Galbūt tai tik sutapimas, tačiau šiemet Lietuvą pasiekė abiejų modelių naujausios versijos, kurias privalėjome išbandyti kovos ringe ir pasižiūrėti, kaip jos bando pranokti vienas kitą.

Akių trauka – prioritetas

Automobilio dizainas leidžia „A7 Sportback“ ir CLS modeliams išsiskirti iš giminingų brolių ir apskritai iš automobilių srauto keliuose.

Iki šiol gamintų automobilių dizainas tikrai buvo vertas aukščiausių balų. Geriausia buvo tai, jog „Audi“ nesistengė mėgdžioti „Mercedes-Benz“, o „Mercedes-Benz“ nesitengė kopijuoti „Audi“. Žinoma, abiejų automobilių siluetai buvo panašūs, tačiau detalės, smulkmenos, kurios reikalauja kiekvieno praeivio dėmesio buvo visiškai skirtingos.

„Audi“ dizaino departamentas, panašu, gavo progą išlaisvinti savo fantaziją. Užbaigti santūraus automobilio erą, o į jo vietą išsiųsti itin agresyvų, šiurkštų, modernų, puikiai Kiberpanko žanro knygos aplinkai tinkantį automobilį.

Žvelgiant į šalia stovintį „Mercedes-Benz CLS“ apima kitokie jausmai. Vietoj – „Vau, Oho ir Eik tu sau“ galvoji kodėl CLS nesugeba sukelti tokių pačių emocijų kaip „A7 Sportback“. Pastarojo išraiškingas ir tikrai vykęs dizainas priverčia atkreipti į įvairiausias smulkmenas, paskatina automobilį apeiti kelis kartus, neatitraukti akių. Deja, to daryti nepriverčia CLS eksterjeras.

Puikiai suprantu, jog „Mercedes-Benz“ dizaineriai niekada nenori šokiruoti, jie visuomet pasirinkdavo subtilią eleganciją – tai puikiai matyti žvelgiant į bet kurį „Mercedes-Benz“ modelį, bet CLS kėbulo linijos kelia pernelyg daug dviprasmiškų jausmų.

Skaitmenizacija

Sparčiai tobulėjančios technologijos automobilių gamintojams leido ir jungti dar aukštesnę pavarą, ir kišo pagalius į ratus tuo pačiu metu. Gera žinia – pačios naujausios technologijos į automobilius patenka ir vairuotojus pasiekia žymiai greičiau negu anksčiau. Bloga žinia – automobilių inžinieriai vis dažniau susiduria su elementaria ergonomikos problema: kaip patogiai išdėstyti ir po ranka sutalpinti visų tų funkcijų valdymą.

„Audi“ ir „Mercedes-Benz“ norėdami išspręsti šią problemą nuėjo tuo pačiu keliu – daugelio funkcijų valdymą perkėlė į skaitmeninius ekranus. Jeigu „Mercedes-Benz“ stengėsi laviruoti tarp vakarykštės dienos ir ateities, tai įsėdus į „A7 Sportback“ pasitinka kosminio erdvėlaivio interjeras. Skaitmeninis prietaisų skydelis, net du lietimui jautrūs ekranai centrinėje konsolėje – absoliutus minimalistinis futurizmas, prie kurio reikės prisitaikyti. Iš pradžių nuo ekranų gausos pradeda suktis galva, tačiau po keleto akimirkų supranti, jog „Audi“ milijonus eurų į naujas sistemas investuoja tikrai ne dėl to, jog nori pasunkinti vairuotojų gyvenimą – atvirkščiai. Pagrindinių funkcijų valdymas – elementarus. Sudėtingumo lygis padidėja, kuomet pradedate naršyti po įvairiausius meniu.

