Spalį vykusioje Paryžiaus automobilių parodoje „Ford“ stende į Europą pagaliau atvykęs naujasis „Mondeo“ nebuvo pagrindinė žvaigždė – svarbiausią vietą ant podiumo užėmė naujausios kartos „S-Max“ vienatūris. O kodėl gi ne taip ilgai lauktas „Mondeo“?
1993 metais debiutavęs ir Europos metų automobiliu tapęs pirmosios kartos „Mondeo“ buvo specialiai Senajam žemynui kurtas automobilis – amerikietiškais masteliais vertinant gana kompaktiškas, bet praktiškas ir manevringas. Tokie buvo ir antros (nuo 2000 metai) bei trečios kartos (nuo 2007 m., atnaujintas 2011 m.) pasirodę „Mondeo“. Vis dėlto ketvirtas kartas pavedė – pasaulyje pirmiausiai debiutavo JAV rinkai skirta versija „Fusion“, o kelis metus Europoje pavėlavusio pasirodymo priežastys – itin pragmatiškos.
Kaip mane tikino gamintojo atstovai, tai buvo susiję su automobilio gamybos perkėlimu iš Belgijos Genko miesto į Ispanijos Valensiją ir ilgai trukusių ginčų su profsąjungomis ir derinamo naujos gamybos linijos paleidimo Pietų Europoje. Galiausiai visos problemos išspręstos, o mes vieni pirmųjų turėjome progą įvertinti šio automobilio galimybes.
Vienas dailiausių klasės automobilių
Taigi, koks gi tas naujasis „Ford Modeo“? Manau, nesuklysiu pasakęs, kad jis išties dailus, o labiausiai į akis krenta trapecijos formos priekinės radiatoriaus grotelės – jos automobiliui suteikia šiokių tokių aristokratiškų bruožų, lyg tai būtų tolimas „Aston Martin“ giminaitis. Efektą sustiprina ir variklio gaubtas su iškilimu per vidurį.
Smagu, kad prie elegantiškų priekinių grotelių dera ir likusi automobilio išvaizda – siauri priekiniai žibintai pabrėžia sportiškumą, o nuožulni universalo kėbulo bagažinės linija atvirai sako, kad šis efektingas modelis puikiai tiks ir daiktus pervežti, ir į teatrą nuvažiuoti. Be to, automobilis taip pat siūlomas ir sedano bei praktiško hečbeko kėbulu.
Globali CD platforma
Tai pirmasis „Ford“ europinis modelis, pagamintas naudojant naująją CD platformą. Ja jis dalinsis su užjūrio rinkai skirtais „Ford“ ir „Lincoln“ automobiliais. Bene didžiausia šios platformos inovacija – integruota daugiasvirtė galinė pakaba, turinti papildomas traukes, kurios leidžia galiniams ratams judėti ne tik vertikalia, bet ir išilgine kryptimi. Toks sprendimas užtikrina, kad „Mondeo“ tolygiau ir labiau nepastebimai įveiktų duobes, taip padidindamas komfortą automobiliu važiuojantiems keleiviams. Tad šis „Ford Mondeo“ inžinierių sumanymas atrodo išties pranašesnis už įprastą daugiasvirtę pakabą turintį „Volkswagen Passat“.
Automobilio salonas stilingas ir dailus, jame gerokai daugiau akcentų, už kurių „užsikabina“ akis nei tame pačiame „Passat“. Vieniems tai – privalumas, o kitiems – galbūt ir trūkumas. Prietaisų skydelis ir centrinė konsolė atrodo pabrėžtinai sportiškai, tik štai aukštoka sėdėjimo padėtis (papildomai galima užsisakyti ypatingai patogias elektra valdomas sėdynes, kurios turi ne tik šildymo ir vėdinimo, bet ir masažo funkciją) sudaro įspūdį, kad esi gerokai didesnėje mašinoje – tokiu automobiliu galima drąsiai leistis kad ir itin tolimą kelionę.
Pripučiami saugos diržai
Naujasis „Ford Mondeo“ gali būti komplektuojamas su tokiomis naujomis saugumo sistemomis kaip pėsčiųjų stebėjimo sistema, kuri ne tik pastebės žmogų pakelėje, bet ir esant reikalui pati sustabdys automobilį priešais išsiblaškiusį pėsčiąjį. Žinoma, čia yra ir prisitaikantys LED žibintai, važiavimo savo eismo juosta, automatinio statymo sistemos. Tik, skirtingai nuo vokiškojo konkurento, „Mondeo“ nėra išmokytas pats pastatyti automobilį su priekabą.
Nauja „SYNC 2“ jungtimi galima prijungti savo mobilųjį telefoną prie automobilio multimedijos sistemos su 8 colių lietimui jautriu ekranu. Nors reikia pastebėti, kad kaip šios klasės pirmūnų automobiliuose, telefone esančiomis programėlėmis automobilio ekrane naudotis nepavyks – visgi per tuos kelis metus, kol automobilio debiutas Europoje buvo „užklimpęs“, multimedijos įranga tobulėjo septynmyliais žingsniais.
