Nors naujuosius „Ford Tourneo Connnect“ (daugiafunkcinis vienatūris) ir „Ford Transit Connect“ (mažasis furgonas) pavyko išbandyti dar pernai, tačiau kol nebuvo paskelbtos kainos Lietuvoje, su aprašymu delsiau – visgi kaina ir aptarnavimo kaštai yra svarbiausi šio automobilių segmento kriterijai. Pernai „Ford Transit Connect“ ne tik buvo išrinktas „Metų komerciniu automobiliu 2014“, bet ir saugumo testuose pelnė maksimalias, penkias žvaigždutes – to nepavyko pasiekti nei vienam kitam šios klasės automobiliui. Be to, jei ankstesnis modelis buvo surenkamas Turkijoje, naujasis išrieda pro Ispanijos miesto Valensijos įsikūrusios gamyklos vartus. Galbūt tai paaiškina gerokai didesnę naujo modelio kainą. Bet apie tai vėliau.
Reikia pripažinti, kad naujasis „Ford Tourneo Connect“ praktiškai ištrynė ribą tarp mažojo komercinio furgono ir įprasto šeimyninio vienatūrio automobilio. Pažvelkite į jį: įspūdingos radiatorių dengiančios grotelės beveik tokios pačios kaip „Ford Focus“ ir „Mondeo“, metalizuoti dažai, efektingi siauri žibintai, plačios ratų arkos (tiesa, nebeturinčios plastikinių apsaugų), 17 colių lieti ratlankiai. Tokiame automobilyje tikrai nesijausi lyg logistikos kompanijos vadybininkas po darbo su tarnybine mašina.
Už ankstesnės kartos „Connect“ bazinį modelį naujasis 4,42 m automobilis ilgesnis 14 cm, 4 cm platesnis ir 4 cm aukštesnis. Galima rinktis tris skirtingas versijas: penkiavietį „Ford Tourneo Connect“, septynvietį su prailginta baze „Ford Grand Tourneo Connect“ (4,82 m ilgio) ir krovininį „Ford Transit Connect“. Gale gali būti sumontuotos tiek į šonus atveriamos, tiek ir pakeliamos durelės.
Didelės pakrovimo galimybės
Keleivinės penkiavietės „Tourneo Connect“ versijos bagažinės talpa – 1029 l. Antros eilės sėdynes galima ne tik nulenkti, bet ir išimti – tokiu atveju į bagažo skyrių tilps net 2410 l. Septynių vietų „Ford Grand Tourneo Connect“ trečios eilės sėdynes galima stumdyti, o nulenkus antros ir trečios eilės sėdynes, į bagažinę tilps 2620 litrai bagažo. Nulenkus priekinę keleivio sėdynę, galima pervežti iki 3 m ilgio krovinį.
Krovininio „Transit Connect“ skyriaus talpa – nuo 2,9 m³ trumpoje versijoje iki 3,6 m³ prailgintoje. Jei automobilyje nėra sumontuotos pertvaros, nulenkus priekinio keleivio sėdynę atitinkamai pavyks sutalpinti 3,7 m³ ir 4,4 m³. Be to, prailgintoje versijoje galima pervežti net iki 3,4 m ilgio krovinį.
Didžiausia keliamoji galia – iki 1000 kg (100 kg daugiau nei anksčiau), tad pagal šį rodiklį automobilis nenusileidžia pagrindiniams konkurentams. Tiek į bazinę, tiek ir į prailgintą versiją tilps net du europiniai padėklai. O prailgintos versijos modelio šoninės atstumiamos durys tokios plačios, kad „Ford Transit Connect“ modelyje tą patį padėklą galima įkelti ir per jas. Tai vienintelis tokią galimybę savo klasėje siūlantis automobilis. Be to, visų komplektacijų „Tourneo“ modeliai abiejose pusėse turi slankiąsias šonines dureles.
Gera komplektacija, bet be navigacijos
Salone džiugina šiuolaikiškas interjeras, gera surinkimo kokybė, pakankamai kokybiškos apdailos medžiagos, itin dideliu diapazonu visomis kryptimis reguliuojamas vairas, dėtuvė už vairo, dideli šoniniai galinio vaizdo veidrodėliai. Krovininės versijos priekyje – trys sėdimos vietos, kurių vidurinė nulenkta gali atlikti staliuko funkciją. Tiesa, trise toli nenukeliausi. Viduriniam keleiviui bus ne tik ankšta per pečius, bet ir dėl centrinės konsolės vietos kojoms nedaug.
Kraštinę priekinę sėdynę galima ne tik nulenkti į priekį, bet ir atlenkti jos sėdimąją dalį – toje vietoje šalia vairuotojo galima padėti kad ir nemenką dėžę. Papildomai galima užsisakyti didelę lentyną virš prietaisų skydelio dokumentams, taip pat salone yra net 9 dėtuvės daiktams.
Automobilis gali būti trijų komplektacijų – „Ambiente“, „Trend“ ir „Titanium“. Pastarojoje kaip standartinė komplektacija siūlomi ne tik lieti ratlankiai, bet ir automatiniai žibintai, dviejų zonų klimato kontrolė, panoraminis stoglangis ir stogo bagažinės laikikliai. Nustebino, kad automobilyje nėra stacionarios navigacinės sistemos. Jos neužsisakysi net papildomai, tad teks tenkintis atskirai montuojamu navigatoriumi.
