Pamenate tuos mažus, pigius A ir B segmento automobilius, kurie galėjo žavėti nebent tik savo maža kaina, itin kompaktišku dydžiu, bet tikrai ne išvaizda? Tie laikai seniai baigėsi. Bene pirmasis ledus pralaužė, nors ir velniškai brangus, naujasis „Mini“. Vėliau pasirodė stilingas „Fiat 500“, praeitais metais debiutavo „Opel Adam“. Tad nieko keisto, kad atėjo ir pačių mažiausių bei pigiausių automobiliukų eilė.
Todėl antros kartos trijulė – „Toyota Aygo“, „Peugeot 108“ ir „Citroën C1“ (automobiliai gaminami naudojant tą pačią PSA koncerno platformą) nuo prieš tai gamintų modelių skiriasi taip, lyg nieko bendro tarp jų nebūtų buvę. Priminsiu, kad pirmosios kartos „Toyota Aygo“ debiutavo dar 2005 metais, išgyveno du atnaujinimus 2008 ir 2012 metais bei Kolino miesto gamykloje Čekijoje buvo gaminamas iki šių metų. Per tuos devynerius metus jį įsigijo daugiau nei 760 000 pirkėjų – išties puikus rezultatas šio segmento automobiliui.
Ir nors toje pačioje Ženevos parodoje labiausiai įsiminė kitas mažylis – techniškai originalus „Renault Twingo“ (trečiosios kartos modelis turi gale sumontuotą variklį ir galinius varančiuosius ratus!), margaspalviai „Toyota Aygo“ sulaukė ne ką mažiau parodos lankytojų dėmesio.
Itin daug apdailos variantų
Čia užbėgdamas į priekį pasakysiu, kad pristatymo metu gamintojo atstovai supeikė žurnalistų išmonę, kurie automobilio dizainą susiejo su X raide, matoma automobilio priekyje. Pasirodo automobilio išvaizda įkvėpta šiuolaikinės Japonijos jaunimo kultūros, pripažįstančios aštrias ir išreikštas formas. Kaip pasakojo „Aygo“ modelio vyriausiasis inžinierius Davidas Terai, nors tradiciškai A segmento automobiliai pirkėjus labiausiai vilioja savo kompaktiškumu, praktiškumu ir, žinoma, maža kaina, šį modelį siekta sukurti geidžiamu ir trokštamu. Ar gamintojui tai pavyko?
Na, jei kalbėti apie šio 3455 mm ilgio (25 mm ilgesnis, tačiau 5 mm žemesnis ir 8 mm platesnis už pirmtaką) mažylio išvaizdą, tai pasikartosiu, kad ji išties efektinga. Ypatingai gamintojas pasižymėjo siūlydamas skirtingas automobilio spalvines gamas ir galimybę keisti tiek išorės, tiek ir vidaus apdailą. Galima rinktis iš daugiau nei 10 skirtingų spalvų kėbulo apdailos elementų, tad kiekvienas gali užsisakyti automobilį tokį, kokio tik pageidauja.
Nebrangu, bet dailu
Smagu, kad salono išvaizda originalumu nedaug nusileidžia išorei. Ir nors prietaisų skydelio apdailos plastikas kietas, bet atrodo jis stebėtinai dailiai. Kaip minėjau, automobilis žemesnis už ankstesnį modelį, tačiau dėl žemiau sumontuotų sėdynių virš galvų atsirado papildomi 7 mm. O norintys dar labiau išsiskirti, gali užsisakyti elektra valdomą stilingą medžiaginį stoglangį.
Salonas pakankamai erdvus, sėdynės ne tik dailios, bet ir patogios įsitaisyti – šio segmento automobiliuose tai kol kas dažniau išimtis, nei taisyklė. Be to, pagaliau galima reguliuoti bent jau vairuotojo sėdynės aukštį (deja, bet ši galimybė nesiūloma bazinės komplektacijos modelyje). Labai patiko dailus ir malonus paimti vairas su ant jo sumontuotais valdikliais (nors ir reguliuojamas viena kryptimi). O dar nustebino tai, kad nors čia ir sumontuotas elektrinis vairo stiprintuvas, bet jis suderintas tikrai gerai ir veikia sklandžiai – tikslus automobilio valdymas nenuvils ir greituose posūkiuose, ir leis užtikrintai jaustis greitkelyje.
Automobilis pasižymi ir itin mažu, vos 9,6 metro išoriniu apsisukimo spinduliu. Taip pat vairuotojas įvertins ir gana siaurus priekinius statramsčius bei didelius šoninius veidrodėlius, padedančius geresniam matymui mieste ir užmiestyje. Ir, žinoma, gamintojas nepamiršo skydeliuose nuo saulės sumontuoti veidrodėlius – šio segmento mašinų pirkėjams tai svarbu.
Pirmasis klasėje 7 colių ekranas
Net ir pigiausia „Aygo“ versija be įprastinių ABS ir ESP saugos priemonių, turi pajudėjimo į įkalnę pagalbininką, taip pat USB ir AUX jungtis, elektra valdomus priekinius langus. Tik štai modelis su kondicionieriumi kainuos 2470 Lt brangiau. Na, o geriausiose komplektacijose galima užsisakyti ne tik klimato kontrolės sistemą, bet ir 7 colių lietimui jautrų spalvotą ekraną (tokio nesiūlo nei vienas konkurentas), kurį, naudojant „MirrorLink“ funkciją, galima susieti su savo išmaniuoju telefonu. Tuomet galėsite naudotis visomis šiuolaikinėmis komunikacijos priemonėmis – „Facebook“, „Twitter“, „YouTube“, taip pat telefono navigacija. Su šia sistema galima užsisakyti ir galinio vaizdo kamerą (taip pat pirmą kartą siūlomą A automobilių segmente).
Žinoma, neapsieita ir be trūkumų. Nors priekyje pagaliau atsirado daiktų dėtuvė, ji itin maža, o A4 formato dydžio lapas tilps tik sulenktas. Ir šiaip vietų smulkiems daiktams čia yra vos viena kita. Gamintoją galima pagirti, kad gale sėdinčiųjų kojoms atsirado papildomi 9 milimetrai. Tačiau būtų kur kas šauniau, jei galines sėdynes pagal poreikį galima būtų pastumti į priekį arba atgal. Be to, galinius langus galima praverti tik į šoną.
Bagažinės talpa padidėjo 29 litrais ir dabar į ją telpa iki 168 l. Tačiau jei norėsite padidinti jos talpą, nulenkdami galines sėdynes, teks užsisakyti geresnės komplektacijos modelį. O uždaryti galines bagažinės dureles atstojantį stiklą, viduje nėra tam numatytos rankenėlės – ji tikrai praverstų, jei norėsite neišsitepti rankų.
Siūlomas vienintelis variklis
Automobilis siūlomas su vieninteliu trijų cilindrų 1.0 l 69 AG ir 95 Nm benzininiu varikliu. Jau bazinėje komplektacijoje yra „Start-Stop“ sistema, taip pat galima užsisakyti beraktę užvedimo sistemą. Motoras gali būti derinamas arba su 5 pavarų mechanine greičiu dėže, pasižyminčia tiksliu pavarų perjungimu, arba „x-shift“ automatine pavarų dėže (jei tiksliau, tai mechaninė pavarų dėžė su automatiniu pavarų perjungimu). Išskyrus tai, kad pavaras „automate“ galima perjungti prie vairo esančiomis svirtelėmis, visą gerą įspūdį nubraukia gūdžius XX amžiaus laikus primenantis lėtas pavarų dėžės darbas, ypatingai juntamas važiuojant nedideliu greičiu.
Neblizga ir dinamika. Su mechanine pavarų dėže šis iki 900 kilogramų (priklausomai nuo komplektacijos) sveriantis mažylis įsibėgėja per 14,2 sekundes, su „automatu“ tai trunka net 15,5 sekundes. Džiugino nebent kuklus apetitas – važiuojant per neskubriu tempu gyvenančią Olandiją, jis atitiko gamintojo nurodomas vidutines 4,2 l/100 km degalų sąnaudas, tuo tarpu „automatas“ vidutiniškai reikalavo litru daugiau. Ką gi, šiam simpatiškam mažyliui verkiant reikia smagesnio motoro, kuriam gyvybės (ir sukimo momentą) įpūstų turbina.
Smagu, kad gamintojas ypatingai pagerino automobilio garso izoliaciją, tad salone dabar galima mėgautis palyginti mažu, kaip tokiai automobilių klasei, triukšmo lygiu. Tiesa, specifinis trijų cilindrų variklio „urzgimas“, ypatingai važiuojant didesnėmis apsukomis, visgi gana girdimas, bet „Toyota“ specialistai įsitikinę, kad būtent tokį garsą vertina modelio gerbėjai. O ką jau tikrai galima pagirti be jokių „bet“, tai komfortišką pakabos darbą. Nors bandymuose Olandijoje prastos kokybės kelių atkarpų pasitaikė nedaug, tačiau atnaujinta pakaba užtikrina gerokai komfortiškesnį, palyginti su pirmtaku, važiavimą.
Kokį automobilį išsirinkti?
Naujasis „Toyota Aygo“ turi 3 standartines komplektacijas – „x“, „x-play“ ir „x-wave“, 3 specialias versijas „x-cite“, „x-clusive“, „x-pure“ ir dar papildomai po 2 išorės bei vidaus apdailos paketus, tad pirkėjui rinktis tikrai bus iš ko. Be to, net ir po kelių metų bus galima pakeisti automobilio išorės ar vidaus salono apdailą kitos spalvos rinkiniu.
Automobilis gali būti tiek trejų, tiek ir penkerių durelių – būtent pastarąją versiją ir bandėme Olandijoje. Pigiausias trijų durelių „x“ komplektacijos modelis kainuoja 34 230 Lt, penkerių – 35 250 Lt. Versija su kondicionieriumi atsieis 37 720 Lt. Geresnių, nei bazinės komplektacijos modelių kainos prasideda nuo 40 560 Lt, pigiausias „x-play“ komplektacijos modelis su „automatu“ kainuoja nuo 43 320 Lt, „x-wave“ versija su stilingu, elektra valdomu medžiaginiu stoglangiu ir „automatu“ – nuo 50 900 Lt.
Išvada
Tarp visų mažųjų miesto mašinų naujasis „Toyota Aygo“ nėra nei pats greičiausias, nei azartiškiausias. Nėra jis ir pigiausias. Tačiau naujos kartos modelis, palyginti su pirmtaku, pasižymi kur kas kokybiškesnėmis apdailos medžiagomis ir „suaugusiam“ automobiliui prilygstančiu salonu, žymiai geresne garso izoliacija ir komfortiška važiuokle. O apdailos pasirinkimo galimybėmis jam neprilygsta nei vienas konkurentas – neabejoju, kad tai pati stipriausia šio automobilio pusė, kurią įvertins originalios miesto mašinos ieškantis pirkėjas. Na, o norintiems pašėlusio, bet nebrangaus miesto velniūkščio teks dairytis toliau.
Įvertinimas 7/10
„Toyota Aygo“ vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris: 998 cm³
Degalai: benzinas
Galia: 51 kW/69 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 95 Nm/4300 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 3455 mm
Plotis: 1615 mm
Aukštis: 1460 mm
Važiuoklės bazė: 2340 mm
Svoris: 840 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 14,2 sek.
Maksimalus greitis: 160 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,1 l/100 km
CO2 emisija: 95 g/km
Bagažinės tūris: 168 l
Kaina: nuo 34 230 Lt