Pastarosios pavadinimas mums iškart signalizuoja, kad automobilis skirtas mėgstantiems aktyvesnį gyvenimo būdą. Šiais laikais visi gamintojai įsitikinę, kad aktyvus žmogus būtinai važiuos sudėtingesniais keliais, ropšis tradicinių transporto priemonių dugnus pakutenančiais borteliais ar kelmeliais, todėl neišvengiamu pasirinkimu tampa automobilio prošvaisos padidinimas.

Hyundai i20 Active“ modelyje ji palyginus su „tradicine“ modifikacija ūgtelėjo 20 mm ir pasiekė 160 mm. Reikia pastebėti, kad šis sprendimas buvo atliktas galantiškais dizainerių pjūviais – tuo pačiu išplatėjo arkos, kuriose jau dailiai telpa ir 17 colių skersmens ratai, buferiuose integruotos apsaugos plokštės, o gamintojo atstovai teigia, kad buvo pakeista net pusė išorės apdailos. Šis modelis po „Tucson“ man pasirodė vienu iš labiausiai išbaigto išorės dizaino visoje „Hyundai“ gamoje.

Tačiau tiek tų aliuzijų į krosoverius. Automobilis varomas tik priekiniais ratais, o mano bandytoje versijoje energiją jam suteikė 1.0 litro darbinio tūrio trijų cilindrų benzininis agregatas su turbina, kuriam neįmanoma nepajusti simpatijos.

Pakankamai tylus, tik lengvai vibruojantis „laisvomis“ apsukomis, šis motoriukas žavi azartu jau nuo žemų apsukų, kur demonstruoja puikią trauką. Jo 172 Nm maksimalus sukimo momentas pasiekiamas plačiame 1500-4000 apsukų per minutę diapazone ir leidžia taupyti degalus. Tiesa, didžiausia 100 AG galia išvystoma pasiekus 4500 aps./min., iki kurių jis įsisuka spėriai, tačiau pasiekus šį lygį specifinis kauksmas jau tampa menkai komfortabilus ausiai.
"Hyundai i20 Active"

Galią ratams perduodant per penkių pavarų mechaninę transmisiją šiokių tokių traukos duobelių išvengti nepavyksta (ir pavarų svirties mechanizmas ne pats tiksliausias), bet apibendrinus šis motoras yra tinkamiausias pasirinkimas „i20 Active“ modeliui.

100 km/val. greitį apie 1,2 tonos sveriantis automobilis gali pasiekti per 10,9 sek., o vidutinės sąnaudos, anot gamintojo, sieks tik 4,8 litro šimtui kilometrų. Mano bandymo metu per 187 km (110 jų buvo mieste) vidutiniškai automobilis degino 6,1 l/100 km. Esu tikras, kad važinėjant išmintingiau sąnaudas nesunkiai būtų galima sumažinti apie litru.

Beje, „Hyundai i20 Active“ pirkėjams Lietuvoje ir nepalikta daug laisvės manevrui. Mat kitas galimas pasirinkimas kvepia nesusipratimu – 1,4 litro atmosferinio variklio (taip pat 100 AG) ir 4 laipsnių (taip, Karlai!) „automato“ ištroškęs duetas srebia vidutiniškai dviem litrais daugiau degalų už maždaug tūkstančiu daugiau pinigų.

Salone entuziazmas priblėsta

Salone – entuziazmo mažiau. Nors ir nebloga ergonomika ir jau bazinėje versijoje galima džiaugtis tradiciniais „Hyundai“ automobilių atributais – šildomu vairu bei priekinėmis sėdynėmis, bet pastarosios yra ankštokos, ilgesnių kojų savininkams patogiai įsitaisyti užtruks, multimedijos ekranas toks mažutis, kad net norisi jį išvežti į vaikų darželį, o apdailoje dominuoja kietos plastmasės.
"Hyundai i20 Active" salonas dailus, bet sėdynės ankštokos

Vis dėlto reikia nepamiršti, kokios klasės ir kiek kainuojančiu automobiliu važiuojame. Be to, ant kitos svarstyklių lėkštutės padėkime tai, kad „Hyundai“ mažieji modeliai moka nudžiuginti vis kokia „razinka“, vis kokia malonia smulkmena. Štai, „i20 Active“ modelyje pagalvota apie tvarką salone: porankis-dėtuvė, atskira dėtuvė akiniams, du puodelių laikikliai – malonios smulkmenos tokios klasės automobilyje.

Ant galinės sėdynės vietos taip pat nedaug kaip ir priekyje, tačiau 326 litrų tūrio bagažinės talpos pakanka kasdieniams miestiečio-iškylautojo poreikiams.

Kiek trumpesnis nei 4,1 metro „i20 Active“ manevringas gatvėse, kelyje taip pat nudžiugino malonaus standumo pakaba. Ji – akivaizdžiai pareguliuota pagal nedidelio SUV įvaizdį, mat duobes sugeria dusliai, be didesnių trenksmų, posūkiuose prie stabilumo prisideda ir trumpi kėbulo judesiai. Galbūt vairo mechanizmas galėtų būti mažiau jautrus, bet prie to greitai priprantama.

„Hyundai i20 Active“ kaina su šiuo varikliu ir penkių laipsnių mechanine pavarų dėže bei „Comfort“ įranga prasideda nuo 15 tūkst. 990 eurų. „Comfort“ pakete be kitos įrangos taip pat yra šildomos priekinės sėdynės, elektroninė stabilumo kontrolės sistema (ESC), pajudėjimo įkalnėje pagalbos sistema (HAC), automobilio stabilumo valdymo sistema (VSM), 16 colių lengvojo lydinio ratlankiai ir įvairūs dekoratyviniai kėbulo elementai.

Pasirinkus dviem tūkstančiais eurų brangesnę „Style“ įrangą automobilis bus „apautas“ 17 colių ratlankiais, o elektriniai veidrodėliai turės automatinę užsilenkimo funkciją.

Tikrai ne paskutinį vaidmenį apsisprendžiant vaidins ir „Hyundai“ siūloma penkerių metų garantija nepaisant ridos.

Kas labiausiai patiko: Variklis, manevringumas.

Kas labiausiai nepatiko: Laikai, kai korėjiečiai už savo automobilius prašė nedaug pinigų, deja, baigėsi.

Išsivadavimas iš meškos miego

Hyundai Santa Fe“ savaime yra mažesnė naujovė. Tai Lietuvoje jau senokai pažįstamas vidutinio dydžio visureigis, kuris šiemet patyrė taip vadinamą „kartos vidurio atsinaujinimą“. Automobilio išvaizda tapo šiek tiek modernesnė ir sportiškesnė, įrangą papildė daugiau šiuolaikiškų saugos sistemų.
"Hyundai Santa Fe"

Lietuvos klientams siūlomas tik vienas šio SUV variantas: visais keturiais ratais varomas modelis, turintis 2.2 litro darbinio tūrio dyzelinį CRDi motorą su turbo kompresoriumi ir su 6 laipsnių automatine pavarų dėže. Šis variklis generuoja 200 AG galingumą, pasiekiamą prie 3800 aps./min., ir 440 Nm maksimalų sukimo momentą, kuris išvystomas prie 1750-2750 aps./min.

Beveik dvi tonas tuščias sveriantis automobilis, anot gamintojo, iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,6 sek., nors iš pradžių tuo sunku patikėti, mat vos pajudėjus apima gruodžio mėnesį išgyvenančios meškos vangumo pojūtis. Tačiau netrukus šis įspūdis išgaravo it prisiminimas apie vasarą.

Stipriau spustelėjus tam nenoriai paklustantį akceleratorių visureigis ima elgtis gerokai agresyviau, tačiau ir užtikrintai. Variklį atgaivina pasirenkamas sportinis režimas, gaila tik dėl to, kad jam į kompaniją nestoja automatinė transmisija, labai jau nenorinti „mesti“ pavaras žemyn stipriau paspaudus greičio pedalą.

Saugumo jausmą sustiprina labai efektyvūs ir informatyvūs stabdžiai. Tačiau akivaizdu, kad tokio balanso mašina mieste skirta važiuoti ramiai ir tolygiai, o savo galią geriausiai demonstruoja greitkelyje.
"Hyundai Santa Fe"

O kuo tikrai sunku tikėti, tai galimybe pasiekti deklaruojamas vidutines sąnaudas. „Hyundai“ rašo, kad jos siekia 6,6 litro dyzelino šimtui kilometrų (mieste – 7,8 litro), bet po mano įveiktų 140 kilometrų borto kompiuteris rodė 9,6 litro vidurkį ir nesijaučiau kaip nors „nusikaltęs“ gamtai. Na, buvo karšta diena ir kondicionerius veikė nemenku pajėgumu, na, visada galima nurašyti litrą testavimo ypatybėms, bet 6,6 vidurkio vis tiek niekaip nepasieksim.

Be to, automobilis yra tikrai talpus, tad reikia turėti omenyje, kad tokiomis sąlygomis, kokioms šis SUV skirtas, sąnaudos visada bus didesnės už deklaruojamas – ar kompanija važiuos didesnė, ar krovinys bagažinėje.

