Galiausiai pamačius pirmąsias „Eclipse Cross“ nuotraukas viskas stojo į savo vietas: jokių užtemimų ar kataklizmų, o tik dar vieno gamintojo levitacija pelningiausia – krosoverių – kryptimi. Tiesa, jau iš pirmo žvilgsnio akivaizdu, kad šis automobilis turi išskirtinių bruožų, detaliau paaiškinančių ir jo pavadinimo kilmę: tai – kupė modelių formas perėmęs miesto visureigis.

Ir man šis sprendimas patinka. Ar automobilis gražus, kiekvienas apsispręs savarankiškai, tačiau jis tikrai išsiskiria iš krosoverių minios ir jam ypatingai tinka ši sodri raudona spalva (važinėjome dar neseniai nutikusiais šaltaisiais laikais, tad kontrastas su sniegu buvo puikus).

Kitas aspektas – praktiškumas: ar nukirsta galinė automobilio linija nenusiriekė ir dalies erdvės? Atsakymas – nusiriekė, bet ne erdvės, o dalį matomumo. Apžvalgumas atgal kenčia dėl į dvi dalis padalinto bagažinės stiklo. Be to, valytuvas nuvalo tik viršutinę jo dalį, o teršiasi labiau tai apatinė.

O dėl erdvės didelių problemų nekyla, nes „Eclipse Cross“ perėmęs daug „Outlander“ mazgų (beveik visą važiuoklę) tuo pačiu turi 2670 mm ratų bazę. Galinė kėbulo dalis užbrėžė aiškią ribą bagažinės dydžiui – tik 341 l, tačiau 20 cm slankiojanti galinė sėdynė (beje, šildoma) leidžia nesunkiai išspręsti trūkstamus keliasdešimt litrų daiktams susidėti (bagažinės tūris gali išaugti iki 448 l) arba priešingai – padidinti keleivių erdvę.

Saviškių nevalgys

Automobilio ilgis – 4405 mm, plotis be veidrodėlių – 1805 mm, aukštis – 1685 mm, atstumas tarp ašių – 2670 mm. Svoris – vos daugiau nei pusantros tonos. Formaliai „Mitsubishi“ modelių gamoje šis visureigis įsitaisė tarp mažojo ASX ir didesnio „Outlander“. Beje, anot gandų, šie skirtumai netrukus taps dar ryškesni, mat ASX dar labiau sumažės, o „Outlander“ kaip tik – išaugs. Tokiu būdu nė vienas gamintojo visureigis nekanibalizuos kito brolio pardavimų.

Siūlomi varikliai? Kol kas čia meniu labai kuklus. Tiesa pasakius, kukliau nebūna – „Eclipse Cross“ kol kas mūsuose parduodamas tik su naujos konstrukcijos mažo svorio 1,5 litro darbinio tūrio turbobenzinine jėgaine. Vėliau pasirodys ir 2,2 litro dyzelinis motoras, jau montuojamas kituose „Mitsubishi“ modeliuose.

Jis bus poruojamas su automatine 8 laipsnių pavarų dėže, o štai automobilio su benzininiu varikliu pirkėjams skirti kitokie pasirinkimai: mechaninė šešių laipsnių transmisija, perduodanti galią į priekinius ratus, arba privalomas kintamo perdavimo laipsnio „automatas“ (populiariai vadinamas variatoriumi), norintiems visų varomų ratų pavaros (galimas ir su varoma tik priekine ašimi). Būtent taip sukomplektuotą automobilį mes išbandėme.

163 AG galią generuojantis benzininis motoras smagus žemuose ir vidutiniuose sūkiuose dėl plačioje 1800-4500 aps./min. amplitudėje pasiekiamo savo maksimalaus 250 Nm sukimo momento, praktiškai niekad nepritrūksta energijos ir iš esmės daugiausiai paliko teigiamų įspūdžių. Išskyrus tas akimirkas, kai vangokos reakcijos į akceleratorių (ačiū tau, variatoriau) instinktyviai priversdavo spustelėti stipriau, o tada jau aukštesnių sūkių sukeltas kaukimas vertė jaustis nesmagiai prieš aplinkinius – ko čia šitas drąskosi, kokį gyvį čia smaugia?

Na, bet dauguma atveju dėžė stengiasi palaikyti sūkius užtikrinančius tiek nuoseklų judėjimą, tiek pakankamai ekonomiškas sąnaudas... Pala, pala... Tai tik teorija, nes mūsų bandymo metu pastarasis punktas nevirto realybe. Mieste be jokio smurto artimoje aplinkoje „Eclipse Cross“ pareikalavo net 11 litrų benzino šimtui kilometrų! Užmiestyje svyravo tarp 8 litrų plente ir 9 greitkelyje, tad ir šie parodymai gerokai pranoko deklaraciją, kurioje įrašyta 8,2 litro mieste ir 6,2 litro užmiestyje.
"Mitsubishi Eclipse Cross"

Gal mums nepasisekė ekonominis planas dėl azarto? Nes rieda „Eclipse Cross“ žvaliai. Atskiras patarimas norintiems važiuoti sportiškai posūkiuose – kontroliuokite virtualios pavaros parinkimą prieš vingį patys po vairu sumontuotomis mentelėmis ir jums bus atlyginta: tinkamu greičiu, tinkamomis apsukomis, atrodo, net visa važiuoklė įsitempia padėti vairuotojui, pavara palankiai paskirsto trauką tarp visų ratų ir kėbulas nekrečia jokių nesąmonių. Vienas malonumas!

