Neišsigąskite. Jūs netyčia neužklydote į „Cosmopolitan“ žurnalą. Ir ne, „Auto“ rubrikos neužvaldė „Klubas.lt“ redaktorius. Nes ne apie moteris mes čia. Nors apie grožį teks ne vieną žodį pasakyti. Ponai ir ponios, šįkart mums prisistato „Fiat 500“ ir „Fiat 500X“ automobiliai.

Kas naujo?

58 metų istoriją skaičiuojantis mažylis „Fiat 500“ po modelio atkūrimo 2007 m. mėgaujasi puikiais pardavimais (nuo konvejerio nuriedėjo jau 1,5 mln.), bet laikas greitai bėga ir atėjo pats metas parodyti kažką nors šiek tiek naujo. Kadangi legendinių automobilių dizainas paprastai nekoreguojamas drastiškai, šia aksioma vadovavosi ir Italijos gamintojas – jokių staigių judesių, vien švelnūs kosmetiniai brūkštelėjimai.

Brūkštelta – kaip dažniausiai ir nutinka tokiame amžiuje – iš esmės priekinėje ir galinėje kūno vietose. Ir daugiausiai – per lempas. Dabar „Fiat 500“ gali pasigirti tiek priekinėmis, tiek galinėmis LED dienos šviesomis.

Tuo metu „Fiat 500X“ yra naujas gamintojo kūrinys, taikantis į vis didesnį populiarumą įgaunantį kompaktiškų SUV automobilių segmentą. Tai tas pats „Fiat 500“, tačiau – pakeltas, praplėstas ir... subjektyvia nuomone, dar gražesnis. Italų dizaineriams pavyko susilaikyti ir neišpūsti iš varlytės nesveikų formų burbulo. Toli gražu, sustota kaip tik ten, kur reikia.

Salone „Fiat 500X“ gavo naująją multimedijos sistemą „Uconnect“, kuri dabar taip pat montuojama ir į „Fiat 500“. Šią įrangą reikia pagirti dėl patogaus ir pakankamai intuityvaus valdymo, dėl gero jungiamumo su androidiniais telefonais ir tikrai neprasčiausios garso sistemos. Už papildomą mokestį įrengtas 7 colių skersmens lietimui jautrus ekranas mažokas, tačiau ką padarysi – vis geriau nei bazinės įrangos 5 colių mažėlis.

Tikslus pozicionavimas

Apskritai, „Fiat 500“ salonas sutvertas akivaizdžiai nedideliems, liekniems ir laibapirščiams. Arba žmonėms su mažomis plaštakomis. Kišant raktą į jam skirtą vietą nesunku nusimušti pirštus, kurie dar kartą kenčia siekiant diržo, mat tarpas tarp sėdynės ir statramščio mažojo S dydžio. Tad nėr ko čia slėpti – automobilis akivaizdžiai taikytas moteriškai auditorijai.

O jai turėtų patikti faktas, kad „Fiat 500“ yra neįtikėtinai personalizuojamas automobilis, iki minimumo sumažinantis tikimybę į vakarėlį atvykti ne tik vienoda suknia, bet ir karieta. Vien kėbulo spalvą galima rinktis iš 13 variantų, interjerą – iš 16! O dar 8 skirtingi lipdukų rinkiniai, 10 skirtingų ženkliukų, 7 lengvo lydinio ratlankių dizaino variantai. Visos galimybės, kad automobiliukas taptų gražus ir atitinkantis šeimininkės detalizuotą skonį.

Salone nudžiugino patogios profiliuotos odinės sėdynės. Metalą imituojanti plastmasė atrodo gan baisiai, bet spalva – graži.... Apskritai – automobilio spindesys ir blizgesys glosto akį, tad belieka rankas laikyti ant patogaus odinio vairo ir tiesiog nieko daugiau neliesti, nebent – žvilgsniu.

Robotai skverbiasi visur ir tai vyksta dabar

Šitaip subalansavus požiūrį galbūt net pavyks nekreiptį dėmesio į didžiausią nesusipratimą naujajame „Fiat 500“ – automatizuotą pavarų dėžę. Tai yra mechaninė pavarų dėžė, tačiau sankabą už jus spaudo prie variklio tūnantis pabėgėlis iš robotukų gamyklos. Tam pabėgėliui akivaizdžiai mokama mažai, todėl jis į savo darbą žiūri nerūpestingai ir dažnai išeina parūkyti – dažniausiai tada, kai jums reikėtų spustelti ir ką nors aplenkti.

