Bet pirmiausiai – apie praradimus. Tiksliau apie tai, kad su šia karta Europoje nebeliko dvylika metų puoselėto „Auris“ vardo – nuo šiol tiek hečbekai, tiek ir universalai „Touring Sports“ bus vadinami tokiu pačiu vardu kaip ir sedanai – „Corolla“.

Antrasis praradimas – gamoje nebeliko dyzelinių variklių. Akivaizdu, kad šioje kompaktinėje klasėje jie nebuvo nei itin reikalingi, nei kas jų pasiges. O daugiau – vien tik atradimai. Naudojant naują „TNGA“ platformą pagamintas modelis Europoje siūlomas trijų kėbulo tipų. Be mano bandyto sedano, dar galimas tokio paties dydžio, bet praktiškesnis universalas ir maždaug 30 centimetrų trumpesnis hečbekas.

Universalas ir hečbekas galimi su benzininiu 1,2 l motoru, taip pat net dviem skirtingomis hibridinėmis technologijomis – galingesnė su 2.0 l vidaus degimo varikliu ir elektros motoru pasiekia net 180 AG. Kitas klausimas, kam tokia galia kompaktiniam modeliui, tuo labiau, kad ir kaina yra didžiausia gamoje (nuo 25 700 eurų).

O štai mano išbandytas sedanas, už hečbeką brangesnis 400 eurų, galimas tiek su klasikiniu 1,6 l atmosferiniu 132 AG motoru, tiek ir hibridine 1,8 l atmosferinio motoro ir elektros variklio pavara, bendrai pasiekiančia 122 AG. Mano galva, tai yra optimalus variantas, norintiems važinėti taupiai – nesunku pasiekti, kad vidutinės degalų sąnaudos būtų apie 5 l/100 km.

O važiuoti galima ne tik taupiai, bet ir smagiai – nauja platforma, standesnis kėbulas užtikrino geresnes ir tikslesnes automobilio valdymo savybes, o naujos kartos hibridinė pavara su elektros variklių transmisija kaip ir naujo „Camry“ atveju lėmė žymiai geresnę įsibėgėjimo dinamiką bei korektiškesnį spaudžiamo akceleratoriaus ir dinamikos pojūčio balansą.

Ir nors dėl išvaizdos nesiginčijama, naujas modelis tikrai išvaizdus, o siluetas atrodo dinamiškai. Dizaineriams galima papriekaištauti tik dėl to, kad, žvelgiant į automobilį iš šono, net ir 17 colių dydžio ratlankiai „pasimeta“ – norėtųsi mažiausiai 18 colių dydžio ratų, bet tokie tiek mažina komfortą, tiek didina degalų sąnaudas. Taip pat nepatogu sėsti ant galinių sėdynių – galinės durelės prasidaro mažu kampu, taip pat žema stogo linija sėdant verčia stipriai palenkti galvą.

Hibridinis "Toyota Corolla" sedanas

Vairuotojo vieta tikrai šauni – kokybiškos apdailos medžiagos, patogi sėdėjimo padėtis, ypatingai geros papildomos komplektacijos sėdynės – prie ergonomikos sunku prikibti. Tiesa, tradiciškai „Toyota“ nesiūlo nei „CarPlay“, nei „Android Auto“ telefono sąsajų (tik savo „Mirror Link“), taip pat nuosavos navigacijos sistemos grafika atrodo neišvaizdžiai.

Bet tai – smulkmenos, iš kurių nesusidaro visas paveikslas. O svarbiausi akcentai čia yra gana smagus ir, svarbiausia, taupus važiavimas, gera atmosfera salone (apimanti išvaizdą, kokybę ir ergonomiką), patogios sėdynės, komfortiškai, bet ne per daug minkštai suderinta pakaba ir mažas triukšmingumas.

Kaip ir nėra labai prie ko daugiau prikibti, nebent prie geriausios versijos kainos – bandytas modelis kainavo beveik 30 000 eurų (modelio su benzininiu varikliu kaina prasideda nuo 15 300 eurų, „hibrido“ – nuo 21 700 eurų), o nuo tiek jau prasideda gerokai didesnio „Camry“ kaina.

Daugiau apie naują hibridinį „Toyota Corolla“ sedaną žiūrėkite vaizdo medžiagoje.