Trauką kontroliuoja elektroninė keturių varančiųjų ratų kontrolės funkcija ir firminė „Mitsubishi Motors“ sistema „Active Yaw Control“ (AYC), kuri stabdydama optimaliai skirsto sukimo momentą kairės ir dešinės pusės ratams.

Na, o jeigu aštresnių pojūčių jums nereikia, tai bent žinosite, kad viskas jūsų rankose... Juk jus šis modelis sudomino greičiausiai ne dėl kokio menamo sportiškumo, nebent suklaidino tas „Eclipse“ vardas. Be to, vairo sistemai vis dėlto kiek trūksta informatyvumo.

Skonio dalykai

Salono įrangos kokybė ir medžiagų parinkimas nenusipelno priekaištų, jeigu tik sugebėsim užsimerkti prieš senamadiškus, bet dažno japonų gamintojo tebemėgstamus ergonominius sprendimus. Centrinė prietaisų konsolė užpildyta stambiais mygtukais, o jaučiantiems nostalgiją ankstesniems laikams daugiausiai džiaugsmo suteiks besivartaliojantis multimedijos ekranas, viduje slepiantis staigmeną. Kokią? Pasižiūrėkite vaizdo medžiagą. Trūksta tik pagal muziką šokančių delfinų...

Vaikiškai linksma, tačiau išsaugojusiems milžinišką muzikos kolekciją kompaktiniuose diskuose gali patikti. Iš tiesų, išskyrus pastabas dėl skonio nieko blogo apie šio automobilio interjerą negaliu pasakyti. Viskas pakankamai aišku, pakankamai patogu, tik gal nesaikinga. Skoniui draugų nebūna. Norintys gali pasirinkti ir alternatyvą – paprastą, virš konsolės iškilusį ekraną ir jo valdymą per šalia pavarų svirties sumontuotą lietimui jautrų paviršių.

Priekaištas – gale nėra USB jungčių, tik 12V lizdas, bet ir tas nukištas nepatogiai žemai. Priekyje – tik viena USB jungtis ir nepatogiai dėl pavarų svirties pasiekiama mažoka vieta telefonams, tačiau pakankamai vietos smulkiems daiktas ir talpus ranktūris.

Atskiras pagiriamasis žodis mūsų bandytame modelyje sumontuotai 9 garsiakalbių 710 vatų „Rockford Fosgate“ audiosistemai – nepadarytų gėdos ir „premium“ prekės ženklams.

Tarp bazinėje ar pasirenkamoje papildomai įrangoje aptiksime beveik visas šiuolaikines vairuotojo pagalbos ar elektronines saugos sistemas: įspėjimo apie susidūrimą, avarinio stabdymo, adaptyvi pastovaus greičio palaikymo su visišku sustojimu ir pajudėjimu funkcijos, aklųjų zonų stebėjimo ir eismo juostos palikimo perspėjimo asistentai (beje, nėra eismo juostos laikymosi pagalbininko), 360 laipsnių apžvalgos parkavimosi pagalbos kameros, saugos oro pagalvė vairuotojo keliams.

Na, ir turbūt didžiausi klaseje šoniniai veidrodėliai – labai patogu kelyje, kiek mažiau – parkuojantis siaurose erdvėse.
"Mitsubishi Eclipse Cross"

Tarp kitų komforto pasirinkimų priklausomai nuo įrangos lygio: parkavimo davikliai gale ir priekyje, dviejų zonų klimato kontrolės sistema, šildomas vairas ir visos sėdynės, LED trumpųjų ir artimųjų šviesų žibintai, dvigubas elektra valdomas panoraminis stoglangis 18 colių skersmens lengvo lydinio ratlankiai ir taip toliau – aukščiausias įrangos lygis „Instyle“ iš esmės surenka viską, ko galima norėti automobilyje.

Kainos? Nuo 19 900 už priekiniais ratais varomą automobilį su mechanine pavarų dėže ir bazine „Inform“ įranga. Norintiems automatinės pavarų dėžės siūlomas „Invite“ komplektacijos „Eclipse Cross“ kainuoja nuo 25 999 eurų, o visų varomų ratų versija – nuo 29 999 („Intense“ komplektacija).

Mūsų bandytas modelis, kuriame, panašu, kad įdiegta viskas, kas gali būti, įvertintas 32 999 eurais.

Kas labiausiai patiko: Komfortabilus, originalus pasirinkimas vis labiau pilnėjančiame visureigių pasaulyje.

Kas labiausiai nepatiko: Skurdus variklių ir transmisijų derinių pasirinkimas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)