Antros kartos „Qashqai“ buvo atnaujintas 2017 metais (pasikeitė žibintų ir grotelių išvaizda, atnaujintas salonas), būtent tokia ir buvo mano bandyta versija su priekinių ratų pavara (buvo siūlomi modeliai ir su visais varančiaisiais ratais), turbodyzeliniu 1,6 l „dCi“ 131 AG motoru, suporuotu su automatine „Xtronic“ pavarų dėže.
Tik debiutavusį šį „Nissan Qashqai“ buvau apžvelgęs dar 2014 metais, tad daugiau su jo ypatybėmis galit susipažinti šioje medžiagoje. Jei apibendrinant, tai palyginti su pirmos kartos net gamintojo neplanuoto populiarumo sulaukusiu „Qashqai“ (kuris Europos rinkai buvo ir yra gaminamas Jungtinės Karalystės Sunderlando gamykloje), nebeliko septynvietės versijos „Qashqai+2“ (ieškantiems didesnio SUV gamintojo gamoje buvo siūlomas „Xtrail“), taip pat nuo šiol daugiasvirtė galinė pakaba buvo montuojama tik į „4x4“ modelius (anksčiau ją turėjo visos versijos). Šis „Qashqai“ buvo pagamintas naudojant naują „Renault-Nissan“ aljanso platformą „CMF-CD“ ir techniškai yra itin artimas „Renault Kadjar“ modeliui.
Bet neskaitant visiškai kitokios ir žymiai šiuolaikiškesnės išvaizdos, buvo žymiai pagerintas komforto lygis, pakaba tapo mažiau triukšminga, tai pat iš esmės atnaujintas salonas – ypač po 2017 metų atnaujinimo jis vis dar atrodo pakankamai moderniai.
Pirmoje kartoje montuotus 1,6 l atmosferinius motorus pakeitė mažesnio darbinio tūrio 1,2 l turbobenzininiai varikliai – 2014 metais bandyto modelio benzino sąnaudos užmiestyje buvo apie 7 l/100 km. Na, o norintiems taupesnės versijos, geresnis pasirinkimas yra modelis su turbodyzeliniu 1,6 l „dCi“ 131 AG varikliu, užtikrinančiu ir pakankamą dinamiką, ir mažesnes, apie 6 l/100 km siekiančias dyzelino sąnaudas.
Be to, nors čia ir montuojama automatinė bepakopė transmisija, dar kitaip žinoma kaip variatorius, ji turi septynias fiksuotas pavaras (su galimybe jas perjungti svirtelėmis prie vairo), tad leidžia pakankamai dinamiškai įsibėgėti be erzinančio lyg praslystančios sankabos garso, kuo dažnai pasižymi tokio tipo pavarų dėžės.
Pasak „Longo LT“ – įmonės, prekiaujančios naudotais automobiliais – specialistų, jei norite, kad toks varikis tarnautų ilgais, reguliariai tikrinkite dyzelinio variklio alyvos lygį, kadangi šie motorai pasižymi alyvos nuotėkiu pro tarpines. Taip pat „apetitu“ alyvai pasižymi ir turbobenzininiai 1,2 l motorai.
Taip pat svarbu žinoti, kad automatinėse „Xtronic“ pavarų dėžėse kas 25 000 kilometrų reikia keisti alyvą, taip pat prieš perkant naudotą automobilį reikia atkreipti dėmesį ar nebilda galinė torsioninė pakaba (daugiasvirtė pakaba antros kartos versijai buvo siūloma tik modeliams su visų ratų pavara), nes jos remontas nėra pigus.
Iš kitų dažniau pasitaikančių antros kartos „Nissan Qashqai“ gedimų – EGR išmetamųjų dujų vožtuvo gedimai, elektros sistemos (pavyzdžiui, dažnai išsikraunantis akumuliatorius) ir elektronikos, statymo jutiklių ir vairuotojo pagalbinių važiavimo sistemų gedimai. Tačiau bendrai vertinant tai yra tikrai neblogas pasirinkimas naudotų automobilių rinkoje, vis dar atrodantis pakankamai moderniai iš išorės ir viduje, ir patiksiantis tiems, kurie ieško praktiškos, šiuolaikiškos ir nepasižyminčios itin rimtais techniniais trūkumais mašinos.
Daugiau apie naudotą antros kartos „Nissan Qashqai“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.