Tai šiandien gamintojo gamoje yra Q2, Q3, Q4 ir didesni madingi modeliai su padidinta prošvaisa, tačiau prieš 20 metų situacija rinkoje buvo visiškai kitokia. Vienu iš tuomet naujo segmento pradininku „premium“ klasėje tapo „Daimler“ gamintojas, greta rėminio G klasės „Mercedes-Benz“ visureigio 1997 metais pristatęs M serijos SUV. Paskui juos suskubo bavarai iš BMW su 1999 metais pasirodžiusiu pirmos kartos X5, o 2003 metais dienos šviesą išvydo ir mažesnis X3.
O štai kiti bavarai iš Ingolštato labai neskubėjo – matyt, „Audi“ galvojo, kad SUV automobilius jų gamoje puikiai gali atstoti padidinto pravažumo universalai „Allroad quattro“. Tačiau akivaizdu, kad rinka laukė daugiau nei modifikuoto tradicinio automobilio, tad 2005 pagaliau debiutavo pirmasis gamintojo SUV „Q7“.
Žinia, tam pasitarnavo ir „Volkswagen“ giganto resursai, kadangi pastarasis buvo nuo 2002 metų gaminto „Touareg“ bendraplatformis. Tačiau dinamiškai rinkai reikėjo didesnio pasirinkimo ir praktiškesnių, o ne XXL dydžio modelių, todėl matydami „BMW X3“ sėkmę, „Mercedes-Benz“ su „Audi“ toje pačioje 2008 metų Pekino parodoje pristatė kompaktinės klasės debiutantus GLK ir Q5.
Pirmos kartos „Audi Q5“ buvo gaminamas nuo 2008 iki 2017 metų kai debiutavo antroji modelio karta, kurios atnaujintos versijos apžvalgą galite pamatyti čia. Jis buvo siūlomas su benzininiais TFSI ir dyzeliniais TDI motorais ir, žinoma, „quattro“ visų ratų pavara. 2012 metais „Q5“ buvo atnaujintas – jį atpažinti galima pagal kitokius priekinius ir galinius žibintus, taip pat kitokias aštuoniakampes radiatorių dengiančias groteles
Transmisijos – daugiausiai automatinės „Tiptronic“, taip pat dviejų sankabų automatinės „S-tronic“, kuri ir buvo sumontuota bandytame 2016 metų „Audi Q5 S Line quattro“. Taupesni pirkėjai galėjo rinktis ir modelius su mechaninėmis pavarų dėžėmis – visgi pastarosios, ypač „Premium“ segmente, greitai tapo nebeaktualios.
Be to, buvo siūlomos tiek hibridinės versijos, tiek ir itin sportiški SQ5 variantai su turbodyzeliniu V6 TDI (313 AG) arba net 354 AG pasiekiančiu 3.0 TFSI turbobenzininiu varikliu. Aišku, populiariausi modeliai mūsų antrinėje rinkoje yra su turbodyzeliniais 2.0 TDI keturių cilindrų varikliais, pasiekiančiais nuo 143 iki 190 AG.
Žvelgiant iš šių dienos perspektyvos į iki 2017 metų gamintą modelį, salono dizainas atrodo akivaizdžiai pasenęs, labiausiai žvilgsnis kliūna už nedidelio multimedijos ekrano, tačiau tuomet toks dydis buvo gana įprastas. Žinoma, parinktys ekrane yra nustatomos atskiru pasukamu ir paspaudžiamu valdikliu.
Salono surinkimui ir apdailos medžiagoms priekaištų nėra – net ir po ne vienerių metų čia viskas kokybiška ir negirgžda. Toks pats ir važiavimas, ypatingai greitkelyje – stabilus ir tylus. Ir tik tada, kai važiuojama nelygiomis miesto gatvėmis ar blogesne kelio atkarpa, salone tampa ne itin komfortiška – visgi standžiai suderinta pakaba labiau pritaikyta važinėti gerais keliais užmiestyje.
Pasak „Longo LT“ – įmonės, prekiaujančios naudotais automobiliais – specialistų, yra keli dalykai į kuriuos svarbu atkreipti dėmesį eksploatuojant Q5. Kartais ima strigti elektronikos valdomas automatinės „S tronic“ pavarų dėžės perjungimas. Taip pat reikia nepamiršti kas 60 000 kilometrų transmisijoje ir galiniame reduktoriuje keisti alyvą.
Specialistai TDI motorams alyva rekomenduoja keisti ne rečiau kaip kas 15 000 kilometrų, o „Long Life“ tipo alyva yra nerekomenduojama. Kėbulas atsparus korozijai, pati „quattro“ pavaros sistema patikima, pakabos atsparios, tik ją remontuojant rekomenduojama keisti originaliomis dalimis, o tai nebus pigu. Be to, taisyti automobilio elektroniką reikės gero specialisto.
Iš būdingų šiam modeliui gedimų – stringantis EGR išmetamųjų dujų vožtuvas, neveikiantys galiniai LED žibintai, gendanti beraktė užvedimo sistema. Taip pat būna problemų su multimedijos sistema ir jos valdymu, kada užstringa fiziniai valdikliai. Taip pat specialistai nerekomenduoja rinktis modelių su benzininiais „EA888“ motorais – jie pasižymi dylančiais tepaliniais žiedais ir naudoja daug alyvos.
Daugiau apie naudotą „Audi Q5“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.