Be visos šiuolaikinės saugumo įrangos (stabilumo kontrolė ir pajudėjimo į įkalnę pagalbininkas montuojami į visus modelius), naujasis „Connect“ yra vienintelis savo klasėje automobilis, turintis papildomai užsakomą (nuo 548 Lt) „City Safe“ sistemą, kuri automatiškai sustabdo automobilį (važiuojant iki 30 km/val. greičiu) prieš kliūtį.
Taip jis važiuoja
Važiavimo savybės maloniai nustebino. Pasakyčiau dar daugiau – tokiu azartišku darbiniu automobiliu dar neteko važiuoti. Išties, ribos tarp šeimyninio vienatūrio ir krovininio automobilio praktiškai nebeliko.
Hidraulinį vairo stiprintuvą pakeitė ekonomiškesnis elektrinis, į ankstesnį modelį gale montuotų lingių vietoje – torsioninė svirtis su spyruoklėmis. Automobilio elgesys kelyje niekuo nesiskiria nuo lengvojo. Skirtumas nebent tik tas, kad aukštesnis kėbulas labiau svyra posūkiuose. O nelygiame kelyje važiuoklė gali pasirodyti pernelyg standi – tai auka vardan tikslaus valdymo.
Nemažą taupumą (palyginti su pirmtaku, 34 proc. mažesnės degalų sąnaudos) „Ford“ žada dėl gerokai ekonomiškesnių variklių. Į penkiavietį „Ford Tourneo Connect“ montuojamas ir 2012 bei 2013 pasaulio „Metų varikliu“ išrinktas 1.0 l /100 AG darbinio tūrio „EcoBoost“ trijų cilindrų benzininis motoras, derinamas su 6 pavarų mechanine greičių dėže. Taip pat siūlomas net 150 AG 1,6 l motoras, kuris taip pat komplektuojamas su 6 pavarų automatine greičių dėže.
Su „EcoBoost“ motoru diegiama „Start-Stop“ sistema, aerodinamiką gerinančios automatiškai užsidarančios priekinės radiatoriaus grotelės, taip pat stabdymo metu įkraunamas akumuliatorius (palengvina automobilio užvedimą). Pasak gamintojo, vidutinės degalų sąnaudos yra 5,6 l/100 km, bandant jos buvo apie 1,5 l didesnės.
Tačiau neabejotinai gerokai populiaresni bus 1.6 l darbinio tūrio variklis dyzelinis agregatas, siūlomas skirtingų galių: 75, 95 ir 115 AG. Silpniausias komplektuojamas su 5, kitos dvi versijos – su 6 pavarų mechanine greičių dėže. Pasak gamintojo, su silpniausiu motoru vidutinės degalų sąnaudos turėtų būti 4,6 l/100 km, tuo tarpu važiuojant su 95 AG motoru jos siekė iki 6 l/100 km. Tiesa, puikios dinamikos tikėtis neverta – iki 100 km/val. modelis su tokiu varikliu įsibėgėja per 14,7 sek., nors pats variklis stipriai juntamos taip vadinamos „turboduobės“ neturi, tad kasdieniame gyvenime erzinti neturėtų.
Brangiausias savo klasėje
Naujasis „Ford Tourneo Connect“ nėra pigus: bazinės „Trend“ komplektacijos modelis su 1,6/75 AG dyzeliniu TDCi motoru kainuoja net nuo 73 002 litų (tiesa, šiuo metu siūloma 3551 lito nuolaida). Prailgintos bazės modelio kaina – nuo 80 004 Lt, komercinis „Transit Connect“ kainuoja nuo 68 692 litų. Kai kurie bazinių komplektacijų konkurentai beveik trečdaliu pigesni, o net ir tikrai nepigus „Mercedes Citan“, kuris yra „Renault Kangoo“ klonas, kainuoja nuo 54 728 Lt. Trumpiau tariant, konkurentų gerai sukomplektuoti modeliai kainuoja tiek, nuo kiek prasideda bazinio „Ford Tourneo Connect“ kaina.
Bet jei dairotės komercinio ar tiesiog vienatūrio automobilio, tikrai siūlau išbandyti ir šį. Bent jau man buvo didelis atradimas, kad praktiškas automobilis, pasižymintis tikrai puikiomis pervežimo savybėmis, moderniais varikliais, dideliu krovumu, gali būti ir smagus vairuoti, šiuolaikiškas iš išorės ir viduje, kuriame nesijauti esąs tik užduotį atliekantis vairuotojas. Matyt, visgi ne veltui jis pelnė „Metų komercinio automobilio 2014“ apdovanojimą.
Įvertinimas 7/10
„Ford Tourneo Connect“ vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris: 1560 cm³
Degalai: dyzelinas
Galia: 70 kW/95 AG/3600 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 230 Nm/1500-2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4418 mm
Plotis: 2137 mm
Aukštis: 1852 mm
Svoris: 1458 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 14,7 sek.
Maksimalus greitis: 160 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,6 l/100 km
CO2 emisija: 120 g/km
Bagažinės tūris: 1029/2410 l
Kaina: 75 156 Lt