Net trys N serijos modeliai, paleisti į rinką greičiau nei per du metus. „Hyundai“ stovykloje niekada nebuvo taip karšta kaip dabar. Todėl automatiškai galvoje ima suktis tik viena mintis, kad šis gamintojas, anksčiau savo gamoje neturėjęs nieko panašaus, dabar tikrai neturėtų sustoti ir dar ne kartą mus nustebinti.
Labai įdomu, koks kitas N serijos modelis išriedės pro gamyklos vartus. Gal tai bus kuris nors iš dabartinių krosoverių, o gal visiškai naujas, nuo nulio sukurtas modelis? Pagyvensim – pamatysim. O dabar apie naująjį „Hyundai i30 Fastback N“, kurį teko išmėginti Atlanto vandenyno skalaujamoje ir ne per toliausiai nuo Afrikos krantų esančioje Gran Kanarijoje.
Įsimylėjo jaunesni
Vos tik debiutavęs, „i30 Fastback N“ gavo ir pirmąjį titulą – pirmasis galingas C segmento penkiaduris kupė modelis. Jis pradeda važiuoti dar niekieno nebandytais takais, tačiau tikėtina, kad gamintojas ir pirkėjai eis tuo pačiu maršrutu.
Juk būtent taip nutiko su „i30 N“ hečbeku, kuris gana didelėje karštųjų hečbekų rinkoje viršijo gamintojo lūkesčius. Europoje iki 2018 metų pabaigos buvo užsakyta daugiau nei 9000 šių karštųjų hečbekų.
Tuo pačiu, gamintojas su N serija pasiekė naujus bei jaunesnius pirkėjus, kurie prieš tai „nedraugavo“ su „Hyundai“ automobiliais. Štai Europoje net 82 procentai „Hyundai i30 N“ hečbeko pirkėjų tapo naujais „Hyundai“ klientais, o jų amžiaus vidurkis buvo 32 metai arba 19 metų jaunesni, nei kitų „Hyundai“ modelių pirkėjai.
Tas pats nutiko ir Pietų Korėjoje su „Veloster N“ – gamintojas prisiviliojo net 85 procentus naujų klientų, kurie taip pat buvo jaunesni. Jų amžiaus vidurkis – 36 metai.
N serijos modeliai „Hyundai“ leido atkreipti jaunesnių žmonių dėmesį į markę, kas leidžia daryti prielaidą, kad naujasis „i30 N Fastback“, taip pat pavergs jų širdis. Įdomu tai, kad nuo 2018 metų lapkričio mėnesio „Hyundai“ gavo jau daugiau nei 2000 užsakymų naujajam „i30 Fastback N“. Taigi viskas vyksta teigiama linkme.
Iš tikrųjų, net neverta abejoti tokia šio automobilio ir visos N serijos sėkme, nes daugiau nei prieš metus testavus „i30 N“ hečbeką bei dabar išbandžius naująjį „i30 Fastback N“ galima lengvai suprasti, kodėl šie automobiliai yra mylimi.
Taip pat galima lengvai sutikti ir su gamintojo pastarajam modeliui priskiriamu šūkiu – „Fun to drive“ („Malonumas vairuoti“). Tai automobilis, kuris paklusniai elgiasi tiek kasdien važinėjant bendro naudojimo keliais, tiek ieškant jo galimybių ribos trasoje.
Išorė ir vidus
Kaip ir „i30 N“, taip ir „i30 Fastback N“ yra patrauklus tiek savo išvaizda, tiek techninėmis charakteristikomis, kurios vilioja jaunesniąją kartą.
Automobilio išorė traukia akį naujo dizaino buferiais su didesnėmis oro įsiurbimo angomis, raudonos spalvos akcentais. Taip pat automobilis pasidabinęs N logotipu radiatoriaus grotelėse, galiniu aptaku, trikampio formos rūko žibintu galinėje dalyje, dvigubu išmetimo sistemos vamzdžiu, 18 arba 19 colių ratlankiais, raudonos spalvos stabdžių apkabomis su N logotipu.
