Apie naują kompanijos kursą gamintojas pranešė sukviesdamas šimtus žiniasklaidos atstovų į pristatymą Paryžiaus priemiestyje. Kelios valandos – tiek turėjau laiko susipažinti su gamintojo ateities ambicijomis, kurias pristatė pats kompanijos vykdomasis direktorius Denis Le Vot, pabrėždamas, kad jam niekada nepatiko „Dacia“ kaip pigių automobilių gamintojo įvaizdis, tad atėjo metas pokyčiams.
Žinoma, pranešti tokią naujieną buvo galima pasitelkti ir vaizdo konferenciją, tačiau tikriausiai pabrėžiant ketinimų rimtumą, viskas buvo daroma gerokai oficialiau – renginyje dalyvavo ne tik aukščiausias kompanijos vadovas, bet ir nepasivarginta organizuoti kelių dienų pristatymus besikeičiančioms žurnalistų grupėms.
Jei teisingai supratau, šie kompanijos veiklos vizijos pokyčiai ir buvo pagrindinė renginio mintis. O jų vizualinis įprasminimas – koncepcinis „Manifesto“ visureigis. Iškart pasakysiu, kad laiko įdėmiau jį apžiūrėti tiesiog neturėjau, kadangi per kelias mums skirtas valandas buvo organizuotas ne vienas pristatymas-dirbtuvės, skirtas supažindinti su gamintojo inovacijomis ir ambicijomis.
Didelių atradimų nebuvo, nors ir buvo įdomių momentų. Vienas tokių – septynvietis „Jogger“, apie kurį galite rasit medžiagą čia, čia ir čia. Kadangi gamintojo automobiliai pristatomi kaip tvirti, patikimi ir pritaikyti bekelei, šis modelis bagažinėje turi sudedamą medienos plokščių įrangą, skirtą išvykoms. Tai yra praktiškos daiktadėžės, o atlenkiamas staliukas, ant kurio galima prisėsti, kažkuo primena „Range Rover“ sprendimą. Akivaizdžiai biudžetinį, bet ekologišką – gamintojas taip pat nepamiršta akcentuoti šią šiandien itin madingą kryptį.
O štai kitose dirbtuvėse buvo rodoma multimedijos įranga ir mobiliosios aplikacijos, kurios tapo neatsiejamos nuo šiuolaikinių automobilių. Išties, „Dacia“ galima pagirti už modernių technologijų diegimą – pavyzdžiui, bandytas naujas „Sandero“ turi belaidę „Android Auto“ sąsają, kuria kol kas gali pasigirti ne visi net gerokai brangesni automobiliai.
O dar patiko virtuali galimybė rinktis norimą automobilį, mobiliuoju telefonu atsisiuntus „Dacia AR“ programėlę, kuri leidžia apžiūrėti automobilį erdviniame vaizde tiek iš išorės, tiek ir „įsėdus“ į jo vidų – išbandykite, visai įdomi patirtis, tiek tik, kad programėlė bent jau kol kas nesiūloma lietuvių kalba.
Tad renginyje buvo visko po truputį, o gamintojo vektorius aiškus – siūlyti ne tik nebrangius (Europoje gamintojas yra trečias pagal parduodamus asmeninius automobilius), tačiau ir šiuolaikiniam pirkėjui patrauklius praktiškus automobilius su sumaniais sprendimais – būtų tarsi rumuniškas „Škoda“ variantus. Kodėl gi ir ne?