Siūlydamas tokius automobilius kaip B-klasė, „Mercedes“ prieš „Audi“ ar BMW įgyja pranašumą, mat pastarieji konkurentai nieko panašaus savo gamose neturi. Vis dėlto nepanašu, kad BMW ar „Audi“ ateities planuose yra vienatūriai – šiuo metu kompaktinių automobilių segmente kur kas populiaresni padidinto pravažumo modeliai, kuriems ir skiriamas didžiausias gamintojų dėmesys.

Tačiau vienatūrių negalima nurašyti vien dėl jų universalumo – jie pakankamai dideli, kad atitiktų šeimos automobiliui keliamus reikalavimus, praktiški, erdvūs. Vis dėlto jie nėra išvaizdūs. Pastaraisiais metais šią tendenciją bando keisti „Ford“ ir „Opel“, panašu, kad tą suprato ir „Mercedes“.

Ankstesnė B-klasė neturėjo patrauklių bruožų, tačiau nepaisant to, daugiau nei 700 tūkst. pirkėjų nuo 2005 m. nusprendė tokį automobilį įsigyti. Tuomet šis automobilis buvo sukurtas kaip didesnė A-klasės versija. Tačiau Ženevoje debiutavusi naujoji A-klasė parodė, kad nuo šiol šie du modeliai atliks skirtingas funkcijas. B-klasė taikysis prie šeimyninių poreikių, o iš vienatūrio į hečbeką virtusi A-klasė pretenduos į jaunų stileivų simpatijas.

„Nė vieno naujo modelio pokyčiai „Mercedes-Benz“ istorijoje nebuvo tokie dideli kaip šįkart“, – apie antros kartos B-klasę sakė prekės ženklo plėtros vadovas Thomasas Weberis.

Šis modelis buvo krupščiai perkurtas iš pagrindų. Svarbiausia tai, kad panaudota nauja platforma, kuri bus skirta mažiems, priekiniais ratais varomiems šios markės modeliams, tarp jų – ir naujos kartos A-klasei. Per 7 metus 700 tūkst. B-klasės automobilių pardavimai – nėra prastas rezultatas, tačiau su naujos kartos modeliu „Mercedes“ puoselėja dar didesnius lūkesčius. Kaip sakė „Daimler AG“ koncerno vadovas Dieteris Zetsche, su šiuo modeliu kompanija pradeda „kompaktinių automobilių segmento ataką“.

Nors automobilio proporcijos pasikeitė nedaug, dizainas tapo elegantiškesnis ir labiau viliojantis akį. Dėl glotnių linijų, charakteringų automobilio šoninių įdubų ir išraiškingų priekinių žibintų naująją B-klasę nesunku įsimylėti. Tačiau patraukli išvaizda - ne vienintelis šio modelio privalumas.

Dėl 5 cm sumažinto aukščio, B-klasė labiau prisispaudė prie žemės ir kompaktinio segmento atstovo aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas sumažėjo iki rekordinio savo klasėje rodiklio - 0.26. Tai reiškia ne tik, kad vienatūris atrodo veržliau, bet ir tai, kad jis tapo ekonomiškesnis. Be to, automobilio ilgis išaugo 9 cm, iki 4,35 m ir dabar keleiviai turi daugiau erdvės.

„iPad“ klonas salone

Naujos kartos B-klasės salonas – vertas pagarbos, čia viskas subtiliai stilinga. Priekaištų dėl taupymo gamintojams nėra – medžiagų kokybė prilygsta net ir brangesniems „Mercedes“ modeliams. Pastebimiausias akcentas – „iPad“ planšetę primenantis 7 colių ekranas, kuriame vairuotojas mato garso sistemos, kelionės kompiuterio, navigacijos sistemos rodmenis. Viena bėda, kad šis daikčiukas neturi galimybės „pasislėpti“, todėl didelė tikimybė, kad jis sulauks „blogos akies“ nužiūrėjimo. Po ekranu išrikiuota mygtukų armija, kai kurie jų neatrodo itin svarbūs ir apsunkina prietaisų valdymą.

Automobilio viduje erdvės daugiau nei galima tikėtis žvelgiant iš išorės. Kaip ir daugumoje vienatūrių, gale sėdintys keleiviai erdvės turi ne mažiau nei priekyje, o čia patogiai įsirangys net ir aukštaūgiai. Sėdynės yra ne tik patogios, bet ir pasižymi patikimu šoniniu prilaikymu. Standartinė 486 l talpos bagažinė nulenkus galines sėdynes padidėja iki 1545 l.

