Pasak „Kia" atstovų, gamintojas specialiai stengėsi labai nekeisti modelio išvaizdos. O ir konkurentų toks ekstravagantiškas automobilis, bent jau tarp parduodamų Lietuvoje, turi vos vieną kitą. Pirmiausiai, tai ne mažiau originalus „Nissan Juke", antrasis būtų... Sunku daugiau ir sugalvoti - galbūt šis kampuotis savo formomis primena praktišką „Škoda Yeti", bet sutikime, kad į čekišką automobilį besidairantį pirkėją labiau domina praktiniai dalykai, o ne automobilio išvaizda.

Taigi, kadangi konkurentų kaip ir nėra, reiškia pardavimų laukia šviesus rytojus, ar ne taip? Pasirodo, tai nėra visiška teisybė. Statistika rodo, kad šio automobilio pirkėjų amžius svyruoja tarp 23 ir 33 metų. Kiek daug tokio amžiaus piliečių, susigundysiančiu šiuo automobiliu ir, svarbiausia, gaunančių pakankamai pajamų jį įsigyti, yra Lietuvoje? Taigi...

Bet tebūnie pašlovinta drąsa dizainerių, sukūrusių šį automobilį. Beje, jis labai populiarus už Atlanto. O šiapus vandenyno atnaujinto, atsiprašau, naujo modelio sėkmę labiausiai gali užtikrinti paskutiniais metais itin išaugęs SUV automobilių populiarumas. Tad į konkurentų sąraša galima drąsiai įtraukti ir „Opel Mokka", „Renault Captur", „Peugeot 2008" ir dar daugybę kitų madingų ir lyg grybai po lietaus pridygusių hečbekų su didesne prošvaisa.

Mažas, bet kokybiškas ir itin erdvus

Palyginti su ankstesniu „Soul", naujos kartos automobilio salonas yra nepalyginamai aukštesnės kokybės. Netgi neabejodamas galiu pasakyti, kad jo apdailos medžiagos ne tik geresnės nei populiaraus „Sportage", bet ir niekuo nenusileidžia gerokai brangesniam „Sorento". Tik, žinoma, naujasis „Soul", palyginus ir su „Sportage", ir su „Sorento", turi gerokai mažesnę bagažinę.

Iš išorės šis 4,1 metro ilgio SUV atrodo mažesnis nei yra viduje. Žinoma, tam didžiausia įtaką turi kampuotos mašinos formos - įsėdus į mažą, bet kresną automobiliuką, sunku nuslėpti nuostabą. Jo salonas išties itin erdvus, o apdaila nei kiek neprimena gana asketiško pirmtako interjero.

Ypač daug vietos ant galinės sėdynės. Keleiviai čia gali įsitaisyti patogiai lyg važiuotų verslo klasės automobiliu - vietos pakanka ir kojoms, ir per pečius, ir virš galvos. Subjektyviai vertinant, nei vienas minėtas konkurentas neturi tiek vietos ant galinės sėdynės. Be to, bazinėje komplektacijoje yra ne tik priekinės, bet ir galinės šildomos sėdynės!

Bagažinė, palyginti su konkurentais, nei pati didžiausia, bet ir ne mažiausia. Į ją telpa 340 litrai, nulenkus galines sėdynes - 1367 l. Po automobilio bagažinės dugnu slepiasi į tris dalis padalinta dėtuvė, o po ja - siauras atsarginis ratas. Be to, bagažinės dugnas gali būti pakeltas ir panaudotas kaip lentynėlė.

Vairuotojui ir priekiniam keleiviui erdvės stoka taip pat skųstis nevalia. Kaip ir antros eilės keleiviams, čia daug vietos ir virš galvos, ir per pečius - vėlgi reikia dėkoti kampuotoms aukšto kėbulo formoms. Oda aptrauktas ne tik šildomas ir visomis kryptimis reguliuojamas vairas, bet ir prietaisų skydelio viršus - šie elementai atrodo ne pagal klasę prabangiai. Džiugina ir stilingai sudygsniuotos patogios sėdynės, malonios akiai ir paliesti apdailos medžiagos. Surinkimo darbai atlikti kokybiški, o kai kurie salono dizaino sprendimai (pavyzdžiui, priekinio skydelio šonuose sumontuoti garsiakalbiai) atrodo išties šauniai ir originaliai.

Reikia didesnio lietimui jautraus ekrano

Netrūksta ir praktiškų sprendimų. Siūlau atkreipti dėmesį į daiktadėžę - ji tiesiog milžiniška ir, be to, vėdinama! O XXI amžiaus žmogų labiausiai džiugins USB, AUX ir „Bluetooth" jungtys, automatinio statymo pagalbininkas, gebantis pastatyti automobilį tiek skersai, tiek ir išilgai (tiesa, bandant šią funkciją, pagalbininkas „pastebėdavo" ne kiekvieną tinkamą statymui tarpą, tad ši technologija tobulintina), automatinė klimato kontrolė - visa tai yra bazinėje automobilio komplektacijoje.

Bėda tik ta, kad bandytame automobilyje sumontuotas nedidelio skersmens lietimui jautrus ekranas yra akivaizdžiai per mažas - nemaža dalis funkcijų įjungiama tik naudojantis juo, tad važiuojant tai tampa tikru iššūkiu pirštų miklumui ir, tuo pačiu, verčia atitraukti akis nuo kelio.

