„Ryklys“ (E28), „plyta“ (E34), „slyva“ (E39), „betmenas“ (E60) – Lietuvoje visomis šiomis pravardėmis ar, greičiau, epitetais, buvo įvardinami nuo 1972 metų gamintos 5 serijos BMW skirtingų kartų modeliai. Šį automobilį (tiek naują, tiek ir naudotą) rinkosi tie, kuriems trečios serijos BMW buvo tiek per mažas, tiek ir nesiūlė pakankamai erdvaus salono ar talpios bagažinės, o reprezentacinis 7 serijos BMW buvo per brangus įsigyti ir eksploatuoti arba tiesiog per didelis.
Kiekvienoje kartoje 5 serijos BMW turėjo savo laikmečiui pažangiausius ir galingiausius motorus, kurių cilindrų skaičius siekė nuo keturių iki dešimties, o galia – net iki 625 AG. Žinoma, buvo galimos ir versijos ir su visų ratų pavara, ir praktišku universalo kėbulu.
Taip pat buvo siūlomas ir festbeko kėbulo tipas (bagažinė atidaroma kartu su galiniu langu) „Gran Turismo“, tačiau su dabartine „G30“ karta ši versija buvo priskirta šeštai serijai.
Tad kurią kėbulo versiją – sedano ar universalo – rinktis, priklauso nuo prioritetų ir poreikio. Į sedano bagažinę telpa 530 l, dar jos tūrį galima padidinti nulenkiamais galinių sėdynių atlošais, universalo bagažinė yra gerokai talpesnė ir joje galima pervežti nuo 570 iki 1700 l.
Kalbant apie erdvę ant galinių sėdynių, ji pakankama, nors vietos ir nėra labai daug. Kur kas svarbiau, kad sėdynės patogios ir su geru profiliu, taip pat priklausomai nuo komplektacijos kaip ir šioje bandytoje versijoje, buvo net dvi atskiros klimato zonos gale sėdintiems keleiviams su šildomomis sėdynėmis – akivaizdu, kad šis „Longo LT“ naudotų automobilių aikštelėje parduodamas modelis buvo komplektuotas galvojant apie juo vežamus keleivius.
BMW visada garsėjo puikiomis važiavimo savybėmis, kurios atitiko galingus motorus. Buvo galimas tiek kintamo perdavimo vairo stiprintuvas, tiek ir galiniai vairuojamieji ratai, žinoma, ir reguliuojamo standumo pakaba. Bet net ir be visų šių papildomų parinkčių gamintojas per daug metų taip ištobulino vairo sistemos ir pakabos nustatymus, kad nėra ko prikišti – idealus balansas tarp komforto ir sportiškumo, tobulas svorio paskirstymas ir azartiškai, bet prognozuojamai valdomas modelis su galiniais varančiaisiais ratais.
O dar reikia įvertinti, kad nors naujas „penktukas“ ir ūgtelėjo iki beveik 5 metrų, tačiau, palyginti su pirmtaku, palengvėjo maždaug 100 kilogramų ir bandytoje versijoje su 2.0 l keturių cilindrų turbobenzininiu motoru sveria tik šiek tiek daugiau nei 1500 kilogramų. Nėra abejonių, kad ir ši savybė leidžia važiuoti gana dinamiškai net su baziniu 184 AG motoru, o įsibėgėjimas iki 100 km/val. užima tik 7,8 sekundės. Žinoma, jei norite stebinti save, keleivius ar aplinkinius dinamika greitkelyje, pasirinkime yra daugybė kitų, gerokai galingesnių motorų.
Tik štai nei viena kita benzininė (ne hibridinė) versija nebus tokia taupi (gamintojo nurodomos NEDC sąnaudos – 5,6 l/100 km). Nebent rinksitės dinamiškus, bet dar taupesnius dyzelinius motorus – štai „BMW 520d“ „EfficientDynamics“ versijoje su keturių cilindrų 2.0 l 180 AG turbodyzeliniu motoru gamintojas žada, kad sąnaudos bus vos 3,9 l / 100 km, o 400 Nm sukimo momentas iki 100 km/val. leis įsibėgėti per 7,5 sekundes.
Norintiems maksimalios ekonomijos – iš tinklo įkraunamas hibridinis modelis „530e“, kurio atnaujintos versijos apžvalgą galite rasti čia. Norintiems maksimalios galios – „M5 Competition“ su 625 AG V8 motoru, kuris iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,1 sekundės, o maksimalus greitis siekia net 306 km/val.
Bet grįžkime į žemę, tiksliau, saloną. Jis džiugina aukščiausia apdailos ir surinkimo kokybe. Kaip ir anksčiau multimedijos sistema, tik su dar didesnėmis galimybėmis, yra valdoma ne vienoje kartoje tobulintu ir puikia ergonomika pasižyminčiu „iDrive“ valdikliu.
O štai prietaisų skydelis – pusiau skaitmeninis, kadangi čia vis dar yra fizinės skalės. Vėliau su modelio atnaujinimu buvo ne tik iš esmės pakeista išorės ir vidaus išvaizda, tačiau atsirado ir visiškai skaitmeninis prietaisų skydelis.
Kaip sako „Longo LT“ specialistai, naujos kartos 5 serijos BMW galima pagirti dėl patikimumo, nes nusiskundimų šiais modeliais nedaug. Varikliai patikimi ir montuoti į ankstesnes kartas, automatinės ZF transmisijos taip pat puikiai užsirekomendavusios, nėra pranešama ir apie kritinius kitų agregatų gedimus.
Iš dažniau pasitaikančių gedimų galima paminėti gendančias uždegimo rites, streikuojančią salono klimato kontrolės sistema, pasitaiko nusiskundimų dėl aušinimo ir degalų padavimo sistemų, taip pat kartais reikia atnaujinti programinę įrangą. Ir, žinoma, visada reikia prisiminti, kad šiame „Premium“ segmente tiek atsarginės dalys, tiek ir aptarnavimas yra brangesni nei „liaudies“ markės automobiliams.
Daugiau apie naudotą 5 serijos BMW žiūrėkite vaizdo medžiagoje.