Neseniai bandytas „Kia EV6“ bendraplatformis „Hyundai Ioniq 5“ (abu pagaminti naudojant naują, tik elektromobiliams skirtą „E-GMP“ platformą) pirmiausiai maloniai stebina savo futuristine, nedaug nuo koncepcinio modelio nutolusia briaunuotų formų kėbulo išvaizda.
O štai „Kia EV6“ išorės dizainas – visiškai kitoks. Jis kur kas aptakesnis, palyginti su „Hyundai“, galima sakyti, nuosaikesnis, nors taip pat įdomus ir netgi kai kuriais bruožais primena... „Tesla“. Tikriausiai neatsitiktinai, todėl nėra ir abejonių, kad juo bus taikoma ir į šių populiariausių pasaulyje elektromobilių pirkėjus.
Ar pavyks? Na, reikia pripažinti „Tesla“ indėlį už įsuktą elektromobilumo ratą, paskui kurį pakniupstomis suskubo didieji automobilių koncernai. Pradžioje rimtai nevertinę amerikiečių ambicijų persodint žmoniją prie elektromobilio vairo (neturiu jokiu abejonių, kad jei ne Elono Musko svajonės, ši transformacija į alternatyvią energiją naudojančius automobilius būtų prasidėjusi gerokai vėliau), jiems dabar jau tenka vytis. „Volkswagen“ grupei tą jau beveik pavyko padaryti, o apibendrinant galima pasakyti taip – vieniems vytis sekasi geriau, kitiems – ne taip.
„Hyundai“ ir „Kia“ markės – prie pirmųjų. Pirmiausiai, jų elektromobilių platforma leido pasiekti tiek itin didelės salono erdvės („EV6“ atstumas tarp ašių yra 2900 mm, „Ioniq 5“ – net 3000 mm), tiek ir didelio potencialo kalbant apie technologines galimybes. Tad jie ne tik praktiški, bet ir dinamiški. Ir ypatingai tai pasakytina apie „Kia EV6“.
Žinoma, nors galingiausia GT versija pasirodys tik kitąmet, visgi jos dinaminiai parametrai negali nežavėti. Net 585 AG (430 kW), 730 Nm sukimo momentas, tik 3,5 sekundės iki 100 km/val. ir 260 km/val. siekiantis maksimalus greitis. Ar tai būtina?
Tikriausiai nelabai, bet korėjiečių koncernas demonstruoja dideles elektromobilių kūrimo galimybes. Ir kol mūsų dar nepasiekė įspūdingasis GT, bandymuose Ispanijoje buvo labiau žemiškų parametrų elektromobiliai. Bet taip pat galintys pasigirti efektinga dinamika – 325 AG (239 kW) versija (77,4 kWh talpos akumuliatorius) su dviem elektros varikliais įsibėgėja vos per 5,2 sekundes, 58 kWh ir 235 AG (173 kW) galios modelis tą daro sekunde ilgiau.
Žinoma, ne viskas vertinama įsibėgėjimu – ne mažiau svarbu ir valdymo savybės. Ir tuo „Kia“ labai maloniai nustebino. Nors jo pakaba suderinta standžiai, bet puikiai sugeria kelio vibracijas, neperduodama jų į saloną. O ir valdomas elektromobilis kur kas azartiškiau nei gali tikėtis iš daugiau kaip 2 tonas sveriančios mašinos.
Juolab žemas svorio centras (o ir pats elektromobilis nėra aukštas) itin noriai ir azartiškai važiuoja į posūkius. Tiesa, tam nemažos įtakos turi ir padangos – versijose su tik galinių ratų pavara sumontuotos energiją taupančios padangos buvo kur kas mažiau kibios nei galingiausio „GT Line“ minkštos „gumos“, tiesiog lipdavusios prie kelio.
Bet potencialiems elektromobilių naudotojams tikriausiai aktualiau nuvažiuojamas atstumas. O jis, gamintojo teigimu, gali siekti iki 528 kilometrų. Žinoma, realybėje tai priklausys nuo kojos sunkumo, oro ir važiavimo sąlygų. Pavyzdžiui, važinėjant kalnų keliais energijos sąnaudos buvo 18,9 kWh/100 km, o tai yra beveik 390 kilometrų vienu įkrovimu – važiuojant lygesniu reljefu ir nebandant maksimalios dinamikos, nesunkiai galima įveikti ir 450, ir daugiau kilometrų. O kur dar iki 250 kW siekianti įkrovimo galia – „Ionity“ įkrovimo stotelėse akumuliatorių nuo 10 iki 80 proc. galima įkrauti vos per 18 minučių.
Ir jei vėl prisiminti paraleles su „Tesla“, tai akivaizdus „Kia“ pranašumas yra kokybė – tiek kalbant apie apdailos medžiagas, surinkimą, tiek ir apie akustinį komfortą (lyginu su „Model 3“). Aišku, daugiau garsą izoliuojančių medžiagų reiškia ir didesnį svorį, tad ir, atitinkamai, didesnes energijos sąnaudas, bet tai – pateisinamas kompromisas.
Kas „Tesla“ veikia geriau – tai automatinė greičio ir važiavimo eismo juostomis palaikymo sistema. Jei amerikietišku elektromobiliu važiuoti buvo nesudėtinga net ir vingiuotuose keliuose su nežymėtais kelkraščiais, o kamerų rodomas vaizdas suteikdavo daugiau pasitikėjimo elektronikos valdomai mašinai, tai tiek „Hyundai“, tiek ir „Kia“ kartais imdavo ir nuspręsdavo išvažiuoti iš staigų vingį darančio kelio.
O kuris iš dviejų bendraplatformių elektromobilių geresnis – priklauso nuo prioritetų. „Ioniq 5“ salonas šiek tiek erdvesnis, ypatingai daugiau vietos tarp priekinių sėdynių, kur „EV6“ vairuotojas nuo keleivio atskirti masyviu (ir neatitraukiamu) centriniu tuneliu. Man labiau patinka „Hyundai“ eksterjeras, bet tai – skonio reikalas. Tačiau važiavimo savybėmis kur kas azartiškesnis yra „Kia“. Spręsti jums, o dar geriau – išbandyti.
„Kia EV6“ kaina prasidės nuo 49 990 eurų (veiklos nuomos kaina – nuo 729 eurų), „Hyundai Ioniq 5“ pradinė kaina yra tokia pati. Tiesa, kol kas nežinoma „Kia“ komplektacija, tad atsiradus galimybei būtinai reikės palyginti, o tada jau spręsti kuris iš elektromobilių labiau atitinka poreikius. Bet kokiu atveju, šiandien jie – vieni geriausių rinkoje. Bet ar pavyks aplenkti „Tesla“?
Daugiau apie naują „Kia EV6“ elektromobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.