Pirmosios kartos „Edge“ debiutavo dar 2006 metais ir buvo skirtas vietinei JAV rinkai. O štai naujuoju automobiliu galės pasidžiaugti ir europiečiai – kol kas didžiausiu europiniu „Ford“ SUV gamos modeliu amerikiečiai stengsis atsiriekti lyg ant mielių sparčiai kylančio segmento pyrago dalį.
Naujosios kartos „Edge“ pagamintas naudojant mums jau žinomą „Ford“ CD4 platformą, kurią turi ir „Mondeo“, „Galaxy“ bei „S-Max“ modeliai. Iš išorės – tai tipinis „Ford“, su trapecijos formos grotelėmis ir gana sportiška išvaizda (standartiniai yra R19 ratlankiai, „Sport“ komplektacijoje – net 20 colių dydžio ratai), nors jo išvaizdoje galima pamatyti ir „Suzuki Vitara“, ir gerokai kilmingesnio „Range Rover Evoque“ bruožų, o galinė dalis primena naujausią „Lexus RX“.
Puiku, kad pasirinkimas tarp versijų nedidelis – mažiau kančių nusprendžiant, kokia gi iš jų labiau prie širdies, ir mažesnė tikimybė, kad vėliau graušitės dėl netinkamo pasirinkimo.
Taip pat daug sukti galvos neteks ir dėl motorų bei transmisijų. Europoje modelis siūlomas tik su dviem varikliais – abu turbodyzeliniai, 2.0 l darbinio tūrio. Motoras su viena turbina pasiekia 180 AG ir yra derinamas su mechanine 6 greičių pavarų dėže, o dviejų turbinų 210 AG variklis komplektuojamas su automatine dviejų sankabų „Powershift“ šešių pavarų dėže.
Visi modeliai – tik su visų varančiųjų ratų pavara. Nuolatos varomi priekiniai ratai, šiems praslydus, iki 50 procentų sukimo momento perduodama į galinius. Jokių kitokių pasirenkamų važiavimo bekele režimų nėra, tad į rimtesnį purvyną lįsti būtų beprasmiška. Nors 20 cm siekianti prošvaisa leis privažiuoti prie nuošalesnės žvejybos vietos – tokia iškyla, nuvažiavus nuo asfalto, ir verta apsiriboti.
Beveik „Premium“
O didžiausias nustebimas laukė įsėdus į automobilį – minkštas ir priekinio skydelio, ir durelių apdailos plastikas, kokybiška oda aptrauktos sėdynės ir porankiai – visa tai tikrai suteikia išties malonų kokybiško automobilio pojūtį, kurio nesitiki rasti amerikietiškame SUV.
Nors tai – smulkmena, o salonas išties erdvus tiek priekyje, tiek ir ypatingai gale sėdintiems – gamintojas savo pranešime teigia, kad čia erdviau nei „Audi Q7“ ir „Volkswagen Touareg“ automobiliuose (taip taip, būtent tokius automobilius tarp konkurentų įvardina gamintojas).
Gale sėdinčių keleivių patogumui – 12 V ir 220 V elektros lizdai, avarijos metu prisipučiantys saugos diržai (taip penkis kartus sumažinant krūtinei tenkančią apkrovą nei prisisegus įprastais diržais), o į bagažinę tilps nuo 602 iki 1847 litrų. Be to, sėdynių atlošus galima nulenkti bagažinėje esančių jungiklių pagalba, o pačią bagažinę atidaryti, mostelėjus koja po buferiu.
Bet reikia pripažinti, kad korėjiečiai su šia užduotimi susitvarkė geriau – prie jų automobilio bagažinės reikia ne šokti klumpakojį, o užtenka kelias sekundes (turint raktą kišenėje) pastovėti ir durelės atsidarys pačios.
Pradėjus gilintis į automobilio multimediją, išlenda ir dygliai. Nors 8 colių įstrižainės ekranas didelis, bet „namų“, taip pat nustatymų funkcijų mygtukai kažkodėl itin maži ir nepatogiai išdėstyti displėjaus apačioje. Taip pat, kaip ir kituose „Ford“ automobiliuose, ekranas ne akimirksniu reaguoja į paspaudimą, o sistema veikia su uždelsimu – šiais laikais įprasta, kad lietimui jautrūs monitoriai ir funkcijas valdanti įranga veikia kur kas greičiau.
Komandas atpažįstanti sistema taip pat neideali– reikės ypatingos kantrybės, kol vadovaudami balsu, pasieksite norimą rezultatą. Bet, matyt, įgudus gal ir bus patogu naudotis, be to, visada galėsite pasirodyti prieš bendrakeleivius.