Vis dėlto yra kai kas, ko konkurentai tikrai neturi– tai avarijos metu pripučiamų galinių keleivių saugos diržų. Kadangi automobiliuose gale sėdintiems nesiūlomos saugos pagalvės, avarijos atveju diržuose esantys pirotechniniai elementai vos per kelias sekundės dalis pripučia diržus, kurie gerokai sumažina keleivių patiriamas perkrovas.
Grožis reikalauja aukų
Ant galinių sėdynių tikrai neankšta, čia patogiai ir komfortiškai įsitaisys du suaugę keleiviai. Jų patogumui yra atlenkiamas ranktūris su puodelių laikikliais, tik štai temperatūros patiems susireguliuoti nepavyks. Skirtingai nei tame pačiame naujajame „Passat“, čia net už papildomą kainą nesiūloma trijų zonų klimato kontrolė. Tačiau kam jos nereikia, tas to ir nepastebės – verta atkreipti dėmesį nebent tik tada, jei ant galinės sėdynės dažnai vežiosite keleivius.
Montuojamas variklis – rekordininkas
Į automobilį nuo kitų metų pradžioje bus montuojamas net tris kartus „Metų varikliu“ išrinktas vos 1,0 l darbinio tūrio ir tik trijų cilindrų, bet net 125 AG pasiekiantis turbobenzininis „EcoBoost“ motoras. Tuo tarpu bandymuose buvo automobiliai su turbobenzininiais 1,5 l/160 AG „EcoBoost“ motorais, komplektuojami su 6 pavarų mechaninėmis arba tiek pat pavarų turinčiomis automatinėmis greičių dėžėmis. Kaip ir įprasta tokiems varikliams, net ir būdami nedidelio darbinio tūrio, jie pasižymi puikiu sukimo momentu nuo mažiausių apsukų. Tik štai dėl degalų sąnaudų kiek sudėtingiau – norint priartėti prie gamintojo nurodyto 5,8 l/100 km vidurkio (6,3l/100 km su „automatu“), su akceleratoriaus pedalu reikia elgtis itin švelniai. Vėliau gamoje pasirodys ir galingi 2,0 l 203 AG bei 240 AG motorai, kurie bus komplektuojami išskirtinai su automatinėmis pavarų dėžėmis.
„Dyzelių“ stovykloje pradžioje debiutuoja modeliai su 1,6 l/115 AG (vidutinės „Econetic“ versijos sąnaudos – vos 3,6 l/100 km dyzelino!), taip pat 2,0 l 150 AG ir 180 AG TDCi motorais. Kitais metais išvysime ir 210 AG/450 Nm dyzelinę versiją. Mes išbandėme variantus su 150 AG ir šiuo metu galingiausiu gamoje 180 AG motoru – tai puikūs varikliai, pasižymintys tiek tyliu darbu, tiek puikiu sukimo momentu (atitinkamai 350 Nm ir 400 Nm), tiek ir mažomis degalų sąnaudomis (važinėjant skirtingais režimais jos buvo mažesnės nei 6 l/100 km; gamintojas abiems variantams nurodo 4,8 l/100 km sąnaudas).
Tik, žinoma, tai šiuo metu brangiausi gamos atstovai – 150 AG versija kainuoja nuo 83 721 Lt, 180 AG (siūloma tik aukščiausioje „Titanium“ komplektacijoje) – nuo 94 516 Lt. O kol kas pigiausias „Mondeo“ modelis turi 1,6 l/160 AG benzininį motorą ir kainuoja nuo 76 271 Lt; kitais metais pasirodysiantis 125 AG „benzinas“ neabejotinai bus siūlomas už patrauklesnę pradinę kainą.
2015 metais pasirodys modelis su visų varančiųjų ratų pavara, taip pat kitąmet debiutuos ir hibridinė 187 AG versija su Atkinsono principu veikiančiu benzininiu ir dviem elektros varikliais. Gamintojas žada, kad hibrido degalų sąnaudos sieks tik 4,2 l/100 km (99 g/km CO2).
Išvada
Naujasis „Ford Mondeo“ yra tikrai vykęs modelis – išvaizdus, su šiuolaikiniais motorais ir komfortiška, bet sportiška važiuokle. Važiavimo savybės ne tokios azartiškos kaip „Passat“, jaučiama didesnė automobilio masė (vidutiniškai iki 100 kg) ir didesni gabaritai. Jį veikiau galima palyginti su GT klasės modeliu, kuriuo galima leistis į tolimas keliones. O mažesnę universalo talpą, mažiau multimedijos sąsajos galimybių ir mažesnį komforto įrangos pasirinkimą, palyginti su „Passat“, nesunkiai kompensuos maždaug 10 – 15 tūkst. litų mažesnė (palyginant tos pačios galios ir įrangos modelius) „Mondeo“ kaina.
Įvertinimas 8/10
„Ford Mondeo“ (hečbekas) vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris: 1997 cm³
Degalai: dyzelinas
Galia: 110 kW/150 AG/3500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 350 Nm/2000-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 pavarų mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4871 mm
Plotis: 1852 mm
Aukštis: 1482 mm
Važiuoklės bazė: 2850 mm
Svoris: 1578 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,9 sek.
Maksimalus greitis: 213 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,8 l/100 km
CO2 emisija: 125 g/km
Bagažinės tūris: 550/1446 l
Kaina: nuo 83 721 Lt