Žinoma, nesidomintys nelabai ką pasakytų ir apie pačią „Cupra“ markę, bet daugiau žinantys juos nušviestų, kad atskiras prekinis ženklas gimė „Seat“ markės sportiškiausių modelių šeimoje, kuri anksčiau turėjo šį vardą ir kuris štai jau kelis metus (nuo 2018 m.) pristatomas kaip atskira „Volkswagen“ koncerno katalonų „Seat“ padalinio markė.

Tad tiek trumpai apie kilmę, na, o dabar – apie „Born“ išvaizdą, kuri tikrai yra išskirtinė. Beje, tas pats pasakytina apie kitą „Cupra“ modelį „Formentor“ – lieka tik stebėtis kaip katalonai sugeba sukurti taip nelabai ką bendro bent jau vizualiai su „Volkswagen“ bendraplatformiais turintį dizainą.

Žinoma, salone matoma daugiau identiškų grupės sprendimų, ypatingai kai kalbame apie tokius elementus kaip važiavimo režimų svirtelę, mažą informacinį ekranėlį vietoje įprasto prietaisų skydelio, multimedijos ekraną, nors visgi jame grafikos išvaizda yra originali.

Tiek išorėje, tiek ir salone daug bronzos – firminės markės spalvos – detalių nuo ratlankių, logotipų iki sportiškų, bet patogių šios spalvos siūlais sudygsniuotų sėdynių ir vairo apvado, taip pat bronzinės spalvos intarpų salone. Viskas atrodo efektingai ir nuteikia azartiškam važiavimui. Ir „Cupra Born“ tikrai turi ką pasiūlyti.

Na, vien jau įsibėgėjimas iki 100 km/val. per 7,3 sekundes su 204 AG elektros varikliu ir daugiau 1700 kg sveriančiu automobiliu yra geras rezultatas – visgi atminkime, kad tarp elektromobilių tai yra vienas pigesnių pasirinkimų (apie kainas pabaigoje). O kas nori dar karščiau, tai gali rinktis ir modelį su papildoma „eBoost“ funkcija, padidinančia momentinę galią iki 231 AG ir leidžiančia iššauti iki to paties atskaitos taško per 6,6 sekundes.

Ir tuo labiau, kad šią dinamiką valdyti patogu – kaip ir kiti „MEB“ bendraplatformiai, „Born“ yra varomas galiniais ratais ir turi gale sumontuotą elektros variklį, tad taip ne tik padidinant automobilio manevringumą, bet ir mažiau apkraunant vairo sistemą, todėl elektromobilis nors ir nėra lengvas, valdomas lengvai ir tiksliai.

Jei grįžti prie sąlyginai nemažo svorio, tai čia yra mažiausiai porą esminių jo įtakotų veiksnių. Pirmasis – jaučiasi, kad garso izoliacija yra pakankama, tad važiuojant salone tylu. Bet iš kitos pusės, mažesnis svoris būtų padėjęs sutaupyti keletą kilovatvalandžių – visgi gana nemažas apetitas elektrai yra pastebėtas ir kituose koncerno elektromobiliuose. Na, bet su 22 kWh energijos sąnaudomis žiemą ir pakankamai nemaža galia galima sakyti, kad nereikia varyti Dievo į medį ir sąnaudos yra priimtinos.

Bandytame modelyje nebuvo, bet galima užsisakyti ir reguliuojamo standumo pakabą, ką tikrai rekomenduočiau padaryti – „Cupra Born“ pakabos nustatymai yra gana sportiškai standūs, tad po ratais pasitaikius prastesnio kelio atkarpai, visada bus galima pasirinkti komfortiškesnį režimą – tik 675 eurus kainuojančios išlaidos adaptyviai pakabai tikrai pasiteisins.

Patiks „Born“ ir keleiviams – kaip ir „ID.3“ atveju, speciali elektromobilių platforma leido pasiūlyti stebėtinai daug erdvės (vertinant, kad elektromobilio ilgis yra tik 4,3 metro) sėdintiems gale, saugumu rūpinasi daug elektroninių vairuotojo pagalbininkų, o nesiblaškyti kelyje padės navigacijos sistema su papildytos realybės funkcija projekciniame ekrane, rodanti kryptis pro langą matomoje aplinkoje – su tokia sistema lyg asai manevruotų net ir amžinai besiblaškantys „Bolt“ vairuotojai.

Norite sužinoti kiek nuvažiuoja? Mano bandyta 58 kWh naudojamos talpos akumuliatorių (visa talpa 62 kWh) turinti versija pagal gamintoją gali nuvažiuoti iki 420 kilometrų (13,8 kWh/100 km), su mano energijos sąnaudomis (22 kWh/100 km) tai būtų buvę 1,59 karto mažiau arba 264 km – žiemą tai nėra blogai. Norite reguliariai įveikti „standartinį“ atstumą nuo sostinės iki jūros ir nesustoti įkrovimui? Tada verta rinktis versiją su 77 kWh akumuliatoriumi. Žinoma, greitkelyje sąnaudos bus gerokai didesnės, tad ne faktas, kad užteks ir tokios talpos akumuliatoriaus. Bet tam yra iki 125 kW greitojo įkrovimo palaikymas, tai pat žadama, kad bus galima įkrauti ir iki 170 kW siekiančia galia.

Kalbant apie kainas, tai „Cupra“ atveju kainodara yra patraukli daugiausiai dėl to, kad nors kaip ir kitų elektromobilių atveju kaina nėra maža, bet papildomos parinktys yra aiškios ir jų nėra daug, todėl susikomplektuoti automobilį pagal savo poreikius bus nesudėtinga. Mano bandyta versija kainuoja nuo 39 900 eurų, 45 kWh modelis kainuoja nuo 36 600 eurų. Jei remtis „Sixt Leasing“ duomenimis, tai tokio modelio veiklos nuomos kaina mėnesiui atsieis nuo 499 eurų. Palyginimui, „Volkswagen ID.3“ įmoka bus 528 eurai, tos pačios klasės elektrinio „Renault Megane E-Tech Electric“ – 518 eurų.

Daugiau apie naują „Cupra Born“ elektromobilį žiūrėkite vaizdo apžvalgoje.