Žvelgiant į pernai metų kompaktinių SUV automobilių pardavimus Lietuvoje, akivaizdu: populiariausias rinkoje yra „Nissan Qashqai“, kurio buvo parduoti net 836 vienetai, antroje vietoje – „Toyota RAV 4“ (340 vnt.), trečioje – „Kia Sportage“ (330 vnt.). Dar nedaug atsiliko dabar jau praeitos kartos „Volkswagen Tiguan“ (311 vnt.).
Na, o visų kitų šios klasės SUV markių pardavimai – ašaros Marijos žemėje – dvigubai ir daugiau kartų mažesni.
Lietuvių meilė „Qashqai“ nesunkiai paaiškinama – šis automobilis sau vardą dėl geros kainos ir kokybės santykio užsitarnavo dar tada, kai SUV modelių pasirinkimas rinkoje buvo gerokai mažesnis. Dėl „Volkswagen“ ir „Toyota“ taip pat klausimų nekyla – meilė šioms markėms Lietuvoje nerūdija.
O „Kia“, anksčiau viliojusi tik mažesne nei konkurentų kaina, dinamiška išvaizda ir ilgiausia rinkoje garantija, šiandien siūlo naujos kartos, gerokai brandesnį „Sportage“ modelį.
Bet visą šia informaciją galite rasti informacinėje „Kia“ medžiagoje. O mane domino viena – ar populiarų modelį pakeitęs naujasis „Sportage“ turi tokių trūkumų, kurie, jei tektų rinktis SUV automobilį, pasirinkimo svarstykles nusvertų konkurentų link.
O tokių varžovų yra ne vienas – be jau anksčiau įvardintų modelių, dar galima paminėti ir didesnius (nors ir brangesnius) „Honda CR-V“, „Mazda CX-5“, „Ford Kuga“, ar to paties populiariojo „Qashqai“ prancūziškąją versiją „Renault Kadjar“. Jei trumpai – šiandien SUV „kepa“ visi, kas tik gali.
Žinoma, ne paskutinėje eilėje ir kaina – šiuo atžvilgiu korėjiečių modeliai vis dar yra vieni patraukliausių pasiūlymų rinkoje (pigiausia „Sportage“ versija kainuoja nuo 17 tūkst. 990 eurų). Tiek populiarusis „Qashqai“, tiek ir „Kadjar“ kainuoja panašiai, tuo tarpu „Hyundai Tucson“ jau brangesnis 2000 eurų.
O štai naujojo „Tiguan“ kaina (21 tūkst. 583 eurai) prasideda ten, kiek kainuoja gerai sukomplektuotas EX versijos „Sportage“ (21 tūkst. 490 eurai).
Šiuo automobiliu pirmą kartą važiavau prieš pusmetį – tada trumpos pažinties metu jis man paliko itin gerą įspūdį. Tad dar kartą prie „Sportage“ vairo sėdu, pasirengęs ieškoti trūkumų – negali gi viskas būti gerai.
Jų randu. Pavyzdžiui, dešinys priekinis statramstis su šoninio veidrodėlio tvirtinimo vieta apriboja kampo matomumą, ypatingai ir dėl to, kad nesimato žemėjančio variklio gaubto. Bet apdailos medžiagos ir surinkimas kokybiški, „GT Line“ komplektacija džiugina moderniais metalo elementais, priešais akis – sportiškai ir stilingai atrodantis trijų stipinų vairas, puikia oda aptrauktos sėdynės – salonas ne tik dailus, bet ir kokybiškas.
Ir ergonomika atrodo lyg pagal užsakymą kurta man – klavišai išdėstyti itin logiškai, svarbiausi išdėstyti aukščiausiai (nors, vertinant minimalistiniais šiuolaikinių interjerų kriterijais, jų galėtų būti ir mažiau), tada žemėjančia svarbos tvarka sugrupuoti antros ir trečios eilės klavišai.
Patogiai įsitaisius ir pradėjus važiuoti akivaizdu – modelis ne tik erdvesnis, bet ir gerokai tylesnis, o važiavimo komfortas nepalyginamai didesnis – „Sportage“ turi 30 mm ilgesnę ratų bazę (2670 mm) bei yra 40 mm ilgesnis (4480 mm) už savo pirmtaką. Dar geresnę garso izoliaciją, taip pat tikslesnį valdymą suteikė žymiai tvirtesnė „Sportage“ konstrukcija – tai gamyboje panaudoto itin tvirto plieno nuopelnas, kuris atsparesnis didesnei apkrovai.
Ankstesniajam modeliui turėjau priekaištų ne tik dėl garso izoliacijos, bet ir išskydusio vairo sistemos veikimo, netikslaus valdymo – visi šie pakeitimai lėmė, kad daugiau automobilio valdymui ir važiavimo savybėms priekaištų nebeturiu. Beveik.
Jei dažnai tenka važinėti nelygiu keliu, turėkite galvoje, kad su 19 colių ratlankiais tokiomis sąlygomis vairas pradeda blaškytis rankose, o bandytame modelyje su 2.0 l turbodyzeliniu varikliu komplektuojamai hidraulinei automatinei 6 greičių pavarų dėžei (su benzininiu 174 AG modeliu siūloma 7 pavarų dviejų sankabų automatinė greičių dėžė) iki tobulybės trūksta tų savybių, kurias siūlo „Premium“ segmento atstovas BMW – bavarai moka taip nustatyti tiek tradicines ZF gamintojo, tiek ir į modelius su nauja platforma ir skersai esančiais varikliais montuojamas „Aisin“ pavarų dėžes, kad atrodo, jog pavara perjungiama vos tik spėjus pagalvoti apie tai.
Dar pasigedau adaptyvios važiuoklės – prastesnio kelio ruožuose dėl standžios pakabos kenčia komfortas (šiuo atveju, bendraplatformio „Hyundai“ pakaba labiau komfortiška). O jei kalbėti apie elektroninius vairuotojo pagalbininkus – nors važiavimo savo eismo juosta palaikymas ir veikia puikiai, iš toli nubrėždamas trajektoriją, bet netikėtai pasibaigus kelkraštį žyminčiai juostai, praneša apie tai garsiniu signalu ir išdavikiškai išjungia šią funkciją – tikrai neatsipalaiduosi.
Be to, bandytas modelis kainuoja daugiau kaip 30 tūkst. eurų – už tokią kainą jau atsiveria platus pasirinkimų diapazonas. Tad, mano patarimas – jei norite sutaupyti, žiūrėkite į modelį su 1,7 l dyzeliniu varikliu ir priekiniais varančiaisiais ratais – taip bus ir pigiau, ir taupiau.
Bet kokiu atveju automobilis paliko puikų įspūdį. O, palyginti su ankstesniu modeliu, tai yra milžiniškas žingsnis į priekį.
Įvertinau jo žaismingą išvaizdą – jei kam nors ji atrodo per daug iššaukianti, tada drąsiai galiu rekomenduoti bendraplatformį „Tucson“ – jis, nors ir brangesnis, bet pasižymi tokiomis pačiomis puikiomis savybėmis, be to, turi komfortiškiau suderintą važiuoklę – neabejoju, kad šis „Sportage“ brolis taip pat suvilios ne vieną pirkėją.
Įvertinimas 9/10
„Kia Sportage“ techniniai duomenys
Variklio darbinis tūris: 1995 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 136 kW/185 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 400 Nm/1750-2750 aps./min.
Pavarų dėžė : 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4480 mm
Plotis: 1855 mm
Aukštis: 1635 mm
Važiuoklės bazė: 2670 mm
Svoris: 1690 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val. : 9,5 sek.
Maksimalus greitis: 201 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,3 l/100 km
CO2 emisija: 166 g/km
Kaina: 32 tūkst. 990 Eur (bazinė kaina – nuo 17 tūkst. 990 Eur)