Debiutavęs 2016 metais, „Toyota CH-R“ buvo pagamintas naudojant naują „TNGA“ platformą, kurią turėjo ir naujausios ketvirtos kartos „Prius“. O tai reiškia, kad kaip ir visi kiti hibridiniai „Toyota“ jis yra ne tik patikimas, be problemų sukantis ne vieną šimtą tūkstančių kilometrų, bet ir taupus. Tiesa, lietuviai sugeba tą taupumą dar labiau optimizuoti, sumontuodami dujas. O tai šiais be proto brangstančių degalų laikais atrodo gana logiška.
Bet štai ypatinga dinamika „C-HR“ bent jau iki atnaujinimo nepasižymėjo – modelis su 122 AG hibridine pavara ir 1,8 l atmosferiniu motoru buvo atvirai vangus, tad pagrįsti sportišką išvaizdą kur kas labiau tiko 2019 metais pristatyta 184 AG versija (daugiau apie ją sužinosite čia https://www.delfi.lt/auto/testai/atnaujinto-toyota-c-hr-testas-spjuvis-i-praktiskus-automobilius.d?id=83427437), kurią jau buvo galima drąsiai vadinti sportiška.
O debiuto metu be populiariausio hibridinio varianto buvo siūlomos ir dvi versijos su turbobenzininiu 1,2 l 116 AG motoru. Iškart pasakysiu, kad automobilyje su bepakope „CVT“ transmisija (beje, tokia galima ir su visais varančiaisiais ratais) dinamikos ieškoti taip pat neverta ir ji patiks tik mėgstantiems važinėti ramiai.
O štai šis 2017 metais pagamintas automobilis, kuris parduodamas „Longo LT“ naudotų automobilių aikštelėje, yra gana retas variantas su mechanine pavarų dėže ir netikėtai nustebino savo sportišku charakteriu, derančiu su ryškia išvaizda.
Žinoma, smarkuoliu jo taip pat nepavadinai, bet mažas variklis noriai renka sūkius ir smagiai zvimbdamas sukasi iki pat ribotuvo, pavarų dėžė džiugina trumpa svirties eiga ir tiksliu pavarų perjungimu – tik laikyk didelius sūkius ir mėgaukis skaniu pavarų perjungimu su gana sportišku akompanimentu – mieste jo dinamikos daugiau nei užtenka. Beje, stabilumo sistemą galima ir išjungti.
Gaila tik, kad vairo sistema visiškai nedera bent jau šiam modeliui iki atnaujinimo, tad tiksliu atsaku į vairo pasukimus nepasižymi ir slopina norą azartiškiau įveikti posūkius – jos veikimas buvo pagerintas modelio atnaujinimo metu.
Neskatina važiuoti dinamiškai ir komfortiškai suderinta pakaba – na, būtų keista jei būtų kitaip, nes visgi nors „C-HR“ ir atrodo veržliai, bet šio krosoverio paskirtis yra toli gražu ne tenkinti sportines šeimininko (o, dažniausiu atveju, šeimininkės) ambicijas. Beje, modelio atnaujinimo metu pakaba taip pat buvo suderinta sportiškiau.
Tad tiek apie patį važiavimą. O degalų sąnaudos kompiuteryje neatrodė bauginančios net ir kalbant apie ne hibridinę versiją ir siekė 6,5 l 100 km. Nieko keisto, kadangi automobilis nėra sunkus ir sveria 1350 kilogramų, tad ir dinamikos pakanka, ir piniginė neverkia.
Viduje išorei pritinkanti stilinga išvaizda, atnaujinimo metu buvo pagerintos apdailos medžiagos ir garso izoliacija, multimedijos sistemoje atsirado „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ sąsajos, o ekrano raiška tapo didesnė. Žinoma, esminiai parametrai nepasikeitė, tad didesnis „RAV4“ yra akivaizdžiai erdvesnis ir talpesnis, o štai „CH-R“ labiau tinkamas važinėti vienam ar dviese.
Žinoma, jei jūsų atžala nesibaido tamsos, jam patiks ir ant galinių sėdinių. Vietos kojoms čia pakankamai daug, tiek tik, kad šviesos dėl aukštos langų linijos mažoka, o ir vairuotojui manevruojant atbuline eiga tiek dėl mažų šoninių, tiek ir dėl siauro galinio lango tenka daugiau kliautis vaizdo kamera. O ir bagažinė daugiausiai talpina toli gražu ne rekordinius 1164 litrus.
Bet koks skirtumas kiek talpina ta bagažinė kai žinai, kad tai – vienas patikimiausių automobilių rinkoje. Jau ne vienoje kartoje „Toyota“ hibridinės technologijos leido įsitikinti savo patikimumu, dėl kitų automobilio mazgų taip pat nusiskundimų nedaug. Pasak „Longo LT“ specialistų, dažniausiai erzina tik tokie palyginti nedideli gedimai kaip stringanti multimedijos sistema, gendantys statymo jutikliai. O dar svarbu laiku keisti mažo darbinio tūrio, tačiau pakankamai galingo turbobenzininio motoro alyvą ir galima bus ilgai važinėti be rūpesčių.
Daugiau apie naudotą „Toyota CH-R“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.