Palyginti su ankstesniu modeliu, akivaizdžiai pagerėjo garso izoliacija - net ir važiuojant maksimaliu Lietuvos Respublikoje vasarą leidžiamu greičiu, su keleiviais galima bendrauti nekeliant balso. O komfortišką važiavimą užtikrina atnaujinta važiuoklė. Pavyzdžiui, siekiant sumažinti kelio keliamą triukšmą, prie kėbulo tvirtinami porėmiai turi specialias tarpines. Tad naujasis „Soul", nors ir komplektuojamas su 17 colių lietais ratlankiais (papildomai galima užsisakyti 18 colių ratus), yra nepalyginamai komfortiškesnis už gana tarškia važiuokle garsėjusį pirmtaką. Tačiau itin azartiškas važiavimas šiam automobiliui tikrai ne prie širdies. Ir štai kodėl.

Ne itin azartiškas stilingas miestietis

Bandytas modelis turėjo turbodyzelinį 1,6 l/ 128 AG motorą, derinamą su 6 pavarų automatine greičių dėže. Su motoru komplektuojama automatinė pavarų dėžė pavaras perjungdavo... na, sakykime taip - oriai. Taip, šis tradicinis, hidraulinis „automatas" dirba sklandžiai ir nevargina trūkčiojančiu perjungimu, tačiau iš automobilio reikalauti itin greitos reakcijos į akceleratoriaus paspaudimą būtų tiesiog prasto skonio ženklas. Šis stilingas miestietis tam neskirtas. Na, arba motorui reikėtų mažiausiai 20 papildomų arklio galių.

Tačiau ir tai nebūtų išsigelbėjimas - greitai lėkti vingiuotu keliu šiuo „Kia Soul" nėra jokio noro. Bene labiausiai visą smagumą užgesina kaip ir į daugelį kitų „Kia" modelių montuojamas elektrinis vairo stiprintuvas su trimis „Normal", „Comfort" ir „Sport" režimais. Visi jie veikia per daug dirbtinai ir nei vienas neperduoda vairuotojui reikiamos informacijos. Įjungus „Comfort" režimą, vairo pasukimas tampa itin lengvas ir labiausiai tinkamas manevruoti mieste. O su „Sport" režimu vairo sistemos darbas tampa nenatūraliai standus ir neleidžia jaustis užtikrintam, važiuojant greičiau. Puikiausias sprendimas būtų vieno režimo vairo stiprintuvas - pavyzdžiui, toks, koks sumontuotas naujajame „Kia Ceed GT". Didesnių priekaištų šiam automobiliui tiesiog sunku rasti.

O gal pirkti... „Mini Countryman"?

„Kia" atstovai Lietuvoje apsaugojo pirkėjus nuo kančios ilgai rinktis modelį ir šį automobilį siūlo su vienintele ir itin gausia EX komplektacija. Papildomai galima užsisakyti nebent didesnius 18 colių lietus ratlankius (1555 Lt), balsu valdomą navigaciją su galinio vaizdo kamera (5215 Lt), panoraminį stoglangį (3420 Lt) ir elektra valdomą vairuotojo sėdynę (1035 Lt).

Nežinau, ar pardavėjai nepadarė sau meškos paslaugos, siūlydami tik vienintelės komplektacijos modelį, kurio kaina, akivaizdu, negali būti maža. „Kia Soul" su benzininiu 1,6 l/135 AG motoru ir 6 pavarų mechanine greičių dėže kainuoja 65 990 Lt, su 6 pavarų „automatu" - nuo 69 490 Lt. Su dyzeliniu 1,6 l/128 AG ir „mechanika" automobilis kainuoja 71 990 Lt, su automatine pavarų dėže - 75 490 Lt. Informacija pamąstymui - „Mini Countryman" Lietuvoje kainuoja nuo 67 900 Lt.

Išvada

Man „Kia Soul" - vienas didžiausių šių metų atradimų. Na ir kas, kad šiam automobiliui trūksta geriau suderinto vairo stiprintuvo ar greičiau veikiančios automatinės pavarų dėžės - šis automobilis perkamas ne smagintis greituose kelių viražuose, o spinduliuoti originalumu. O to šiam automobiliui tikrai netrūksta. Ir, drauge su stebėtinai erdviu salonu, tai bus ne vienam pirkėjui bene svarbiausias argumentas įsigyti naują „Kia Soul". Kad ir kiek tų netradiciškai mąstančių pirkėjų bebūtų. Tad jei šiuo metu ketinate pirkti naują SUV automobilį, teikiate prioritetą erdviam ir kokybiškam salonui bei gerai komplektacijai, rekomenduoju į kandidatų sąrašą įtraukti ir šį variantą - gal ir jums tai taps atradimu.

Įvertinamas 8/10

Kia Soul" vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1582 cm³

Degalai: dyzelinas

Galia: 94 kW/128 AG/4000 aps./min.

Maksimalus sukimo momentas: 260 Nm/1900-2750 aps./min.

Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė

Varantieji ratai: priekiniai

Ilgis: 4140 mm

Plotis: 1800 mm

Aukštis: 1618 mm

Važiuoklės bazė: 2570 mm

Svoris: 1331 kg

Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 12,2 sek.

Maksimalus greitis: 177 km/val.

Vidutinės degalų sąnaudos: 6,0 l/100 km

CO2 emisija: 158 g/km

Bagažinės tūris: 340/1367 l

Kaina: 75 490 Lt