Viduje vairuotoją pasitinka sportinės sėdynės, kurios garantuoja itin patogią sėdėseną bei neleidžia pavargti net ir ilgose kelionėse. O vairas tiesiog limpa prie rankų, ir svarbiausia, kad puikiai sutaria su ratais. Interjeras yra jaukus, čia juntama sportiška automobilio prigimtis, viduje naudojamos kokybiškos medžiagos.
Tvirtas ir galingas
Žinoma, esminis šio karštojo penkiadurio kupė koziris yra variklis. Tai ta pati 2 litrų benzininė jėgainė su turbokompresoriumi, kurią turi ir „i30 N“ hečbekas. Variklio galia 250 AG ir 353 Nm, tačiau užsisakius „N Performance“ paketą, ji išauga iki 275 AG. Priekiniais ratais varomo automobilio variklis yra sujungtas su 6 laipsnių mechanine greičių dėže.
Be to, padidintos galios režimu, kuris ima veikti pasiekus didžiausią sukimo momentą, jis kyla iki 378 Nm. Tada kelioms sekundėms padidinamas turbokompresoriaus greitis ir taip padidėja oro ir degalų kiekis tiekiamas varikliui. 100 km/val. greitį automobilis pasiekia per 6,1 sek.
Taip pat į „N Performance“ paketą dar įeina elektra valdomas riboto slydimo diferencialas, 19 colių ratlankiai, didesnio skersmens stabdžių diskai (priekyje – 18 colių, gale – 17 colių), raudonos spalvos stabdžių apkabos, kintama išmetimo vožtuvų sistema, leidžianti mėgautis puikiu garsu. Be to, tiek 250 AG, tiek 275 AG versijos standartiškai turi starto kontrolės sistemą ir elektra valdomą važiuoklės kietumą. Tikriems sportiškų automobilių entuziastams turėtų būti įdomi ir ta detalė, kad rankinis stabdis yra tradicinis.
Lyginant su „i30 N“ hečbeku, „i30 Fastback N“ dar turi ir geresnį svorio pasiskirstymą tarp ašių. Papildomas 12-os kilogramų svoris gale leido pagerinti svorio balansą iki 60:40 santykio („i30 N“ atitinkamai turi 62:38). Penkiaduris kupė dar pasižymi ir geresniu oro pasipriešinimo koeficientu: 0.297 prieš 0.320 Cd.
Galingas „Hyundai i30 Fastback N“ yra paruoštas posūkių šturmui. Tuo puikiai buvo galima įsitikinti vingiuotuose Gran Kanarijos kalnų keliuose. Automobilis vikrus, ir, tuo pačiu, stabilus.
Lyginant su penkiaduriu hečbeku, naujasis modelis yra dar tvirtesnis kelyje, bet tuo pačiu išlaikantis ir komfortiškas savybes. Atnaujinta važiuoklė suteikia daugiau sukibimo priekiniams ratams, daugiau standumo galinei daliai, o taip pat 5 procentais minkštesnės priekinės spyruoklės ir 6 mm didesnė amortizatorių eiga leidžia sportiškame automobilyje jaustis ne tik sportiškai, bet ir komfortiškai. Žinoma, tereikia pasirinkti atitinkamą važiavimo režimą, keičiantį važiuoklės kietumą.
„Fastback N“ kėbulą galima sustandinti papildomai pasirinkus standumo siją už galinių sėdynių. Taip pat prie šių savybių prisideda papildomi suvirinimo taškai kėbulo konstrukcijoje. Tiesa, sija 450 litrų bagažinės talpą sumažina iki 436 litrų.
Gran Kanarijoje buvo nelengva rasti nelygių ar duobėtų kelių, todėl rašant galutinį balą komfortui, reikėtų išbandyti automobilį ir Lietuvos keliuose. Tačiau prisiminus hečbeko „i30 N“ bandymus, galima pasakyti, kad su maksimaliai sportiškai sureguliuota važiuokle važiuojant nelygiomis Vilniaus gatvėmis, automobilis lyg ir norėjo šokinėti per kelio nelygumus, tačiau pasirinkus komfortišką važiuoklės reguliavimą – skundai dėl kratymosi baigėsi, bet automobilis vis tik kartas nuo karto primindavo apie važiuoklės standumą. Be to, tam įtakos turi ir 19 colių ratlankiai su žemo profilio padangomis. Juk sportiškas automobilis negali būti per daug komfortiškas. Kažką tenka aukoti.