Modernių „Mercedes-Benz“ automobilių interjeras, mano asmenine nuomone, yra savotiškas išbaigtumo triumfas. Jis nėra toks akiplėšiškas ir šaltas, išties, jį galima apibūdinti kaip netgi labai jaukų, tačiau neišvengta ir trūkumų, kuriuos pastebės aukštesnio ūgio ar tvirčiau sudėti žmonės.

„A7 Sportback“ yra erdvesnis visose įmanomose srityse: galvos, pečių ir kojų. Pastarasis modelis taip pat turi ženkliai erdvesnę bagažinę bei platesnes sėdynes, kuriose itin smulkaus sudėjimo vairuotojas gali pasijusti it vonioje. Tuo tarpu CLS viduje jautiesi, lyg sėdėtum sportiškame kupė. Šį įspūdį sukuria siauresnės, nuostabų šoninį prilaikymą turinčios sėdynės, kokias turi „AMG-Line“ komplektacijos modeliai, siaura ir žema šoninių langų linija ir kuklesni automobilio gabaritai.

Dyzelinių variklių garvežys

Plati variklių gama tikrai nėra tai, kuo gali pasigirti abiejų modelių gamintojai. Šiuo metu „A7 Sportback“ ir CLS siūlomi tik su 6 cilindrų benzininiais arba dyzeliniais jėgos agregatais. Artimiausioje ateityje šių automobilių pirkėjai turės galimybę pasirinkti 8 cilindrų motorus, tačiau kol kas pasiūla išties kukli.

Bandomi automobiliai automobiliai turi 6 cilindrų, 3 litrų darbinio tūrio dyzelinu varomus variklius. Abiejų motorai pasižymi praktiškai identiškomis techninėmis charakteristikomis. Susidaro įspūdis, jog „Audi“ ir „Mercedes-Benz“ inžinieriai sėdėjo prie vieno stalo, tačiau tokias išvadas galima daryti tik žvelgiant į techninių duomenų lapus. Abu motorai išvysto 286 AG ir daugiau nei 600 Nm sukimo momentą, iš gamyklos išrieda su automatinėmis pavarų dėžėmis ir keturių varančiųjų ratų sistemomis. Net ir apetitas dyzelinui praktiškai identiškas, bet apie tai pakalbėsime vėliau. Dabar susikoncentruokime į dinamiką.

286 AG (esant 3500 – 4000 aps/min.) ir 620 Nm (ties 2250 – 3000 aps/min.) sukimo momentą pasiekiančiam „Audi“ motorui priekaištauti galima tik dėl vienos priežasties – važiuojant absoliučioje tyloje girdėsite nežymų dyzelinės širdies klaksėjimą arba kaip turbina iš visų jėgų siurbia pro radiatoriaus groteles plūstantį orą.

286 AG (esant 3400 – 4600 aps/min.) ir 600 Nm (1200 – 3200 aps/min.) sukimo momentą išspaudžiantis „Mercedes-Benz“ motoras suteikia visiškai kitokius pojūčius. Jis beprotiškai tylus ir sugeba neišsikvėpti labai plačiame sūkių diapazone. Iš tiesų, retkarčiais apima jausmas, jog priekyje tūno ne dyzelinu, bet benzinu maitinamas motoras. Platesnis 600 Nm diapazonas „Mercedes-Benz“ modeliui akivaizdžiai suteikia daugiau dinamikos bei spartos, ne tik bandant akceleruoti nuo 0 – 100 km/val, bet ir norint įsibėgėti nuo 50 iki 80 km/val ar nuo 80 – 120 km/val. Šioje rungtyje CLS savo varžovą palieka užnugaryje.

Bet kurį sportišką automobilį nubausti galintys vokiečiai moka važiuoti ne tik sparčiai, bet ir ekonomiškai. Pavyzdžiui, norėdami išsiaiškinti „Audi A7 Sportback“ variklio efektyvumą, įveikėme 104 kilometrus važiuodami 90 – 100 km/val. greičiu. Šios kelionės rezultatas – 5,4 litro dyzelino. Vis dėlto didžioji dauguma būsimų „A7 Sportback“ vairuotojų važiuos ne ekonomiškai, o vidutinišku tempu. Tuomet vidutinių degalų sąnaudų vidurkis plaukios tarp 8 – 11 litrų.

