Pasikartosiu, kad keliauti universalu, ypatingai tada kai didžiąją kelio dalį tenka važiuoti greitkeliais, geresnį kėbulo tipą nei universalas vargu ar rasi. Pirmiausia, jis yra žemesnis už šiandieninį mados klyksmą SUV, todėl važiuojant greitai (kai rašau „greitai“, turiu mintyje Vokietijos greitkelius be greičio apribojimų) labai svarbu mažas aerodinaminis pasipriešinimas, ne tik taupantis degalus, bet ir suteikiantis daugiau stabilumo. O antra – į didelę jo bagažinę galima sudėti daugiau daiktų nei analogišką platformą turintį SUV.
Kalbant apie šį modelį, naujasis „Ceed SW“ yra gerokai didesnis už hečbeką (modelio apžvalgą rasite čia), net 10 cm ilgesnis už ankstesnį universalą, o dabar jo ilgis siekia net 4,60 m – tikrai nepasakysi, kad tai yra kompaktinės klasės atstovas.
Daug vietos ant galinių sėdynių, tad net ir du suaugę keleiviai čia įsitaiso patogiai ir nesiremia keliais į priekines sėdynes. O daugiausiai papildomos vietos atsirado bagažinėje, į kurią dabar telpa 100 l daugiau nei į seną modelį – bagažinės tūris yra nuo 600 iki beveik 1700 l.
Žinoma, didelė salono ir bagažinės erdvė nėra vieninteliai ir svarbiausi automobilio privalumai. Pagyrimas apdailos kokybei ir ergonomikai – minkštas prietaisų skydelio plastikas, patogios sėdynės, multimedijos sistema valdoma 8 colių ekrane, o pagrindinės funkcijos turi atskirus mygtukus – Vokietijoje kurtas ir į europietišką rinką orientuotas automobilis akivaizdžiai įkvėpimo sėmėsi iš „Volkswagen“ gamintojo ir nutaikytas į tuos pačius pirkėjus.
Todėl ir salone didelių dizainerių minčių vingių ieškoti neverta – viskas tvarkinga ir paprasta, būtent tai ko ir tikisi „standartinis“ universalo pirkėjas. Lygiai tą patį galima pasakyti ir apie važiavimo savybes – automobilio pakaba suderinta labiau komfortiškai nei sportiškai, tad mėgstantys „aštresnį“ važiavimą prioritetą teiktų vokiškam „originalui“.
Tas pats galioja ir kalbant apie variklį – šiais laikais 136 AG net ir kompaktiniame automobilyje nėra daug, tad tame pačiame vokiškame autobane labai neįsismarkausi. Bet ir neliūdėsi – didelis turbodyzelinio variklio sukimo momentas yra daugiau nei pakankamas komfortiškam ir užtikrintam važiavimui net ir kraštinėje kairėje autobano juostoje, o maksimalios galios trukumas kompensuojamas saikingomis degalų sąnaudomis – po beveik 5000 daugiausiai greitkeliais nuvažiuotų kilometrų kompiuterio rodomos 6,1 l/100 km sąnaudos buvo daugiau nei geras rezultatas.
Be to, variklis gali būti komplektuojamas su automatine dviejų sankabų septynių greičių pavarų dėže –šiuolaikinis „automatas“ užtikrina greitą ir sklandų pavarų perjungimą. Išskyrus tuos momentus, kai mieste veikia automatinė variklio išjungimo sistema, o norisi pajudėti dinamiškai – nuspaudus akceleratorių variklis uždelsia sekundę kitą ir tik tada pradeda pildyti vairuotojo norus – pastebėjimas tiems, kurie sankryžose mėgsta palenktyniauti.
Daugiau apie naująjį „Kia Ceed Sportswagon“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.