Pirmiausia, ir pats gamintojas prognozuoja, kad jau kitais metais „Lexus NX“ pardavimai sudarys net 40 procentų visų parduotų „Lexus“ modelių. Antra – šiuo metu kompaktiniai SUV yra ant neregėto pakilimo bangos, pardavimai toliau auga lyg ant mielių, o modelis rinkoje konkuruos su tokiais vokiškais geidžiamais automobiliais kaip BMW X3, „Audi Q5“ ir „Mercedes GLK“, taip pat stilingu britišku „Range Rover Evoque“ modeliu. Trečia – aš jį jau išbandžiau ir štai ką galiu pasakyti...
Hibridinės technologijos vietoje dyzelinių motorų
Bet prieš tai būtinai turiu paminėti informaciją iš automobilio pristatymo įspūdingame ir aukščiausiame Austrijos sostinės Vienos dangoraižyje „DC Tower“. Taigi, abejojantiems hibridine ateitimi skelbiama, kad jau parduota daugiau kaip 800 tūkst. hibridinę pavarą turinčių „Lexus“ automobilių. Nuo 2020 metų gamintojas planuoja, kad kasmet pirkėjai įsigys nuo 100 000 šių prestižinės markės japoniškų automobilių, o sėkmės garantu bus būtent „Lexus NX“ modelis.
Taip pat prognozuojama, kad net 80 procentų šio automobilio pirkėjų pirmą kartą taps „Lexus“ savininkais. Nors tuo pačiu turiu pastebėti, kad tokia pati europiečių dalis (įspūdingi 80 procentų) šiuos kompaktinės klasės SUV automobilius perka su dyzeliniais 2,0 l varikliais. O tokio motoro šiam modeliui japonai nei dabar, nei ateityje neplanuoja siūlyti – bus gaminamos tik hibridinės versijos, taip pat galingi turbobenzininiai modeliai.
Kaip ten bebūtų, „Lexus“ pirkėjus vilios ne tik moderniomis ir tobulėjančiomis hibridinėmis technologijomis, bet ir „Oculus Rift“ simuliatoriumi. Ir čia visai rimtai – įspūdingos kompiuterinės grafikos simuliatorius leis virtualioje realybėje išbandyti naująjį modelį. O man jį pavyko išbandyti senuoju, analoginiu būdu važinėjant po vaizdingas Vienos apylinkes.
Sportiška išvaizda ir „Šimamoku“ apdaila
Žinoma, pirmiausia į akis krenta futuristinė automobilio išvaizda – priekinės grotelės atrodo itin išraiškingai, ypač jei modelis baltos arba pilkos spalvos. Ryškesnių spalvų gerbėjai įvertins raudona arba mėlyna spalva nudažytus automobilius. Pasak gamintojo, jie norėjo pagaminti sportiškai ir dinamiškai atrodantį SUV automobilį, o ne tiesiog mažesnę vyresniojo brolio RX versiją – manau, kad jam tai puikiai pavyko.
Visų komplektacijų modeliai turi ne tik dienos šviesų, bet ir priekinius bei galinius pagrindinius LED žibintus. Sustiprinti sportišką įvaizdį montuojami 17 arba 18 colių dydžio ratlankiai, o norintiems dar agresyvesnio dizaino, siūlomas „F Sport“ paketas, pasižymintis kitokiomis priekinėmis grotelėmis ir aerodinamine apdaila, taip išskirtinėmis kėbulo spalvomis ir originalaus dizaino ratlankiais.
Įsėdęs į saloną nenusiviliu – tradiciškai aukščiausios kokybės medžiagos ir puiki surinkimo kokybė – tai visų „Lexus“ automobilių bruožai. Mano bandomos versijos salone esantys dekoratyviniai medžio intarpai poliruojami ypatingu „Šimamoku“ būdu rankomis – tokiu pačiu metodu yra paruošiamas fortepijonų paviršius, kad jis neatspindėtų scenos apšvietimo.
Centrinėje konsolėje sumontuotas 6,2 colių dydžio spalvotas ekranas, o informacija jame perjungiama nauju ir gerokai patogesniu nei į kitus „Lexus“ modelius montuojamu ir kompiuterio pelę primenančiu valdikliu – šiuo galima kur kas greičiau ir tiksliau pasirinkti norimą funkciją.
Ekrane pateikiama visa vairuotojui reikalinga informacija, jame galima matyti panoraminį 360 laipsnių automobilio vaizdą iš viršaus – itin pravartus dalykas statant automobilį ankštose aikštelėse. Papildomą saugumą važiuojant užtikrina atstumą nuo priekyje važiuojančio automobilio palaikanti automatinė greičio sistema, važiavimo savo juosta, automatinio tolimųjų šviesų perjungimo ir kitos šiuolaikinės sistemos.
Salone netrūksta sumanių sprendimų
Ranktūryje esanti niša skirta belaidžiam telefono įkrovimui (žinoma, jei jūsų išmanusis turi tokią galimybę). Čia japonai pasielgė išradingai – kadangi kiekvienas mobilus turi skirtingoje vietoje sumontuotą belaidžio krovimo modulį, po įkrovimo vieta esantis mažas variklis pasirūpins, kad krovimo vieta visą laiką sutaptų su esančia telefone.