„Mercedes-Benz CLS“ atliekant tas pačias užduotis stengėsi neatsilikti nuo savo varžovo. Įveikus tą pačią distanciją, tuo pačiu maršrutu, CLS 100 kilometrų suvartojo 6,7 litro. Tradicinė vairavimo maniera leis džiaugtis 9 – 13 litrų sąnaudomis. Atsižvelgiant į variklių pajėgumą – tai geri rezultatai.

„Mercedes-Benz“ prieš „Audi“: kuriems pavyko pagaminti geresnį GT? Aivaro Grigelevičiaus nuotr.

Ilgos kelionės vienas malonumas

„Greitkeliams skirti ratuočiai“ – taip norisi apibūdinti abu automobilius. Kodėl? Nes jie savo pranašumą prieš savo konkurentus ir visus kitus eismo dalyvius demonstruoja važiuodami ilgas distancijas. Komforto lygis ir automobilių paklusnumas yra tai, ką tikrai įvertins daugybę laiko kelionėse praleidžiantys vairuotojai.

Nepaisant to, kokiu greičiu važiuosite, „A7 Sportback“ ir CLS išliks stabilūs, komfortiški ir itin patogūs. Be to, ilgos kelionės leidžia įjungti išmaniai veikiančias automatines greičio palaikymo kontroles. Būtent tai, kaip šios sistemos veikia, daro didžiausią įspūdį.

„Audi A7 Sportback“ automobilyje įjungus greičio palaikymo kontrolę kartu su ja įsijungia ir gausybė pagalbinių sistemų, kurios neleidžia automobiliui išvažiuoti iš savo eismo juostos, stengiasi palaikyti saugų atstumą nuo priešais važiuojančio eismo dalyvio arba automatiškai sumažina automobilio greitį prieš posūkį ir jį įveikia pats. Trumpai tariant, kartu su greičio palaikymo sistema įsijungia autonominio automobilio režimas, kuris, nors ir nėra tobulas, bet puikiai tvarkosi su savo užduotimis ir tikrai priverčia bent jau kilstelėti antakį.

Iki nepriekaištingai veikiančios autonominio automobilio sistemos veikimo trūksta vieno gan elementaraus dalyko – detalesnių žemėlapių, nes automobilio valdymą perleidus išmanioms sistemoms, „Audi A7 Sportback“ orientuojasi ne tik priekyje esančiomis kameromis ir davikliais. Sistemos taip pat atsižvelgia į žemėlapiuose esančią informaciją – pavyzdžiui, greičio ribojimus ar greičio viršijimą fiksuojančius inkilus, kurių realybėje nėra, o žemėlapyje – egzistuoja. Tai sukelia dviprasmišką situaciją – važiuojate 90 km/val. greičiu Kaunas-Panevėžys ir staiga automobilis pradeda mažinti greitį iki 70 km/val., nors aplinkui nėra jokių greitį ribojančių ženklų.

Kitas pavyzdys – važiuojate Kaunas-Klaipėda leidžiamu 110 km/val. Automobilis rieda ir džiaugiasi, jog laikotės eismo taisyklių. Jeigu greitį padidinsite 10 kilometrų, nuvažiavus keliasdešimt kilometrų automobilis supras, jog viršijate greitį ir automatiškai sumažins greitį iki leistino. Nuolatinė kova su pačiu automobiliu gali pradėti erzinti, tačiau norėdami bent dalį sprendimų priimti patys, galite išjungti tam tikras pagalbines sistemas ir „A7 Sportback“ saugos kokoną sukonfigūruoti pagal savo poreikius.