Gyvybės kupinas variklis

Naujasis modelis komplektuojamas su naujais benzininiais ir dyzeliniais varikliais, taip pat nauja mechanine ir automatine transmisija. Gamintojai pabrėžia, kad dabar dyzelinė B-klasė yra penktadaliu ekonomiškesnė, o benzininė – apie 12 proc., lyginant su pirmtaku.

Mercedes-Benz B 180“ ir „B 200“ versijose montuojamas benzininis keturių cilindrų 1.6 l variklis. Pirmojo modelio jėgos agregatas išvysto 122 AG ir 200 Nm, antrasis – 156 AG ir 250 Nm.

Dyzelinių versijų pasiūloje yra 1.8 l variklis ir dabar pirkėjai gali rinktis iš „Mercedes-Benz B 180 CDI“ (1.8 l, 109 AG, 250 Nm) ir „B 200 CDI“ (1.8 l, 136 AG, 300 Nm) modelių. Varikliai derinami su automatine 7 laipsnių dvigubos sankabos transmisija arba su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže.

Lietuvos keliuose išbandėme silpniausią dyzelinę versiją, kuri pasirodė ne tokia ir silpna. Nors sėdint prie vairo nesunku suprasti, kad po variklio dangčiu burzgia dyzelinis agregatas, tačiau garsas neerzina. Vidutinės degalų sąnaudos siekė apie 5,5 l/100 km. Įvertinus tai, kad automobilis buvo bandomas dar spaudžiant -niolikos laipsnių šalčiui, tai pakankamai neblogas rodiklis.

Nors ši dyzelinė versija pakankamai ekonomiška, tačiau automobilis vairuotoją džiugina ir žvitrumu. Maksimalus 250 Nm sukimo momentas pasiekiamas jau esant 1400 aps./min., taigi žvalaus pagreitėjimo ilgai laukti netenka. Be to, galima pastebėti ir tai, kad net ir važiuojant didesniu greičiu, staigiai spustelėjus variklis yra pakankamai gyvybingas ir greitai reaguoja.

Ir nors automobilio salonas sužavi savo kokybe, tačiau apie tai, kokio segmento automobilį vairuojate, neleidžia pamiršti važiavimo savybės. Pakaba duobėtame kelyje bilda ir nelygumai jaučiami labiau nei norėtųsi vairuojant „mersą“. Vokiečiai, matyt, šio trūkumo nė nepastebės, bet mūsiškiai duobėti keliai varo į neviltį. Be to, pasiekus didesnį nei 100 km/val. greitį, triukšmo salone galėtų būti ir mažiau. Galima pagirti elektromechaninį vairo stiprintuvą, kuris pasižymi greita reakcija.

„Mercedes“ teigimu, naujasis B-klasės modelis yra pirmasis savo segmente, kuriame įdiegta automatinio stabdymo sistema. Tačiau labiau nustebino gana keistokai veikianti standartinėje įrangoje esanti „Attention Assist“ sistema. Jos esmė – įspėti vairuotoją, kad laikas pailsėti. Apie tai vairuotojas sužino išgirdęs pyptelėjimą ir išvydęs kavos puodelio simbolį prietaisų skyde. Kaip sistema suformuluoja tokį pasiūlymą? Automobilio informacinis kompiuteris apdoroja informaciją apie vairavimo stilių ir pasiūlo vairuotojui „išgerti kavos“. Įdomu tai, kad tokį pasiūlymą galite gauti net ir po staigesnio posūkio. Kitaip tariant, kiekvienas neatsargus manevras reiškia, kad „turite pailsėti“.

„Mercedes-Benz B 180 CDI“ pradinė kaina – nuo 83 454 Lt. Mūsų išbandyta versija papildomai kainavo dar 35 tūkst. Lt. Pasirenkamos įrangos sąrašas gana ilgas, tačiau kaip ir priklauso „Mercedes“ – pasiūlymai įkainoti nekukliai. Pigiausia B-klasė siūloma su benzininiu 1.6 l, 122 AG varikliu – už 80 332 Lt.

Ir nors tiesioginių konkurentų prestižinių automobilių segmente šis vienatūris neturi, tačiau alternatyviu pasirinkimu gali tapti pigesni „Ford C-Max“ ar „Opel Zafira“.

„Mercedes-Benz B 180 CDI“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1796 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 80 kW/109 AG/3200-4600 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 250 Nm/1400-2800 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4359 mm
Plotis: 1786 mm
Aukštis: 1557 mm
Važiuoklės bazė: 2699 mm
Svoris: 1475 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,9 sek.
Maksimalus greitis: 190 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,4 l/100 km
CO2 emisija: 114 g/km
Bagažinės tūris: 486/1545 l
Kaina: 118 850 Lt (bazinė versija – nuo 83 454 Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją