Atvykus į išankstinę automobilio prezentaciją, laukė įprastinė procedūra – teko atiduoti visą fotografuojančią ir filmuojančią įrangą, o mobiliųjų telefonų kameros buvo užklijuotos specialiais lipdukais. Žinoma, gaila, bet vis tiek sužinojome nemažai įdomių dalykų apie šį itin populiarų modelį.
Sportiškesnis, lengvesnis ir erdvesnis
Akivaizdu, kad naujojo „Volkswagen Passat“ linijos bus gerokai dinamiškesnės ir labiau panašės į sportiško sedano-kupė „Passat CC“ siluetą. Palyginti su pirmtaku, automobilio ilgis sumažėjo 2 mm ir dabar yra 4767 mm. Tačiau salono erdvė ne tik kad nesumažėjo, bet net padidėjo 33 mm ir dabar siekia 1830 mm – daugiausiai naudingos erdvės atsirado gale sėdintiems keleiviams.
Automobilio siluetas atrodo labiau dinamiškas ir dėl 14 mm mažesnio, nei pirmtako, aukščio (1456 mm). Tačiau ir čia dėl dizainerių įgeidžių keleiviai nenukentėjo. Virš galvų keleiviams atsirado papildomi 26 mm, o salono aukštis siekia 977 mm.
Kaip ir visi šiuolaikiniai automobiliai, taip ir naujasis „Passat“ sveria mažiau nei prieš tai gamintas modelis. Dėl to reikia pagirti automobilio gamyboje naudojamą naująją „Volkswagen“ koncerno modulinę MQB platformą, kuria jis dalinasi su „Volkswagen Golf“ ir „Audi A3“.
Bendras automobilio svoris, palyginti su pirmtaku, sumažėjo iki 85 kilogramų. Tačiau dėl naujų metalo gamybos technologijų gerokai padidėjo automobilio standumas. Nors automobilyje panaudotos vos kelios lengvo, bet brangaus aliuminio detalės, kėbulas, palyginti su ankstesniu modeliu, lengvesnis net 33 kilogramais, važiuoklė – 9 kilogramais. O variklio ir pavarų dėžės tandemas vidutiniškai sveria 40 kilogramų mažiau.
Naujos technologijos išorėje ir viduje
Automobilį bus galima užsisakyti su LED priekiniais žibintais (LED dienos šviesos yra visų komplektacijų automobiliuose), o gale jie bus montuojami į visus automobilius. Salone labiausiai į akis krenta milžiniškas, 12,3 colių spalvotas informacinis trimatis ekranas, sumontuotas tarp skaitmeninių tachometro ir spidometro (prezentacijos metu ši detalė buvo demonstruojama atskirai).
Tiesa, gamintojas apsiribojo klasikiniu prietaisų išdėstymų, tad pasirinkti kaip bus rodomas greitis ir apsukos, nepavyks (pasak gamintojo atstovo, „Passat“ renkasi labiau konservatyvūs pirkėjai, tad prietaisų skydelyje buvo paliktas klasikinis rodmenų išdėstymas). O bazinėje automobilio komplektacijoje bus montuojami įprasti, analoginiai tachometras ir spidometras.
Svarbiausi važiavimo parametrai, tokie kaip greitis ar navigatoriaus kryptys, taip pat perspėjamieji signalai galės būti rodomi papildomai užsakomame spalvotame ekrane ties priekiniu stiklu priešais vairuotoją.
Naujasis salonas ne tik erdvesnis, bet ir labiau ergonomiškas. Štai, pavyzdžiui, norint pervežti ilgus krovinius, galima nulenkti ne tik galinę sėdynę (arba tik vidurinę jos dalį), bet ir priekinę. Į sedano bagažinę tilps 586 l (21 litru daugiau nei į ankstesnį modelį), o į universalo bagažinę – 650 l (net 47 litrais daugiau). Nulenkus universalo galines sėdynės, naudingas krovinių skyriaus tūris padidės iki 1780 l. Be to, universalo bagažinės dangtis ne tik automatiškai pasikels, pravedus koja po galiniu bamperiu, bet ir pats užsidarys, kai tik užfiksuos, kad paėmėte krovinį ir nuėjote.
Kaip ir daugelis šiuolaikinių automobilių, naujasis „Passat“ turi elektrinį vairo stiprintuvą. Jis gali turėti papildomai užsakomą aktyvią vairo sistemą, kuri komplektuojama su sportine arba aktyvia DCC pakaba. Vairo sistema veikia priklausomai nuo automobilio greičio, todėl mieste vairą reikės sukti nebe 500 laipsnių, o tik 380 laipsnių kampu (arba, skaičiuojant kitaip, nuo vienos kraštinės padėties iki kitos sukti vairą reikės nebe 2,8, o tik 2,1 karto).
Taip pat didesniam keleivių komfortui galinėje keturių svirčių pakaboje sumontuotos hidroįvorės, kurios sumažina kėbulo vibraciją ir į saloną perduodamą triukšmą. Galinė pakaba pasižymi ir didesne svirčių eiga, o už senąją yra 4,7 kilogramais lengvesnė. Be to, automobilyje gali būti sumontuota naujausia DCC pakabos karta su pusiau aktyviais amortizatoriais ir galimybe pasirinkti tris skirtingus – „Comfort“, „Normal“ ir „Sport“, režimus.
Atsirado daug pagalbinių elektronikos sistemų
Automobilyje itin daug naujų pagalbinių elektronikos sistemų. Galima bus užsisakyti automatinį greičio palaikymą su „Traffic Jam Assist“ sistema. Ji komplektuojama su automatine pavarų dėže ir palaiko ne tik važiavimą savo juosta ir atstumą iki priekyje esančio automobilio, bet ir veikia net tada, kai priekyje važiuojantis automobilis sustoja. Jam pajudėjus, naujasis „Passat“ toliau seks iš paskos.
Automobilyje gali būti sumontuota ir avarinio stabdymo sistema – priešais išvažiavusią mašiną ar neapdairiai į kelią išėjusį pėstyjį ji automatiškai sustabdys automobilį. O „Rear Traffic Alert“ sistema perspės ir, esant reikalui, sustabdys automobilį, jei pastebės iš šono atvažiuojantį automobilį, judant atbuline eiga.
Automobilis pats pasirūpins ir pervargusiu bei, galbūt, užsnūdusiu vairuotoju. Jei sistema pastebės, kad vairuotojas neatlieka jokių veiksmų vairu, greičio ar stabdžio pedalais (naudojantis anksčiau paminėtomis sistemomis, rankos privalės būti ant vairo), iš pradžių perspės tyliu, vėliau garsesniu signalu, tuomet pati sustabdys automobilį.
Dar viena itin įdomi naujovė – automatinis automobilio su priekaba statymas. Tikriausiai dažnas žino, kad neįgudus važiuoti atbuline pavara su priekaba tai yra gana sudėtingas manevras ir tenka itin meistriškai sukioti vairą. Šiuo atveju sistema pati pastatys automobilį į stovėjimo vietą tiek išilgai, tiek ir skersai važiavimo krypčiai. Be to, ji gali įsiminti net iki 4 stovėjimo vietų, kurias vairuotojas galės pasirinkti savo nuožiūra.
Naujų variklių gama
Į naujuosius „Passat“ bus montuojami tik 4 cilindrų motorai. Gamintojas žada, kad varikliu gama, kurių galia sieks nuo 120 iki 280 AG, bus net 20 proc. taupesnė už senąją.
Į naują „Volkswagen Passat“ modelį bus montuojamas ir galingiausias kada nors „Volkswagen“ gamintas keturių cilindrų 2,0 l net 240 AG ir 500 Nm pasiekiantis biturbodyzelinis TDI motoras. Jis bus komplektuojamas su 7 pavarų DSG dviejų sankabų automatine greičių dėže ir visų varančiųjų ratų „4Motion“ pavara. Gamintojas žada, kad vidutinės degalų sąnaudos bus tik apie 5 l/100 km.
Taip pat kitais metais pasirodys ir iš tinklo įkraunama „Passat Hybrid“ versija. Šio automobilio ratus suks tiesioginio įpurškimo 1,4 l TSI / 156 AG benzininis ir 109 AG elektros motorai, kurių bendra galia ir sukimo momentas sieks 211 AG ir net 400 Nm. Gamintojai žada, kad automobilis itin tapus ir net iki 50 kilometrų juo galima bus nuvažiuoti vien tik elektros režimu.
Kiti gamos varikliai bus 1,4-2,0 l TSI 120-280 AG turbobenzininiai ir 1,6-20 l TDI 120-240 AG turbodyzeliniai motorai.
Išvada
Nėra jokių abejonių, kad „Passat“ kūrėjai atsižvelgė į bene didžiausius priekaištus – blankią ankstesnės kartos modelio išvaizdą ir gana ankštas antros eilės sėdynes. Tad, žvelgiant į pirmuosius eskizus, akivaizdu, kad automobilis bus išties efektingas. Ir efektyvus!
Su plačia variklių gama ir vokiečių inžinierių gebėjimu „išmokinti“ automobilį važiuoti (o tuo tikrai galėjo pasigirti ir pirmtakas), nėra jokių abejonių, kad mūsų laukia naujas bestseleris iš „Volkswagen“ dirbtuvių. Su nekantrumu lauksime galimybės jį išbandyti gyvai!