„Mercedes Benz CLS“ sistemos elgiasi praktiškai identiškai, tačiau šis vokiškas galiūnas turi vieną kozirį – jis pats gali persirikuoti iš vienos eismo juostos į kitą. Norint keisti eismo juostą, užteks tiesiog įjungti posūkio signalą ir automobilis tai padarys už jus, žinoma, prieš tai įsitikinęs, kad manevrą atlikti saugu. Aplenkę kitą eismo dalyvį, įjungiate dešinį posūkio signalą ir grįžtate į pirmąją eismo juostą. Įspūdinga? Žinoma. Naudinga? Kitas klausimas.

„Mercedes-Benz“ prieš „Audi“: kuriems pavyko pagaminti geresnį GT? Aivaro Grigelevičiaus nuotr.

Skirtingi požiūriai į vairavimo malonumą

Jeigu greitkelyje abudu automobiliai demonstruoja panašų elgesį, mieste arba užmiestyje „A7 Sportback“ ir CLS bando vienas kitam smūgiuoti į silpnąsias vietas. Pavyzdžiui, jeigu esate ekonomiško važiavimo šalininkas – „A7 Sportback“ bus idealus partneris.

Automobilis nuolatos patars kada reikėtų atleisti akceleratoriaus pedalą ir tiesiog riedėti. Kaip? Akimirksniui leidęs suvibruoti akceleratoriaus paminai. Iš pradžių – tai labai neįprasta, tačiau ilgainiui toks priminimas stipriai nespausti akceleratoriaus gali pasirodyti visai naudingas, o jeigu visgi nenorite važiuoti pagal „Audi“ taisykles, funkciją galima išjungti.

Ekonomiško važiavimo maniera sėdint už CLS vairo – misija neįmanoma ir tik dėl dviejų priežasčių: nuostabios garso izoliacijos, mat, nepriklausomai kokiu greičiu važiuojate, automobilio viduje tylu kaip bažnyčioje pirmadienio vakarą, ir 6 cilindrų variklio. Pastarasis nuolatos priverčia įsikibti į vairą ir ieškoti vingiuotų užmiesčio kelių.

Mieste ryškesnį pranašumą demonstruoja „Mercedes Benz CLS“. Mūsų bandytas „A7 Sportback“ buvo apautas nuostabiai atrodančiais 21 colių skersmens ratlankiais, tačiau dėl to buvo paaukotas važiavimo komfortas. Situacija nėra tragiška, tačiau daugelis tokio tipo automobilio vairuotojų tikisi, jog važiuodami „A7 Sportback“ jausis kaip ant kilimo. Žemo profilio padangos, maža rato eiga neleidžia išnaudoti visų pneumatinės pakabos galimybių ir iki galo sugerti kelio nelygumus.

„CLS“ šios problemos neturi, o tiksliau – gali neturėti. Teste dalyvavęs modelis turėjo gerokai mažesnio skersmens ratlankius, aukštesnio profilio padangas ir komfortiškos važiuoklės konfigūraciją, žinoma, jeigu tik geidžia, pirkėjai gali rinktis ir standesnę pakabą. Šie trys veiksniai leidžia CLS automobilį įvardinti komfortiškesniu ir patogesniu.

Vis dėlto, žemo profilio padangos „Audi“ puikiai pasitarnauja nukreipus automobilių nosis link vingiuotų kelių. Tuomet pradeda ryškėti „A7 Sportback“ stiprybės, o galbūt tai reikėtų pavadinti – suktybės. Bandytasis modelis buvo aprūpintas keturių vairuojamų ratų sistema, kuri leidžia automobiliui žaibišku greičiu keisti važiavimo trajektoriją be didelių pastangų. „A7 Sportback“ valdymas primena kompiuterinį žaidimą, kuriame tiesiog spaudai reikiamus mygtukus, o galutinis rezultatas – nepriekaištingas. Tai nesuteikia didžiulio malonumo – iš automobilio išlipi be emocijų.

