Vienas kėbulas, vienas variklis, viena pavarų dėžė. Tokį automobilį be didelių išlygų fantazijai siūlo „Subaru“. Suprantama, mums mažai rūpi, kokios komplektacijos jis buvo sėkmingai parduodamas Japonijoje, prieš pakeliant sparnus ir į Senąjį žemyną. Mums rūpi, kodėl toks keistas sprendimas Europos rinkoms, kuriose keliolika vieno automobilio modifikacijų nebūtinai yra daug?

Atsakymai pamažu gula ant lėkštės (čia ji paminėta ne šiaip sau) pavažinėjus naujuoju „Levorg“. Viskas pakankamai aišku, bet iliustratyvumo vardan pasitelksiu restoranus. Kadangi tarp jūsų tikrai yra ne vienas, kuris neskaito Andriaus Užkalnio ir net nežino, kas jis toks, tad be abejonės visi žinote, kad vienas iš gero restoranų Vakarų Europoje ženklų – trumpas meniu.

Kuo mažiau pasirinkimo, tuo aukštesnė kokybė, tuo didesnis patikinimas, kad tai, kas siūloma, bus apgalvota iki mažiausių smulkmenų ir pateikta geriausios kokybės. Suprantama, svarbi priežastis yra ir kaštų taupymas, bet, mažiau išleidus, lieka daugiau pinigų naujiems puikiems sprendimams. Ar kokybės užtikrinimui. O galbūt ir ilgesnei garantijai.

Taip mąstoma Vakaruose. Kalbant apie Rytų Europą, „Subaru“ marketingo vyrams ir moterims reikia paploti per pečius. Jie neabejotinai pagalvojo apie vis dar milžinišką pulką potencialių klientų, kurie ilgisi laikų, kai daiktai būdavo pasirenkami... iš vieno. Tad nepraeis nė dešimt metų, ir jiems bus suteikta galimybė nusipirkti neblogą šeimynišką universalą su ganėtinai pagrįstomis pretenzijomis į sportiškumą.

O kadangi aš gyvenu Vakarų Europoje (geografijos nepainioti su savijauta), jau dabar pažiūrėkime, kokį meniu šįkart siūlo „Levorg“ restoranas iš „Subaru“, kurios inžinerijos virtuvės šefai nusprendė, kad gerai mašinai pakanka vieno gero variklio ir vienos geros pavarų dėžės.

Meniu

Naujajame „Levorg“ modelyje variklį ir transmisiją reprezentuoja mažiausias „Boxer“ šeimynoje 1.6 litro darbinio tūrio opozicinis turbobenzininis motoras ir bepakopė „Linear“ pavarų dėžė, savo darbe imituojanti 6 pavaras.

Tenka konstatuoti, kad šio derinio skonis yra tikrai geras ir tarpusavyje nė kiek nesipjaunantis. 170 AG variklio maksimalus 250 Nm sukimo momentas prasideda vos spustelėjus (nuo 1800 apsukų/min.) ir tęsiasi tiek (iki 4800 apsukų/min.), kiek 99 procentais atvejų nebus net išnaudota. Kitaip tariant, automobilis bet kurią akimirką pasiruošęs iš tingaus kamščių katino pavirsti eiklia greitkelio pantera.

Tam pasitarnaus ir tiksliai veikianti pavarų dėžė, kurios darbas paskirstant trauką be uždelsimų padeda varikliui sukurti geresnį įspūdį. Viena patiekalo dalis papildo kitą.

Apskritai, automobilis visa savo esybe signalizuoja apie norą pabrėžti sportiškumą. Čia ir subariškai jautrus akceleratorius, kurio valdymas net „Inteligent“ režime kiek per agresyvus flegmatiškam judėjimui kamščiuose, ir sportiškesnė vairuotojo sėdynės padėtis, ir aerodinaminiais elementais papuoštas kėbulas, su plėšria oro įsiurbimo anga kapote.
"Subaru Levorg"

Be to, prietaisų skydelyje centrinėje konsolėje tarp gausaus būrio pastoviai rodomų parametrų galima išsivesti ir sportiško automobilio atributus: akceleracijos procento, turbinos slėgio ir tepalo temperatūros rodmenis.

Sportiniai prieskoniai

Patys japonai prezentacijose nė nemano slėpti: gamindami šį automobilį jie mėgino kryžminti sportinį „WRX Sti“ su universaliu „Legacy“ (kurio universalo karjera jau baigta), labiau krypstant kiek sumažintos pastarojo versijos link (palyginus su paskutiniu „Legacy“ naujojo „Levorg“ ilgis sumažėjo 100 mm, o aukštis – 70).

Agresyvi priekinė automobilio dalis ir sportiška pakaba – bene svarbiausi iš „WRX Sti“ paveldėti komponentai. Vienas džiugina aplinkinių akį (mano subjektyviu vertinimu, žiūrint į „Subaru“ automobilius tai nutinka nedažnai), o kitas – vairuotoją, kuriam savo pranašumus „Levorg“ demonstruoja vos pajudėjus. Automobilis itin stabilus posūkiuose ir labai gerai subalansuotas, pakaba savaime „plaukioja“ tarp komfortabilaus minkštumo greitkelyje ir staigaus standėjimo aštresniuose posūkiuose. Gurmanai liežuvio nenudegs, skrandis neapsivers.

Prie sportiškesnio ir patikimesnio „Levorg“ valdymo prisideda ir aerodinaminiai elementai (patiekalas ne tik skanus, bet ir estetiškai pateiktas), tačiau mieste reikia neužsimiršti, kad atitinkamam valgiui – atitinkama šakutė: 130 mm prošvaisa riboja galimybes lipti per bet kokias duobes ir parkuoti prie bet kokio šaligatvio bortelio.

Minint sportiškuosius elementus turiu nepamiršti ir vairo, kuris yra tiesiog puikus, o visas mechanizmas labai adekvatus važiavimo situacijoms. Patogios ir sportiškesnio profilio odinės sėdynės, bet joms trūksta reguliavimo nugarėlės apačioje, o aštresniame posūkyje vis dėlto šiek tiek pritrūksta ir šoninio sėdynės palaikymo – bandant valgyti desertą, vyšnaitė apmaudžiai krenta ant grindų.

Restoranas supakuos viską, ko nesuvalgėte

O pasižiūrėjus į automobilio galinę dalį jau matome „Legacy“ įtaką, kurios įspūdį dar labiau sustiprina atidarytas bagažinės dangtis – čia telpa 522 litrai krovinio (paskutinės kartos „Legacy“ talpina beveik identiškus 520 l) arba 1446 litrai, jeigu sulankstysime galines sėdynes. Be to bagažinė yra lygaus dugno ir be didesnių išsikišimų, o tai leidžia patogiau dėlioti krovinį.
"Subaru Levorg"

Salono erdvė „Legacy“ modeliui nusileidžia milimetrais – iš esmės jų gali pritrūkti tik aukštesniems žmonėms sėdint gale arba ilgesnių kojų savininkams. Pats salonas – kokybiškų apdailos medžiagų, multimedijos sistema patogiai ir intuityviai valdoma 7 colių skersmens centriniame ekrane, čia nebuvo prie ko labiau prikibti – arbatpinigių suma vis augo.

Atskirai reikia pagirti gerą garso aparatūrą: itin kokybiškas garso atgaminimas ir melomanus tikrai nudžiuginsiantis solidus ekvalaizeris, lyg gerokai aukštesnio segmento automobiliuose (kokybei pasiekti užtenka ir 6 garsiakalbių). Dar vienas gerą nuo blogo restorano atskiriantis ženklas yra jame grojanti muzika – dabar man jau akivaizdu, kad „Subaru“ inžinieriai taip pat galvojo būtent apie paralelę tarp maisto ir vairavimo.

Laikas apmokėti sąskaitą

Mūsų bandytas „Subaru Levorg“ buvo brangiausios komplektacijos „GT-S“ ir kainavo 29 tūkst. 990 eurų. Ši automobilio versija jau gausiai sukomplektuota ir papildomai mokėti reikėtų nebent tik už „Metallic“ dažymą, kuris kainuotų dar 400 eurų.
"Subaru Levorg"

O mūsų „vakarienės“ sąskaitoje: galinio vaizdo kamera, navigacijos sistema, LED žibintai su automatine sistema, 18 colių lengvo lydinio ratlankiai, didelis stoglangis, aklosios zonos stebėjimo, įspėjimo apie gale esančius automobilius, pagalbinė startavimo įkalnėje bei avarinio stabdymo sistemos ir dar galybė kitų ingredientų. Tokioje komplektacijoje pasigedau tik parkavimosi jutiklių, bet jie nėra ypatingo svarbumo atributas.

Bazinės „GT“ modifikacijos kaina prasideda nuo 26 tūkst. 490 eurų. Pagrindiniais konkurentais japonų įvardinti „Audi A4 Avant 1.8 Quattro“, „BMW 320 xDrive Touring“ ir „Volvo V60 T4“ „restoranai“ yra pastebimai brangesni (nėra taip jau sunku susivokti, kodėl), tačiau, mano galva, pagrindinė „Levorg“ bėda yra visai ne čia.

Daug svarbesnė – bent jau mūsų šalyje – gali tapti konkurencija su kitu to pačio savininko „restoranu“, pavadinimu „Outback“. Lietuvių jau pamėgtas pravažus universalas yra didesnis (o mums juk būtinai reikia visada būti pasiruošusiems pervežti savo šaldytuvą kažkur), siūlomas su patikrintu kokybišku 2.5 litro varikliu (nors efektyvumo parametrais „Levorg“ 1.6 jį jau lenkia), o kainos skirtumas – minimalus: „Outback“ Lietuvoje parduodamas nuo 29800 eur.

Bet gal būtent taip ir atsiranda gudriai paslėptas „Subaru“ pasirinkimas?

Kas labiausiai patiko: Trijų kombinacija: pakankamai sportiškas + universalas + varomas visais ratais.

Kas labiausiai nepatiko: Dizainas vis dar džiugina tik žvelgiant į automobilio priekį.

Papildomos pastabos

1. Inteligentiški priekiniai „Levorg“ žibintai naudoja radarą ir patys prisitaiko prie eismo sąlygų (taip pat ir ilgos šviesos, nors jos beveik nereikalingos, mat LED žibintų intensyvaus srauto visiškai pakanka).

2. Per 260 kilometrų, kurių apie 70 procentų buvo nuvažiuota mieste, automobilis naudojo 8 litrus benzino. Subjektyviu vertinimu, šis rodiklis tikrai geras, mat akceleratoriumi buvo paieškota pipiriukų. Gamintojas nurodo 7,1 litro vidurkį, kuris neabejotinai yra nesunkiai pasiekiamas vairuojant ne patiekalo skanavimo (kitaip vadinamo – Sport) režimu.

3. Turbūt niekas nesiginčys, kad geriau už sportišką universalą gali būti tik visais ratais varomas sportiškas universalas. „Levorg“ yra nuolatos varomas keturiais ratais (santykis 60:40 priekinės ašies naudai) ir naudoja aktyviąją sukimo momento krypties sistemą, kuri automatiškai prisitaiko prie visų važiavimo situacijų, kontroliuodama kiekvieną ratą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (354)