Pirmiausiai reikia pastebėti, kad rinkoje tiek sedanų, tiek ir universalų populiarumas sparčiai mažėja, perleisdamas iniciatyvą modeliams su padidinta prošvaisą. Tačiau „Passat“ vis dar išlieka tarp populiariausių naudotų automobilių Lietuvoje ir tam yra ne viena priežastis.
Naujos B8 kartos „Passat“ pirmą kartą išbandžiau 2014 metais, 2019 metais teko sėsti prie atnaujinto modelio vairo. Bendrai ir trumpai vertinant B8 ir B7 kartų modelius, jie skiriasi iš esmės. Pirmiausiai naujo modelio išvaizda yra gerokai šiuolaikiškesnė, salonas erdvesnis, o bagažinė – talpesnė.
Nors naujo modelio ilgis už pirmtaką yra net mažesnis, didesnės erdvės pavyko pasiekti pirmą kartą „Passat“ gamybai pritaikius modulinę MQB platformą. O dar naujos kartos automobilis yra lengvesnis, tad tai užtikrina ir geresnę dinamiką, geresnes valdymo savybes ir mažesnes degalų sąnaudas.
Salonas taip pat buvo atnaujintas iš esmės – vertinant apdailos medžiagas ir surinkimo kokybę automobilis pagrįstai yra viena koja „Premium“ segmente. Kartu su nauja multimedijos sistema su galimybe susieti savo telefoną, čia atsirado ir pasirenkamas net 12,3 colių įstrižainės skaitmeninis prietaisų skydelis – net šiandien toks skydelis atrodo šiuolaikiškai, o modelio atnaujinimo metu buvo padidinta jo raiška.
Kaip visada, „Passat“ pasižymi gerai suderintomis valdymo ir važiavimo savybėmis ir puikiu balansu tarp galimybės važiuoti energingai, bet be įtakos komfortui. Be to, nuo šiol modelis buvo galimas ir su reguliuojamo standumo pakaba. Taip pat atsirado daug aktyvių saugumo sistemų, tokių kaip automatinio stabdymo, pagalbos važiavimo spūstyse ir kitų, todėl nenuostabu, kad „Euro NCAP“ saugumo bandymuose naujasis „Passat“ buvo įvertintas maksimaliomis penkiomis žvaigždutėmis.
Pasak „Longo LT“ – įmonės, prekiaujančios naudotais automobiliais – specialistų, rinkoje daugiausiai parduodama modelių su 1,6 l turbodyzeliniu motoru, kadangi jie yra ir pigiausi, o ramiam važinėjimui 120 AG visiškai užtenka, be to, džiugina nedidelės, iki 6 l/100 km siekiančios dyzelino sąnaudos.
Ir nors šiam varikliui pasitaiko turbinos gedimai, jos remontas nėra brangus ir atsieis iki 300 eurų. Taip pat jei automobilis yra su automatine DSG transmisija, reikia nepamiršti kas 60 tūkst. kilometrų keisti alyvą. Kalbant apie išlaidas remontui, „Passat“ priežiūra nėra brangi, kadangi tai yra itin populiarus modelis ir rinkoje yra daug neoriginalių, tačiau kokybiškų atsarginių dalių.
Žinoma, gamoje yra ir kur kas galingesnių motorų. Benzininių 1,4-2,0 l TSI motorų galia siekė nuo 120 iki net 280 AG, turbodyzelinių 1,6-2,0 l TDI variklių galia yra nuo 120 iki 240 AG, galima ir visų varančiųjų ratų „4Motion“ pavara, taip pat „Alltrack“ versija su padidinta prošvaisa ir važiavimo bekele režimais. Be to, yra ir iš tinklo įkraunamos hibridinės „Passat GTE“ versijos, kurios vien tik elektra leidžia nuvažiuoti daugiau kaip 50 kilometrų.
Daugiau apie naudotą aštuntos kartos „Volkswagen Passat“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.