„Mercedes-Benz CLS“, turėdamas komfortišką pakabos konfigūraciją, tokiuose ruožuose sugeba parodyti ir kiek kitą veidą. „Comfort“ režimu automobilio kėbulas svyruoja ir šiek tiek siūbuoja – tai nesmagu, kai į posūkį nori įvažiuoti tiksliai ir iš jo išvažiuoti greitai. Su įjungtu „Sport Plus“ režimu CLS vikresnis, žvitresnis ir į vairuotojo komandas komandas atsako kur kas natūraliau ir su didžiuliu entuziazmu. Būtent to trūksta „A7 Sportback“ – veržlesnio atsako į kiekvieną vairo pasukimą, kiekvieną akceleratoriaus paspaudimą.

Verdiktas

Anksčiau norėdami gauti pačias pažangiausias technologijas, turėjote tik vieną pasirinkimą – sukaupti nemažą sumą ir įsigyti konkrečios markės pažangiausią modelį. Dabar situacija yra paprastesnė. Naujausių technologijų migracija į žemesnės klasės automobilius vyksta sparčiau negu „Apple“ sugeba išleisti naują „iPhone“ versiją. Naujos kartos „Audi A7 Sportback“ ir „Mercedes-Benz CLS“ galėtų būti puikūs to pavyzdžiai.

Technologijų atžvilgiu „A7 Sportback“ ir CLS yra vienas kito verti varžovai, tad jeigu vertinimo skalėje išmaniosios sistemos yra jūsų prioritetas, išsirinkti savo favoritą galėsite tik pagal tai, kaip reikia tas technologijas valdyti – jų funkcionalumas praktiškai identiškas, skiriasi tik abiejų automobilių ergonominiai sprendimai.

Sudėtingiau tuo atveju, jei šio testo laimėtoją bandome išrinkti vertindami pagal tradicines vertybes: valdymo savybes, praktiškumą, ekonomiją, kainos bei kokybės santykį.

Abu automobiliai yra panašūs, tad galutinį sprendimą reikėtų priimti atsakius į keletą klausimų. Jeigu prioritetą teikiate praktiškumui – rinkitės „A7 Sportback“, jeigu sekmadienio popietę išvažiuojate tiesiog pasivažinėti – rinkitės CLS.

Audi A7 Sportback:

Privalumai

  • Agresyvus, ekscentriškas eksterjero dizainas;
  • Manevringumas itin ankštose vietose;
  • Talpi bagažinės erdvė;
  • Gera surinkimo kokybė;
  • Taupus variklis.

Trūkumai

  • Pernelyg brangi papildoma įranga;
  • Užsimanius staigiai paspausti akceleratoriaus pedalą, pavarų dėžė uždelsia;
  • Neintuityvus centrinėje konsolėje esančių ekranų valdymas;
  • 21 colių skersmens ratlankiai atrodo puikiai, bet tai kenkia komforto lygiui.

Mercedes Benz CLS:

Privalumai

  • Nuostabi garso izoliacija;
  • Tylus, efektyvus ir praktiškai jokių vibracijų nekeliantis dyzelinis variklis;
  • Automobilis pats gali persirikiuoti į kitą eismo juostą;
  • Gerai sukomplektuotas modelis bus pigesnis už „A7 Sportback“, nors technologijų kiekis bus toks pats.

Trūkumai

  • Dviprasmiškas emocijas keliantis eksterjero dizainas;
  • Aukšta ir siaura bagažinės anga;
  • Puodelių laikikliai – papildomos įrangos sąraše(!);
  • Atnaujinta multimedija veikia sklandžiau, bet jos valdymas, vis dar, pernelyg sudėtingas ir verčiantis pernelyg daug dėmesio atitraukti nuo kelio;
  • Kukloka erdvė ant galinių sėdynių.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (36)