Sakinga dinamika, komfortiškas ir smagus važiavimas
Ir nors automobilio dinamika vargu ar nustebins (180 AG modelis iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,9 sek., 210 AG – per 9,4 sek.), degalų sąnaudos taip pat ne ašarėlės (bandant automobilį užmiestyje įprastuose keliuose ir greitkelyje, jos svyravo tarp 8 ir 9 l/100 km, gamintojo nurodomos vidutinės sąnaudos – 5,8 l/100 km), dar vienas malonus atradimas buvo šauniai suderintas vairo stiprintuvas – drauge su integruotų svirčių aliuminine galine pakaba (priekyje sumontuota „MacPherson“ pakaba), automobilis yra tikrai smagiai valdomas (nepamirštant, kad tai SUV), nors jo svoris anaiptol nėra mažas – nuo 1913 kilogramų.
Na, ir negaliu nepaminėti puikios garso izoliacijos. Pasiekti tylos salone leido ne vienas sprendimas: tai ir standesnis kėbulas, užtikrinantis mažesnes vibracijas, tylesni varikliai ir išmetimo sistema, aerodinaminiai ir vėjo pasipriešinimą mažinantys kėbulo elementai, taip pat langai (tame tarpe ir priekinis) bei stoglangis su papildomu garsą izoliuojančiu sluoksniu.
Pasak gamintojo atstovų, mažesnį triukšmą užtikrina ir dar viena standartinės įrangos sistema, kuri veikia kaip išorės garsą slopinančios ausinės – salone esantys trys papildomi mikrofonai-jutikliai vertina triukšmą salone, o per automobilinę garso sistemą yra skleidžiamos tam tikro dažnio garso bangos, kurios slopina variklio skleidžiamą triukšmą (sistema veikia net ir išjungus grotuvą).
Ir nors man atrodo, kad ši sistema dideliame salone turi mažai naudos, reikia pripažinti, kad net ir važiuojant Vokietijos greitkeliu gerokai didesniu nei maksimalus leistinas Lietuvoje greitis, automobilyje buvo išties itin tylu – lyg „Premium“ klasės konkurentų automobiliuose.
Naujas „Premium“ SUV?
„Premium“ klasės konkurentų automobiliuose? Tai ne mano fantazija, o gamintojo ketinimai. Susidaro įspūdis, kad „Ford“ rimtai nusitaikė persivilioti dalį SUV pirkėjų iš Vokietijos ir Švedijos visureigių gamintojų, siūlydami „daugiau“ automobilio už mažesnę kainą.
Bet pristatymo metu kalbant su specialistais, taip ir neišsiaiškinau, su kokiais gi automobiliais rinkoje visgi ketina konkuruoti naujasis „Ford Edge“. Man minėjo ir „Volvo XC60“, ir „Audi Q5“, ir „BMW X5“ – kaip matome, tai skirtingų klasių automobiliai. O pranešime žiniasklaidai radau tiek ir palyginimą su „Audi Q7“, tiek ir su „Volkswagen Touareg“.
Tiesa, vertinant geriausias komplektacijas (o tik tokioje „Edge“ ir siūlomas), kainų skirtumas išnyksta.
Bet jei ieškote praktiško automobilio, tačiau jums dėl kažkokių priežasčių nepatinka gerokai pigesnis, bet praktiškesnis „S-Max“ vienatūris (nuo 27 tūkst. 10 Eur) ir būtinai norite sėsti prie madingo SUV automobilio vairo, rekomenduoju išbandyti ir naująjį „Edge“. Negaliu atsakyti, ar verta mokėti daugiau nei už modelius iš Korėjos (ir atsakymą pateikčiau tik po nuodugnios akistatos), bet akivaizdu viena – „Ford“ Europos rinkai pateikė tikrai malonią staigmeną.
Ir nors aš abejoju „Ford“ rinkodarininkų pasirinkimo sėkme, kuomet jie orientuojasi į Europos „Premium“ segmento gamintojus ir nepripažįsta fakto, kad jiems kur kas aktualiau atsiriekti rinkos dalį iš milžiniškais žingsniais progresuojančių Korėjos gamintojų, manau, kad po kokių metų, pasiūlę pigesnių „Edge“ versijų, jie tikrai gali tikėtis teigiamų rezultatų.
Įvertinimas 8/10
„Ford Edge“ techniniai duomenys
Variklio darbinis tūris: 1997 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 154 kW/210 AG/3750 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 450 Nm/2000-2250 aps./min.
Pavarų dėžė : 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4808 mm
Plotis: 1928 mm
Aukštis: 1692 mm
Važiuoklės bazė: 2849 mm
Svoris: 1949 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val. : 9,4 sek.
Maksimalus greitis: 211 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,8 l/100 km
CO2 emisija: 149 g/km
Kaina: 45 tūkst. 800 Eur (bazinė kaina – nuo 43 tūkst. 100 Eur)