Na, o garso gurmanus pradžiugins „Mark Levinson“ 14 garsiakalbiu 835 vatų sistema su pirmą kartą automobilyje panaudota skaitmeninio garso optimizavimo sistema, pagerinančia suspaustų muzikos failų atkūrimą.
Salono apšvietimą galima įjungti vien tik kilstelėjus ranka, o gėrimų laikikliai sukonstruoti taip, kad, pavyzdžiui, į juos įstačius buteliuką su gėrimų, dangtelį galima atsukti viena ranka – tą leis padaryti itin kibus laikiklio dugnas.
Skirtingos hibridinės sistemos
Kaip jau tapo įprasta „Lexus“ markei, automobilis debiutuoja su hibridine pavara. Kaip minėjau, dyzelinių modelių nėra net planuose, užtat kitais metais pasirodys benzininė sportiška 245 AG versija.
„NX 300h“ visus ratus suka 197 AG ir 210 Nm pasiekianti hibridinė sistema. Priekyje sumontuotas 155 AG 2,5 l keturių cilindrų Atkinsono principu dirbantis benzininis motoras, gale darbuojasi 68 AG elektros variklis, o sukimo momentas į ratus perduodamas per kintamo veikimo transmisiją – variatorių.
Modelis gali būti tiek su vien priekiniais, tiek ir visais varančiaisiais ratais. Pirmuoju atveju elektros variklis drauge su benzininiu motoru suka priekinius ratus, antruoju atveju priekyje esantis variklis atlieka tik generatoriaus ir baterijos kroviklio vaidmenį, o galinius ratus varo antrasis 68 AG elektros motoras. Bet kadangi FWD ir AWD modelių kaina skiriasi vos keliais tūkstančiais litų, prasmės užsisakinėti pirmąją variantą nelabai ir yra.
Nustebino komfortiškas važiavimas
Neseniai bandytas atnaujintas „Lexus CT 200h“ ne itin maloniai nustebino gana kieta ir triukšminga važiuokle, tad prieš bandant kompaktinį SUV taip pat turėjau kai kokių abejonių. Ir visai veltui!
Manau, kad japonai tikrai atsižvelgė, kad ne visoje Europoje keliai kokybiški kaip Vokietijoje (o ir pastarojoje galima rasti tikrai prastų atkarpų), tad jiems puikiai pavyko suderinti sportiškumą su komfortišku važiavimu. Naujojo „Lexus NX“ priekyje sumontuota „MacPherson“ tipo, gale – dvigubų svirčių pakaba. Be to, gale spyruokles sumontuotos atskirai nuo dujinių amortizatorių, o tai leido geriau išnaudoti bagažinės erdvę ir padaryti žemesni pakrovimo aukštį.
Drauge su standžiu kėbulu visas šis derinys užtikrina smagų ir tikslų važiavimą. Galbūt ne patį geriausią klasėje jei kalbėti apie automobilio valdymą, bet daugiau nei 90 procentų vairuotojų jis tikrai bus tinkamas. Be to, galima rinktis „Normal“, „Eco“, „Sport“ ir „Sport+“ važiavimo režimus, taip pat pasirinkti tik elektros režimą, kuriuo galima nuvažiuoti iki 2 kilometrų.
Papildomai galima užsisakyti adaptyvią pakabą, veikiančia drauge su važiavimo režimų pasirinkimu ir automatiškai prisitaikančia prie važiavimo sąlygų. Elektronikos valdoma pakaba atsižvelgia į automobilio greitį, pasvirimą, važiavimą nelygia kelio danga ir kitus parametrus, tokiu būdu suteikdama maksimaliai tolygų važiavimą.
Išvada
„Lexus“ pagamino tikrai šaunų automobilį, kurio itin truko šio japonų gamintojo modelių gamoje. Kompaktinis SUV automobilis konkuruos su prestižiniais vokiškais ir angliškais automobiliais, tad vertinantiems originalius modelius atsirado dar viena pasirinkimo galimybė. Tik svarbu, kad piniginėje nešvilpautų vėjai!
Įvertinimas 8/10
„Lexus NX 300h“ vizitinė kortelė
Benzininio variklio darbinis tūris: 2494 cm³
Galia: 114 kW/155 AG/5700 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 210 Nm/4200-4400 aps./min.
Elektros motoro galia: 50 kW/68 AG
Bendra hibridinės sistemos galia: 145 kW/197 AG
Pavarų dėžė: automatinė E-CVT
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4630 mm
Plotis: 1845 mm
Aukštis: 1645 mm
Važiuoklės bazė: 2660 mm
Svoris: 1785 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,2 sek.
Maksimalus greitis: 180 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,1 l/100 km
CO2 emisija: 117 g/km
Bagažinės tūris: 555/1600 l
Kaina: nuo 149 990 Lt