Suprantate, kur link suku? Keisdama pavaras dėžė mąsto per ilgai ir bet kokie mėginimai važiuoti dinamiškiau virsta laivelio siūbavimu pirmyn-atgal. Jungdamas pavaras automobilis kiekvienąkart praranda šiek tiek greičio ir ilgainiui tas procesas ima rimtai erzinti. Belieka niekur neskubėti – važiuojant ramiai, net kiek flegmatiškai, viskas vyksta sklandžiau. Šiek tiek pagerinti procesą pavyksta ir persijungus į mechaninį pavarų dėžės veikimą, bet tik šiek tiek.
"Fiat 500" robotizuota mechaninė pavarų dėžė

Rimtai rekomenduočiau svarstyti apie mechaninę pavarų dėžę, mat mūsų bandyto 1.2 litro darbinio tūrio 69 AG galios benzininio varikliuko (maksimalus sukimo momentas 102 Nm) juntamai užtenka, jeigu tik jo neribotų robotizuotos pavarų dėžės svajingumas. Lygiam kelyje dinamika – pakankama, o kalnų Lietuvoje, kaip žinia, nėra.

Verta pagirti salono garso izoliaciją – esant dideliems variklio sūkiams motoro veik nesigirdi, didelio triukšmo viduje nekyla ir dėl oro srautų bei padangų darbo.

Ant galinės sėdynės telpa du lytinę brandą jau pasiekę jorkšyrai krepšiuose, o bagažinėje (185 l) – kelioninis bagažas. Turiu omeny, rankinis kelioninis bagažas. Ko daugiau bereikia?

Pusantro šimto kilometrų (didžioji dalis – mieste) įveikėme degindami 6,6 l benzino šimtui kilometrų, nedaug viršydami gamintojo deklaruojamas 6,2 l/100 km miesto sąnaudas.

„Fiat 500X“: ta pati „La Scala“, bet visai kita opera

Visai kitokiai auditorijai stengiasi patikti „Fiat 500X“, nors, tiesa pasakius, nustebčiau, jeigu apskritai atsirastų jai visiškai abejingų. Šiais laikais stebime didįjį tautų kraustymąsi iš mažesniųjų hečbekų į kompaktiškuosius SUV automobilius, nors asmeniškai aš, neslėpsiu, į juos žiūriu su skepticizmo doze. Tačiau šis italų kūrinys mano skepsį šiek tiek praskiedė.

Jeigu turėjau prie ko prikibti salone, tuomet tikrai nudžiugino 1.4 litro naujo turbobenzininio variklio duetas su automatine 9 laipsnių pavarų dėže. O jeigu būtų neįtikinęs šis tandemas, neabejoju, kad salono vadybininkai primygtinai pabrėžtų „Cross“ versijos apdailą, pretedentuojančią į gražaus visureigio akcentus. „Fiat 500X“ iš tikrųjų turi ne vieną argumentą vilionės procese.

170 AG galią (maksimalus sukimo momentas 250 Nm prie 2500 apsukų) išvystantis benzininis varikliukas dirba šauniai, dinamikos trūkumu skųstis sunkoka, o jeigu jos kažkam ir pritrūktų, belieka įsijungti sportinį pavaros režimą. Tuomet visos atsakingos automobilio sistemos įsitempia, lyg bėgikai prieš starto šūvį, akceleratorius į pėdos veiksmus pradeda reaguoti Meilutytės reakcijos tikslumu, pavarų dėžė nedrįsta jungti aukštesnės nepasiekus 4000-5000 apsukų intervalo (kai nebebijo būti aprėkta, nes triukšmo lygis atitinkamas) ir net išmetimo sistemos garsas primena, kad „Fiat“ užaugęs visada norėjo būti „Ferrari“.

Važiuojant ne „į gimdymą“ pavarų dėžė elgiasi taip pat maloniai ir pakankamai tiksliai, jokių pastabų neteko ir varikliui. O kurą taupanti „Start/Stop“ sistema sankryžose ar kamščiuose savo funkciją atlieka greitai ir patikimai, be jokių uždelsimų prieš pajudėjimą.

Puikus vairas ir keistos sėdynės

Kas pirmiausia krenta į akis atsisėdus į automobilį? Be abejo – multifunkcinis vairas. „Fiat 500x“ jis yra netikėtai puikus: kokybiška oda maloniai limpa prie rankų, o nupjauta apačia padeda greitai manevruojant naujųjų daugiabučių erdviuose kiemuose tarp visų užimtų parkingo vietų.

Salonas įrengtas gana komfortiškai, pigesnės plastmasės sumaniai užmaskuotos kokybiškesnėmis medžiagomis, kur ne kur džiugina odos intarpai. Tačiau toli siekiančių išvadų apie surinkimo kokybę daryti negalima, nes mūsų bandytas automobilis dar buvo pirmojo numerio vystyklų stadijoje – pravažiavęs keletą šimtų kilometrų.

