Sužinoti, kokius įspūdžius palieka šios naujovės, ir buvo mūsų kelionės į Ispaniją, kur Japonijos gamintojas surengė Europos rinkai skirtų naujienų pristatymą, tikslas. DELFI skaitytojai jau galėjo perskaityti apie naująjį kupė „RC“, o dabar išsamiau panagrinėkime vidutinės klasės sedaną „GS“.
Hibridinio pasaulio ypatumai
„Lexus“ atstovų teigimu, tai vienintelis tokios klasės automobilis su dviem hibridinėm jėgainėm: „GS 300h“ ir „GS 450h“ versijose. Abi jos siūlomos ir mūsų šalies pirkėjams, todėl važiavome būtent šiais modeliais.
Šią hibridinę sistemą sudaro 2.5 litro darbinio tūrio tiesioginio įpurškimo benzininis keturių cilindrų motoras (maksimalų 221 Nm sukimo momentą pasiekia 4200-5400 aps./min. intervale, o visa galia juntama jį išsukus iki 6000 aps./min.) bei centrinėje dalyje įmontuotas elektrinis variklis ir gale „patupdyta“ baterija su generatoriumi. Bendra sistemos galia – 223 AG, pagreitėjimas iki šimto kilometrų per valandą – 9 sekundės, o maksimalus greitis – 190 km/val.
Gamintojo deklaravimu, vidutinės „GS 300h“ degalų sąnaudos šimtui kilometrų sudaro vos 4,4 litro! Mums tokių rezultatų pasiekti nepavyko, tačiau tai lėmė objektyvios priežastys: dalis testavimo kelių driekėsi mieste, dalis užmiesčio buvo kalnuose, o galiausiai niekas ir nesivaržė ekologijos ralyje.
„Lexus“ teigimu, šis automobilis per kilometrą į aplinką išmeta vos 104 g CO2 – lyg koks miesto mažylis arba sveikuolis dviratininkas, vakarais savo namą šildantis anglimis.
Netikėtai gerą įspūdį paliko sportiškoji parinktis, leidžianti galiniais ratais varomam verslo klasės sedanui pavirsti smagiai riaumojančiu tigru: galios pojūtis viršyja aprašymo skaičiukais suformuotus lūkesčius, stabdžių sistema neįtikėtinai tiksli, kėbulas elgiasi pageidaujama maniera, o pakabos sureguliavimas yra priartėjęs prie tobulybės – tai, kaip šis „GS“ važiavo serpantinų posūkiuose buvo įsimintina.
Šį automobilį vairavau kitą dieną po sportiško kupė „RC“ ir vakare prisipažinau kolegoms galvojantis, kad „GS 450h“ variantas azartiškumu savo mažesnį kolegą pranoksta gerokai (ir ne dėl didesnio galios agregato).
Žinoma, iš dalies tai lemia ir „F Sport“ paketas, kuriame pakaba derinta atskirai, priekyje montuojamos 235/40, kai gale – 265/35 mm išmatavimų padangos, o galiniai ratai yra taip pat vairuojami (suteikia papildomo stabilumo), tačiau ir be šių nustatymų „Lexus GS“ važiuoklės darbas ir kėbulo judėjimas yra tai, už ką gamintojas nusipelno ne vieno gero žodžio – tikslumu pasižymėjo ir paprastojį „GS 300h“ versija.
Melomanų džiaugsmas
Vienas dalykas vienyja abu automobilius: komfortabilus salonas, kuriame lūkesčius pateisinančios kokybės medžiagos, jų surinkimas ir visuotinių liaupsių nusipelniusi „Mark Levinson“ garso sistema su 17 garsiakalbių. Standartinėje įrangoje montuojama „Pioneer“, tačiau visų bandymuose dalyvavusių žurnalistų bendru sutarimu tikrai verta užsisakyti „Mark Levinson“ aparatūrą, nes jai prilygsta vos vienetai kitų gamintojų pasirinkimų bet kurio gamintojo automobilyje.
„Lexus“ teigimu, jų inžinieriai šią sistemą derino 2 tūkstančius valandų – belieka pasakyti, kad visos jų atmintinai išmoktos dainos buvo to vertos.
Tik kiek apmaudu, kad speciali multimedijos valdymo rankenėlė yra akivaizdžiai per jautri (vis peršokdavo per keletą pasirinkimų vietoje vieno ir ypač erzindavo, kai net važiuojant nedideliu greičiu reikėdavo stoti dėl smulkmenos perjungimo) – labiau patiko „RC“ modelyje įdiegtas lietimui jautrus paviršius, kaip nešiojamuose kompiuteriuose.
Saugus sau ir kitiems
Tradiciškai „Lexus“ automobiliams – solidus tiek aktyvių, tiek pasyvių saugos sistemų paketas: čia ir priešavarinio saugumo sistema, perspėjanti apie galimą smūgį į priekį, ir adaptyvi nuolatinio greičio palaikymo sistema, patobulinta eismo juostos laikymosi programa su automobilio nukrypimo perspėjimu, o už papildomą įmoką pasirenkama aklų zonų priežiūros bei galinio skersinio eismo perspėjimo sistemos, vairuotojui padeda kelių eismo ženklų atpažinimo sistema ir savaime besireguliuojančios ilgosios šviesos. 10 oro pagalvių saugo visas rizikingas zonas.
Atsinaujinęs „GS“ modelis tapo modernesnis, taupesnis, pagirtinai subalansuotas ir dar labiau atpažįstamos išvaizdos. Kokie jo iššūkiai? Nedidelis galios agregatų pasirinkimas, „450h“ modelio kaina ir nesnaudžiantys konkurentai: šiemet pamatysime visiškai naujos kartos E klasės „Mercedes-Benz“, o „Jaguar“ jau atnaujino savo XF. Šiai kompanijai galėsime priskirti ir intriguojantį „Volvo S90“. O kai kurie iš jų ir hibridų pasiūlys.
Kas labiausiai patiko: „GS 450h“ su „F Sport“ paketu. Daugiaveidis automobilis, dinaminės valdymo sistemos pagalba prisitaikantis prie bet kokios vairuotojo nuotaikos ar važiavimo sąlygų.
Kas labiausiai nepatiko: Multimedijos valdymo rankenėlė.
Papildomos pastabos:
1. „Lexus GS 300h“ kaina mūsuose prasideda nuo 45 tūkst. 830 eur, o „Lexus GS 450h“ – jau nuo 64 tūkst. 390 eur (su „F Sport“ paketu – nuo 72 tūkst. 370 eur).
2. Verslo klasės sedanui kažin, ar reikia įspūdingų parametrų bagažinės, tačiau „GS“ modelyje ji yra visai kukli – 468 litrai. Gale montuojamas hibrido akumuliatorius verčia eiti į kompromisus.
3. Trijų zonų klimato kontrolė dėl naujos konstrukcijos tylaus ir efektyvesnio kompresoriaus saloną greičiau įšildo žiemą arba atšaldo vasarą. Tada daviklių pagalba pati nustato, kur yra žmonių, ir taupydama energiją pučia orą tik ten, kur kas nors sėdi.