Ne paslaptis, kad dar 2006 metais „Kia“ gamintojas nustebino pasiūlęs tuomet beprecedentę net septynerius metus siekiančią garantiją (tai įvyko pirmos kartos „Cee‘d“ debiuto metu), kuri vėliau buvo taikoma ir kitiems modeliams, įskaitant ir „Sportage“. Ji galiojo su sąlyga, kad automobilis reguliariai aptarnaujamas pagal numatytą priežiūros grafiką.
Tokia ilga garantija reiškė, kad savininkui ar iš jo automobilį įsigijusiam kitam vairuotojui bent jau neskaudėjo galvos dėl galimų išlaidų pagrindinių mazgų gedimams. Ir net šiandien pirmųjų gamybos metų modeliams vis dar galioja gamintojo suteikta garantija (arba iki 150 000 kilometrų). Tai taip pat akivaizdžiai liudija kiek savo technologijų patikimumu neabejoja gamintojas iš Korėjos.
O tiksliau būtų sakyti iš Vokietijos – europiniai modeliai yra kuriami Vokietijoje, surenkami Slovakijoje, na, o pagrindiniai jų konkurentai – didžiausioje Europos rinkoje Vokietijoje dominuojantys „Volkswagen“ markės automobiliai. Ir, akivaizdu, kad prieš kelis dešimtmečius dar nedaug kam žinomos markės (Europoje „Kia“ automobiliai debiutavo 1991 metais) teisingai pasirinkta strategija leido sėkmingai šauti į viršų.
Na, o kaipgi pats „Sportage“, apie kurį jau žinome, kad net kelių kartų automobiliai dėl savo savybių ir išvaizdos buvo itin paklausūs? Ogi puikiai! Tiesa sakant, kalbant konkrečiai apie ketvirtąją modelio kartą ir jei minėti būdingus šiam automobiliui gedimus, užtektų vienos pastraipos.
Nes be retkarčiais pasitaikančių multimedijos sistemos gedimų, daugiau jokių tik šiam modeliui būdingų trūkumų tiesiog nėra. Kaip sako naudotų automobilių „Longo LT“ specialistai, jei ir pasitaikydavo kažkokių didesnių gedimų, tai būdavo taisoma pagal garantiją.
Žinoma, kas kita jei kalbėti apie DPF suodžių filtrą, kuriam reikalinga aktyvi regeneracija važiuojant ilgesnį laiką didesniu greičiu – važinėjant trumpais atstumais jis su laiku užsikiša, o jo keitimas nėra pigus. Tad jei daugiau važinėjate mieste, verta pagalvoti apie benzinines modelio versijas.
Esu apžvelgęs naują ketvirtos kartos „Sportage“ – tada mano bandyta versija buvo maksimalios komplektacijos su visų ratų pavara, 2.0 l 185 AG turbodyzeliniu motoru ir automatine transmisija – nieko keisto, kad degalų sąnaudos net ir važinėjant daugiau užmiestyje, nebuvo itin mažos (7,3-10 l / 100 km).
Tad jei norite taupesnio dyzelinio varianto ir jums nereikia maksimalios galios, verta pagalvoti apie 1.7 l CRDi (115-141 AG) arba nuo 2018 metų jį pakeitusį 1.6 l motorą (136 AG) – tiesa, tokios versijos turėjo tik priekinių ratų pavarą.
O štai mano bandyta versija, parduodama „Longo LT“ naudotų automobilių aikštelėje, buvo su baziniu atmosferiniu 1.6 GDi 132 AG (97 kW) benzininiu motoru, komplektuotu su mechanine pavarų dėže ir priekinių ratų pavara. Jei norite „automato“ ar visų ratų pavaros, reikia dairytis turbobenzininio 1.6 T-GDI (177 AG / 130 kW) varianto.
Bet net ir bazinis variklis mane nustebino, kad su juo galima pakankamai taupiai važinėti mieste, penktą pavarą jungiant jau prie 50 km/val. ir visai neapkraunant variklio papildomai, ką patvirtino ir nedidelės momentinės degalų sąnaudos. Žinoma, tokia versija bus ne itin tinkama važinėti dinamiškai greitkeliuose – jei iš variklio reikalausite daugiau nei jis gali, degalų sąnaudos žymiai išaugs.
Kalbant apie važiavimą ir vairavimą, „Sportage“ pakaba suderinta gana standžiai, vairo sistema kaip SUV automobiliui veikia tiksliai – savo savybėmis jis iš esmės skiriasi nuo trečios kartos modelio ir patiks vertinantiems sportiškai suderintus SUV. Taip pat reikia pastebėti, kad salone tylu net ir važiuojant didesniu greičiu.
Na, o pagal kokybės pojūti šį modelį galima tik girti – vaizdo apžvalgoje įvertinkite kaip solidžiai veikia durelių rankenėlės, atsidaro ir užsidaro durelės. Tą patį galima pasakyti ir apie itin erdvaus salono apdailos medžiagas – žinoma, tai priklauso ir nuo ankstesnio savininko rūpestingumo, tačiau net ir po kelių metų viskas veikia nepriekaištingai, vaizdas džiugina akis ir akivaizdu, kad gamintojas nesistengė sutaupyti mažiau pastebimų elementų sąskaita.
Daugiau apie naudotą ketvirtos kartos „Kia Sportage“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.