Kiek nepatogiai sumontuotos posūkių ir valytuvų svirtelės – susidaro įspūdis, kad jos tolokai nuo vairo. Ir tai galioja tiek „Fiat 500“, tiek „Fiat 500X“ atveju. O pastarajame ir klimato kontrolės valdymas centrinėje konsolėje pozicionuojamas taip, kad čia jau pirštų trumpumu vairuotojo nebeapkaltinsi – tenka lankstytis.

Patogios priekinės sėdynės neblogai laikė kūną posūkiuose: gale sėdintys keleiviai važiuojant sportiniu režimu skundėsi pretenzijomis teleportuoti skrandžio turinį priekyje sėdintiesiems, kai šie tuo metu nieko ypatingo nepajuto.

Tačiau ant prastesnės dangos kelio erzina sėdynių kietumas – kartais tekdavo geriau įsitverti vairo, kad galva nesiektelčiau stogo. Efektą dar labiau didina standoka pakaba, kuri ilgesnėse distancijose gali būti išbandymas keliaujančiųjų nugaroms. Kita vertus, „Fiat 500X“ siūbuoja minimaliai.

Aukštakulnių jėga nugali guminių botų trauką

Mūsų bandytas automobilis varomas visais ratais ir be „Automatinio“ bei „Sportinio“ režimų turi „Sukibimo“ parinktį, kuri leidžia automatiškai prisitaikyti prie sudėtingesnių kelio sąlygų, bei priekinės ašies blokuojamą diferencialą „Traction+“. Tiesa, faktas, kad šių sistemų valdymas dauguma atveju vyksta be vairuotojo įsikišimo (visiems keturiems ratams sukimo momentas skirstomas automatiškai, o esant geroms eismo sąlygoms kuro taupymo sumetimais varo tik priekiniai ratai) lyg ir paliudija, kad panelė vis dėlto išvažiavo į priėmimą, o ne žvejoti.
"Fiat 500X"

Atidarius bagažinės dangtį radome 350 litrų. Suprantama, ne itališko vyno, bet gryno oro, kurį gali patogiai pakeisti nedidelės šeimos nedidelės išvykos daiktai.

Mūsų išvyka tęsėsi beveik 260 kilometrų (80 proc. nuvažiuota mieste), vidutiniškai vartojant 9,7 litro benzino 100 kilometrų. Gamintojo deklaracija mieste – 8,5 l/100 km, tačiau, neabejoju, kad ji laboratorijoje užrašyta negalvojant apie sportinio režimo naudojimą.

Kas labiausiai patiko

„Fiat 500“: Galimybės individualizuoti automobilį.

„Fiat 500X“: Vienas geriausių vairų segmente; smagus 1.4 turbovariklis variklis.

Kas labiausiai nepatiko

„Fiat 500“: Robotizuota mechaninė pavarų dėžė „Dualogic“.

„Fiat 500X“: Sėdynių kietumas.

Papildomos pastabos

1. Mūsų bandytas „Fiat 500X 1.4 170 Mair AWD AT Cross“ (kaina prasideda nuo 23990 eur) turi išties solidžią bazinę saugumo įrangą. Be kiekviename automobilyje aptinkamos įrangos čia jau buvo sumontuota elektroninė automobilio stabilumo kontrolės sistema su avarinio stabdymo sistema, varančiųjų ratų praslydimo kontrolės sistema, stabdymo varikliu kontrolės sistema, vairo pasukimo asistavimo sistema, judėjimo pradžios įkalnėn asistavimo sistema bei elektroninė apsaugos nuo apsivertimo sistema. Su keletu papildomų komforto paketų automobilio galutinė kaina pasiekė 27157 eur.

2. Mūsų bandyto „Fiat 500“ su 1.2 l atmosferiniu benzininiu 69 AG varikliu kaina prasideda nuo 11990 eur ir į šią komplektaciją jau papuola elektroninė automobilio stabilumo kontrolės sistema su avarinio stabdymo sistema, varančiųjų ratų praslydimo kontrolės sistema, stabdymo varikliu kontrolės sistema, vairo pasukimo asistavimo sistema, judėjimo pradžios įkalnėn asistavimo sistema bei 8 saugos pagalvės. Su papildoma komforto įranga bei robotizuota pavarų dėže nuotraukose matomas automobilis pabrango iki 16913 eur.

3. Užbėgsiu už akių vienam klausimui: abiems automobiliams suteikiama 8 metų antikorozinė garantija nuo prarūdijimo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)