Nesakau, kad „i3“ yra prastas automobilis, bet visgi tai daugiau eksperimentinis gaminys ir bandomoji technologijų platforma, kurios sprendimai buvo panaudoti ir pernai bandytame elektriniame „Mini Cooper SE“. Šis mažylis yra puikus miesto transportas, bet visgi jo koncepcija tiek kalbant apie salono sprendimus, tiek ir apie energiją taupančias dviračio pločio padangas nelabai ką bendro turi su tuo kokius mes įpratę matyti „tikrus“ BMW.
Skirtingai nuo „BMW iX3“ – tai pirmasis gamintojo modelis, siūlomas ir vien tik su elektros pavara (yra ir iš tinklo įkraunama hibridinė versija, taip pat modeliai su vien tik vidaus degimo varikliais), ir yra antrasis serijinis gamintojo elektromobilis (neskaičiuojant „Mini“). Neužilgo pasirodys ir vien tik kaip elektromobiliai siūlomi „BMW iX“, taip pat „i4“ – visi jie pagaminti naudojant modulinės „CLAR“ platformos elementus. Kuri, kaip jau supratote, gali būti pritaikyta tiek automobiliams su vidaus degimo, tiek ir elektros varikliais. Tad koks jis, pirmas „tikras“ elektrinis BMW?
Na, pirmiausiai savo išvaizda jis nelabai daug kuo skiriasi nuo įprasto trečios kartos „X3“, pasirodžiusio 2017 metais – daugiau skirtumų išorėje (pavyzdžiui, uždaros priekinės grotelės, žydros spalvos apdailos elementai, aerodinaminiai ratlankiai) nei viduje – čia viskas kaip ir kituose „X3“ modeliuose, nebent gali atkreipti dėmesį į žydrą emblemos apvadą ant vairo, žydrą įjungimo mygtuką ir žydrą juostelę ant pavarų svirties.
Salonas, sakykime taip, labiau vertinantiems klasikinius sprendimus. Taip, rodmenys yra skaitmeniniai, bet pats multimedijos ekranas yra palyginti nedidelis ir patogiai valdomas tiek lietimu, tiek ir patogiu „iDrive“ valdikliu. Garso sistema, klimato kontrolė – kiekvienai šiai funkcijai skirti atskiri fiziniai mygtukai, kurių šiuolaikiniuose automobiliuose lieka vis mažiau.
Sėdima šiek tiek aukščiau nei esu įpratęs BMW – apačioje yra sumontuoti nemažos 80 kWh talpos akumuliatoriai (iš kurių naudojama 75 kWh), dėl kurių šiek tiek sumažėjo ir bagažinės tūris, į kurią dabar telpa iki 1560 l – 40 l mažiau nei į įprasto modelio bagažinę. Beje, kalbant apie krovinių skyrius – nors priekyje variklio nėra, bet ten nėra ir bagažinės, o palikta neišnaudota erdvė – akivaizdu, tai dėl unifikacijos su tradiciniais modeliais.
Taigi, kaip jau supratote, 286 AG elektros variklis yra gale, suka galinius ratus ir iki 100 km/val. leidžia įsibėgėti per 6,8 sekundes. Taip, šis SAV (taip BMW įvardina savo modelius su padidinta prošvaisa – „Sport Activity Vehicle“) turi tik galinių ratų pavarą ir bent jau šiai dienai nežada versijos su elektros varikliu priekyje. Tai – vienas esminių skirtumų nuo būsimo „iX“ ir galingiausios „i4“ versijos, kurios turės „xDrive“ pavarą. Taigi, po elektros variklį priekyje ir gale.
Ir, manau, tai yra gana rimtas trūkumas jei ketinate šiuo automobiliu važinėti ne tik mieste, bet ir užmiestyje žiemą – visgi tik galiniai varantys ratai neužtikrins nei tokio gero sukibimo kaip visų ratų pavara, esant slidžiai kelio dangai, nei didesnio pravažumo jei reikės įveikti lengvą bekelę.
Bet jei važinėsite daugiausiai mieste ar tik gerais keliais, tokiu atveju galinių ratų pavarą turintį elektromobilį vairuoti bus vienas malonumas. Tuo labiau, kad dėl elektros variklio gale šio 2185 kg sveriančio automobilio didesnė svorio dalis tenka galinei ašiai, tad BMW valdomas itin smagiai su itin aiškiai ir tiksliai veikiančia vairo sistema, azartišku noru prognozuojamai slysti galine dalimi (priekyje didelio svorio nėra, tad nėra ir nepakankamo pasukamumo, nešančio automobilį priekiu į išorę).
Ir nors akumuliatoriai sveria net 518 kg, ši masė koncentruota apačioje, tad ir svorio centras, palyginti su įprastu modeliu, yra net 7,5 cm žemiau. O tai bet kuriam automobiliui ir ypatingai modeliui su padidinta prošvaisa – tik privalumas. Kaip ir gera garso izoliaciją, dėl kurios „iX3“ galima pagirti – elektromobiliams itin aktualu, kad į saloną patektų kuo mažiau aerodinaminio, taip pat padangų keliamo triukšmo, kadangi variklis iš esmės veikia be garso.
Gaila, bet elektromobilį dienos bandymui pasiėmiau tik iš dalies įkrautą, tad jį teko papildomai įkrauti ir testo metu, todėl nepasakysiu koks būtų buvęs realus nuvažiuojamas atstumas. Bet galiu patvirtinti, kad daugiausiai važinėjant užmiestyje geru oru ir veikiant kondicionieriui, energijos sąnaudos buvo 19,1 kWh/100 km – gamintojas nurodo, kad mažiausios sąnaudos pagal WLTP siekia 18,5 kWh/100 km ir su tiek energijos naudojančiu elektromobiliu galima nuvažiuoti 460 kilometrų. Mano atveju tai reiškė, kad aš tikrai būčiau įveikęs daugiau kaip 440 kilometrų. Žinoma, važiuodamas beveik idealiomis sąlygomis.
Ir, aišku, elektrinės „X3“ versijos kaina yra žymiai didesnė nei modelio su įprastu vidaus degimo varikliu, kuris kainuoja nuo 45 020 eurų. Elektrinio „iX3“ kaina yra nuo 69 450 eurų, naudojantis veiklos nuoma, mėnesio įmoka bus nuo 1070 eurų.
Daugiau apie naują elektromobilį „BMW iX3“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.