kad ir jo kaina prasideda nuo 34 790 eurų, o bandytos „Experience“ versijos – ir visi 40 900 eurų (be naujo elektromobilio įsigijimui taikomos 4000 eurų lengvatos). Bet, kaip jau minėjau, tai įvaizdžio mašina, pasižyminti išskirtinai geromis valdymo savybėmis, o nuo šiol turinti ir madingą elektros pavarą. Vienintelę savo klasėje, jeigu ką.
Daugiau apie naują „Mini Cooper SE“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.