Po pasivažinėjimo vingiuotais kalnų keliais, laukė vaizdingas, pakankamai ramus maršrutas pietine Gran Kanarijos dalimi, tiesa, važiuojant tuneliais ramu nebuvo, nes N serijos „Hyundai“ automobiliai pasižymi beprotiškai smagiu išmetimo sistemos garsu. Todėl neliko nieko kito, kaip tik tuo pasimėgauti ir su „i30 Fastback N“. Žemesnė pavara, iki galo nuspaustas akceleratoriaus pedalas ir apsukų rodyklei artėjant prie raudonos linijos pasigirstantis ausiai mielas murkimas, kurį palydi dar ir „šaudymas“ iš duslintuvo. Atleidus akceleratorių, emocijų užtaisas nedingsta – „šaudymas“ tęsiasi toliau.
Ar su šiuo automobiliu bus patogu važinėti kasdien? Tikrai taip. Jeigu sportiškas automobilio charakteris važiuojant iš namų į darbą arba keliaujant ilgoje kelionėje nėra būtinas, galima tiek išmetimo sistemą, tiek valdymą, tiek važiuoklę grąžinti į komforto lygmenį ir ramiai plaukti keliu.
Ne tik keliams, bet ir trasai
Faktas tas, kad paprastame kelyje niekada nepavyks išnaudoti ir pajausti tokio automobilio galimybių. Taip, automobilį yra tikrai labai malonu vairuoti net ir laikantis visų kelių eismo taisyklių, iki leidžiamos greičio ribos paišdykaujant su akceleratoriaus pedalu ir žemesnėmis pavaromis, tačiau „Hyundai i30 Fastback N“ yra puikiai tinkamas ir trasai. Taigi, testų metu gamintojas suteikė tokią progą ir surengė pasivažinėjimą Atlanto vandenyno pakrantėje įsikūrusioje Maspalomo lenktynių trasoje, kuri buvo prailginta, panaudojant šalia esančio aerodromo pakilimo taką.
Pirmiausia šio automobilio galimybes trasoje parodė profesionalus lenktynininkas, po kurio važiavimo tapo aišku, kad šis automobilis gali atlikti gerokai daugiau, nei kad sugebės atlikti statistinis vairuotojas.
„i30 Fastback N“ puikiai reaguoja į kiekvieną prisilietimą akceleratoriumi, o šturmuojant posūkius tampa aišku, kad ne veltui N serija buvo šlifuojama „Niurburgringo“ trasoje.
„Fastback N“ yra tikras posūkių specialistas, leidžiantis nebijoti po ilgos tiesiosios, kurioje pasiekiamas apie 180 km/val. greitis, reikiamai prisistabdžius nerti į greitą posūkį, vidinius ratus leidžiant tiesiai per posūkio viduje esančius aukštus „kerbus“, kurie dėl savo aukščio bando išsviesti automobilį į posūkio išorę, tačiau pavyzdingai veikiantis riboto slydimo diferiancialas, tvirtas kėbulas bei standi važiuoklė leidžia automobilio 19 colių skersmens, 235/35 dydžio „Pirelli P-Zero“ sportinėms padangoms tvirtai laikytis įsikibusioms į trasos asfaltą. Išvažiuojant iš posūkio automobilis vėl ima sparčiai greitėti ir sėdint prie jo vairo toliau leidžia mėgautis kiekvienu trasos metru.
Trasoje puikiai tarnauja ir automatinė sūkių padidinimo sistema („Rev Matching“), kuri rūpinasi tuo, kad perjungiant iš aukštesnės į žemesnę pavarą, būtų padidintos variklio apsukos.
Kartą išvažiavus šiuo automobilių į lenktynių trasą, norėsis dar ir dar.
Kiek gi kainuoja toks vairavimo malonumas bei didžiulis teigiamų emocijų kiekis? Lietuvoje „Hyundai i30 Fastback N“ su 250 AG kaina prasideda nuo 26 990 eurų.