Erdvė ir komfortas

Patiko pakabos darbas. Kaip ir tikėtumeisi iš šeimyninio visureigio, jos balansas labiau linkęs į komforto pusę, didesnius nelygumus praryja lyg nepastebėjusi, tačiau nustebino ir tai, kad „Santa Fe“ stabiliai ir oriai laikėsi posūkiuose, kuriuose traukos kontrolės sistema paskirsto sukimo momentą geriausią sukibimą turintiems ratams. Kėbulas juda mažai, tad, apibendrinus, automobilis sukuria saugaus ir, koks atradimas, gana manevringo SUV įspūdį.

Reikia neužmiršti, kad „Santa Fe“ ilgis – 4700 mm, plotis – 1880 mm, o aukštis – 1690 mm. Atstumas tarp ašių – 2700 mm.
Erdvus "Hyundai Santa Fe" salonas nudžiugins aukštaūgius

Bene didžiausią įspūdį jame kuria interjeras. Galbūt jis išvaizdos modernumu atsilieka nuo eksterjero (jau ta mygtukų gausa...), tačiau ergonomika – iš tiesų neprasta, o įrangos gausa lenkia ne vieną konkurentą (na, tik bazinėje „Comfort“ įrangoje 5 colių skersmens multimedijos ekranas skamba juokingai, bet jau kitas – „Style“ lygis – suteikia 8 colių displėjų).

Vairuotojui ir jo kaimynui – patogios šildomos ir ventiliuojamos („Premium“ įrangoje) sėdynės, gale erdviai įsitaisę keleiviai (komfortiškai gali jausti tiek ilgšiai, tiek stambuoliai) gali atskirai reguliuotis jiems skirtą klimato kontrolę, o ventiliatoriai netradiciškai sumontuoti statramsčiuose. Be to, šildomos galinės sėdynės stumdomos (jau bazinėje įrangoje) – tokiu būdu galima kojoms „atrasti“ dar net 27 cm papildomos erdvės!

Trečioje eilėje – dar du papildomi krėslai, kurie beveik nepalieka vietos bagažinėje (lieka 125 litrai – it kabriolete). Tačiau nulenkus antros ir trečios eilės sėdynes galima vežti jau solidų krovinį – erdvė tam išauga iki 1615 l.

Nuo „Style“ lygio siūloma „Infinity QuantumLogicSurround“ garso sistema su dešimt garsiakalbių groja švariai ir yra rekomenduotinas pasirinkimas.

Tik gaila, kad šį kartą gamintojas pagailėjo daugiau dėtuvių daiktams – šiuo požiūriu net mažylis „i20 Active“ nenusileidžia erdviam SUV.

Atnaujinto „Hyundai Santa Fe“ kaina su „Comfort“ lygio įranga prasideda nuo 39 tūkst. 990 eurų. Tačiau racionalesniu pasirinkimu atrodo 42 tūkst. 990 eurų kainuojantis visureigis su „Style“ paketu, kuriame montuojamos praktiškai visos šiuolaikinės saugumo sistemos (aklosios zonos stebėjimo, eismo juosto keitimo pagalbos, nukrypimo nuo važiavimo juostos įspėjimo, taip pat įspėjimo apie skersinį eismą važiuojant atbulomis) ir solidi komforto įranga (18 colių skersmens ratlankiai, minėtoji „Infinity“ garso sistema su 10 garsiakalbių bei civilizuoto dydžio centrinis ekranas, išmanūs tolimųjų šviesų žibintai, beraktė rakinimo ir užvedimo sistema bei kita).

Pasirinkus aukščiausią „Premium“ įrangą automobilyje bus sumontuotos odinės sėdynės bei 19 colių ratlankiai, o saugumo pagalbininkus papildys autonominė avarinio stabdymo bei priekinio susidūrimo perspėjimo sistemos, elektra valdomas bagažinės dangtis, išmanūs žibintai su dinaminiu šviesos srauto valdymu, panoraminio vaizdo kamera bei adaptyvi galinė pakaba, tačiau pakloti jau teks 46 tūkst. 990 eurų. Ir kaipgi čia vėl nepadūsavus apie tai, kad nebrangių korėjietiškų automobilių laikai baigiasi.

Visi mūsų šalyje siūlomi „Santa Fe“ komplektuojami su keturių ratų pavara, kurios principas jau pažįstamas: normaliomis sąlygomis automobilį varo priekiniai ratai, bet pagal poreikį kompiuteris gali galiniams ratams perduoti iki 50 proc. galios. Vis dėlto 180 mm prošvaisa primena, kad šis automobilis yra miesto visureigis, tinkamas patogioms didesnės šeimos išvykoms.

Kas labiausiai patiko: Komfortas.

Kas labiausiai nepatiko: Vis dėlto norėtųsi gyvesnio variklio.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (28)