Tiesa, serijinio modelio išvaizda liko simpatiška, nors koncepcinė versija buvo dar efektingesnė. Tačiau tai – klasikinis atvejis. Dizaineriai paišo, o inžinieriai menininkų fantazijas bando įgyvendinti metale. 99 proc. – kur kas žemiškesnių formų. Bet akivaizdu, kad pirmas „Honda“ elektromobilis, pavadintas tiesiog „e“, labiausiai pirkėjus vilios savo išvaizda. Kuri, reikia pripažinti, tikrai miela.

Bet nemažiau įspūdingas ir automobilio salonas su trimis per visą prietaisų skydelį sumontuotais ekranais (kitas dalykas kiek jie patogūs naudotis – apie tai žiūrėkite vaizdo medžiagoje), taip pat kraštuose esančiais šoniniais ekranais, kuriuose rodomas vaizdas iš šonuose esančių kamerų. Nes įprastų veidrodėlių čia tiesiog nėra.

Vietoje salone esančio galinio vaizdo veidrodėlio taip pat sumontuotas ekranas, rodantis vaizdą iš gale esančios kameros. Tad tokiame pažangiame automobilyje nustebau neradęs belaidžio telefono įkroviklio, kuris negalimas net kaip papildoma įranga. O ir vien ekranais gyvas nebūsi – viena iš didžiausių technologinių šio mažylio savybių yra galimybė jį įkrauti net 100 kW siekiančia galia. Kur rasti tokią stotelę – kitas klausimas, bet faktas, kad elektromobilis bus greičiau įkrautas nei turėdamas vien tik 50 kW įkrovimo galimybę. Nes krauti jį reikės dažnai.

Ir tai – ne tik dėl šiuolaikiniais matais vertinant mažos 35,5 kWh ličio-jonų akumuliatorių talpos (iš kurių, skirtingais duomenimis, naudojimui pasiekiama nuo 29 iki 32 kWh). O daugiau dėl energijos sąnaudų – didesnę laiko dalį važinėjus užmiestyje, energijos naudojimas buvo didesnis kaip 20 kWh. Ir tai – be greitkelių, o važiuojant įprastais užmiesčio keliais ir lauko temperatūrai esant +16. Tad tokiu režimu pavyko įveikti vos 135 kilometrus ir įsijungė avarinis „vėžlio“ režimas.

Kai daugiau važinėjau mieste, energijos sąnaudos sumažėjo, o nuvažiuojamas atstumas padidėjo iki 160 kilometrų. Bet tai vis tiek toli gražu nuo gamintojo pagal WLTP standartą deklaruojamų 210 kilometrų. Tiesa sakant, susidarė įspūdis, kad duomenys pateikti matuojant ne pagal WLTP, o pasenusią ir jokių realių sąlygų neatitinkančią NEDC metodiką. Nes iš asmeninės patirties galiu pasakyti, kad WLTP nurodomus duomenis galima tikrai nesunkiai pasiekti, ypatingai važiuojant elektromobiliu. Deja, su „Honda e“ tai buvo neįmanoma misija.

Viena didelių energijos sąnaudų priežasčių gali būti didelis elektromobilio svoris. Kaip jus manote kiek sveria 3,9 metro ilgio mažiausių automobilių klasės atstovas? Pasufleruosiu – tokie automobiliai kaip „Renault Twingo“, „Kia Picanto“ ar „Volkswagen Up“ sveria apie 900 kilogramų. Dabar prisėskite jei nenorite nugriūti. „Honda e“ sveria 1524 kilogramus! Tuščias! Aš vaizdo medžiagoje dar svarsčiau, kad galbūt tai yra bendra automobilio masė su keleiviais, bet gamintojas nurodo, kad toks yra tuščio elektromobilio svoris be keleivių (todėl šiuos pamąstymus teko iškirpti). Palyginimui, elektrinio „Volkswagen e-Up“ svoris yra nuo 1135 kilogramų...

Žinoma, 113 kW (154 AG) elektros variklis, sukantis galinius ratus, padeda smagiai įsibėgėti iki 100 km/val. per 8,3 sekundes (maksimalus greitis apribotas ties 145 km/val.), taip pat juo patogu manevruoti mieste, nes dėl galinių ratų pavaros apsisukimo skersmuo yra mažesnis nei automobilių su priekinių ratų pavara. Bet visgi tai nėra automobilis vairuotojui skirtingai nuo, pavyzdžiui, elektrinio „Mini Cooper SE“. Kuris taip pat turi mažos talpos akumuliatorių (nieko keisto, kadangi nors ir debiutavęs 2019 metais, jis naudoja dar 2013 metais pasirodžiusio „BMW i3“ technologijas).

Nors „Honda e“ vidinis kroviklis iš namų tinklo leidžia įkrauti tik 6,6 kW galia, bet greitesniam įkrovimui namuose galima naudoti vienos fazės 7,4 kW įkrovimo stotelę, su kuria akumuliatorių nuo 20 iki 80 % įkrauti užims 3 val. 15 min, nuo 0 iki 100 % – 5 val. 20 min. (www.e-stoteles.lt duomenimis). Greitojo įkrovimo stotelėse akumuliatoriai iki 80 % bus įkrauti per maždaug 30 min.

„Honda e“ yra neabejotinai emocinis pirkinys, kuris pirmiausiai patrauks vertinančių dizainą ir originalius sprendimus dėmesį. Nes, išskyrus 100 kW greitojo įkrovimo galimybę, su mažu akumuliatoriumi (tiesa sakant, miesto automobiliui didelio ir nereikia) ir, kas blogiausia, didelėmis energijos sąnaudomis, taip pat kainuodamas nuo 34 910 eurų (100 kW versija, bandytos „Advance“ versijos kaina yra 37 330 eurų), mažiausios klasės miesto automobilis neturi beveik jokių privalumų prieš panašiai kainuojančius, bet žymiai praktiškesnius (tiek talpa, tiek ir nuvažiuojamu atstumu) kitų gamintojų elektromobilius.

Daugiau apie „Honda e“ elektromobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.