Automobilio salone taip pat nėra daug pakeitimų – surinkimas nors ir kokybiškas, sėdynės aptrauktos praktišku ir atspariu audiniu, yra daug dėtuvių ir laikiklių, bet prietaisų skydelio plastikas kietas, o ir dizainas kažkuo ypatingu pasigirti negali – tiesiog įprastas komercinis automobilis. Tiesa, geresnėse komplektacijose automobilio salonas gali būti paįvairintas spalvoto plastiko intarpais.

Naujajame automobilyje galima pasirinkti kur kas daugiau naujų pagalbinių sistemų – jam siūloma tokia įranga kaip automatinio stabdymo mieste, aplinkinio vaizdo stebėjimo, automatinio tolimųjų šviesų perjungimo ir kitos sistemos. Pasyvų saugumą užtikrina ne tik įprastos, bet iš šoninės, taip pat užuolaidinės saugos pagalvės – iki tol į šios klasės automobilius tokia įranga nebuvo montuojama.

Atnaujinti varikliai dar taupesni

Automobilis siūlomas net su septyniais skirtingais varikliais (didelė variklių gama yra vienas iš „Caddy“ privalumų prieš konkurentus), su kuriais komplektuojamos 5 arba 6 pavarų mechaninės, taip pat DSG dviejų sankabų automatinės greičių dėžės. Galima rinktis iš keturių 2.0 l nuo 75 AG iki 150 AG pasiekiančių TDI variklių, kurių taupiausias 100 km pareikalauja mažiau nei 4 litrų dyzelino. Žinoma, tokios sąnaudos skaičiuojamos laboratorijos sąlygomis, bet ir važiuojant realiomis sąlygomis nesunkiai pavyko pasiekti mažiau nei 6 l/100 km (tiesa, automobiliai buvo be krovinio).

Nusprendę įsigyti benzininį modelį, galės rinktis iš trijų variklių: : 84 AG keturių cilindrų 1.2 TSI, 102 AG trijų cilindrų 1.0 TSI ir 125 AG 1.4 TSI. Bandant modelį su trijų cilindrų 1.0 TSI/102 AG varikliu didelio atradimo nebuvo – nors variklis dirbo tikrai tyliai, bet išvažiavus už miesto intensyviame eisme jam pradėjo trukti galios – ypatingai tai jautėsi norint aplenkti kolonomis važiuojančias sunkiasvores mašinas. Tad toks modelis bus tinkamiausias pasirinkimas mieste ir tai su sąlyga, kad nereikės vežioti sunkių krovinių.

Kas kita – dyzeliniai TDI motorai. Čia taip pat naujienos nepasakysiu – tiek 1.6 l/102 AG , tiek ir tuo labiau 2.0/110 AG TDI turbodyzeliniai varikliai užtikrino tikrai neprastą dinamiką ir atsilygino nedidelėmis degalų sąnaudomis. Galingesnis variklis gali būti komplektuojamas ir su visų varančiųjų ratų pavara „4Motion“ – nors ji ir ne nuolatinė, bet pravers važiuojant slidžiais užmiesčio keliais žiemą, taip pat privažiuoti toliau nuo asfaltuoto kelio esančias atokesnes vietas. O norinčius sutaupyti degalų, turėtų sudominti 75 AG „turbodyzelis“. Tik štai variantas su 150 AG TDI motoru Lietuvoje nebus siūlomas dėl didelės tokio automobilio kainos.

Gamintojų teigimu, palyginti su ankstesnės kartos varikliais, naujojo „Caddy“ motorų degalų sąnaudos vidutiniškai 28 proc. mažesnės nei pirmtakų. Žinoma, bandymų metu mes šios skirtumo įvertinti negalėjome, bet tikrai įsitikinome, kad automobilio salone gerokai tyliau nei anksčiau (nors ir prieš tai varikliai nebuvo itin triukšmingi) – įmonės darbuotojai, praleidžiantys prie tokio automobilio vairo, tą tikrai įvertins.

Tokios pačios pakrovimo galimybės

Kadangi automobilis pagamintas naudojant buvusio modelio, o ne naująją „Volkswagen“ modulinę MQB platformą, pakrovimo galimybės liko tokios pačios. Į standartinį „Caddy“ tilps iki 3,2 m³, į „Maxi“ versiją – 4,2 m³ krovinių. O lengviau juos pakrauti padės 180 laipsnių kampu atsidarančios galinės durelės.

Keleivio pusėje yra vienos stumdomos durelės, kurios užtikrina 700 mm pakrovimo plotį. Taip pat galima papildomai užsisakyti tokias dureles ir vairuotojo pusėje, gale gali būti sumontuotos ne atveriamos, o pakeliamos durelės.

Į automobilį galima pakrauti iki 857 Kg, tai pat atstumas tarp galinių ratų arkų leis įdėti iki 1172 mm siekiančio pločio krovinį, o papildomai užsakius nulenkiamą priekinio keleivio sėdynę, galima pervežti daugiau kaip 3 m (3070 mm) ilgio daiktus.

Vienas vikriausių furgonų

Bandant „Volkswagen Caddy“ nustebino ne tik tylus motorai, bet ir komfortiška, nors ir ne per minkštai veikianti pakaba. Taip pat subjektyviai vertinant iš galinės pakabos sklinda mažesnis triukšmas – tai užtikrins didesnį vairuotojo ir keleivių komfortą tolimoje kelionėje.

O jei būtų renkamas sportiškiausias furgonas, nėra jokių abejonių, kad „Volkswagen Caddy“ būtų tarp lyderių. Automobilio elgesys kelyje nedaug skiriasi nuo įprasto kompaktinio hečbeko, o už kai kuriuos netgi pranašesnis – šioje grafoje galima rašyti aukščiausią įvertinimą! Puikias važiavimo savybes užtikrina ne tik dinamiški varikliai, bet ir tiksliai suderinta vairo sistema, taip pat stangriai veikianti pakaba – posūkius automobilis įveikia pernelyg nesvirdamas į šonus.

Išvada

Priekabių šiam automobiliui rasti sunku – šiuolaikiški taupūs ir tylūs, bet tuo pačiu ir smagūs varikliai, šiuolaikinės pagalbinės elektroninės sistemos, tikslų valdymą užtikrinanti vairo sistema ir stangri pakaba – ko daugiau norėti iš komercinio automobilio? Tačiau yra vienas „bet“. Automobilio išvaizda neatrodo nauja, o greičiau primena atnaujintą „Caddy“, jis pagamintas naudojant seną, o ne modulinę naujausių „Volkswagen“ automobilių MQB platformą. Ir nors salono ergonomikai priekaištų nėra, bet štai apdailos medžiagos kietos – labiau praktiškos nei dailios pažiūrėti ir malonios paliesti.

Su benzininiu 1.2/84 AG TSI motoru „Volkswagen Caddy“ kainuoja nuo 15 877 eurų, su 1.6 TDI – nuo 17 004 Eur. Čia taip pat nieko naujo – konkurentai iš Prancūzijos ir Italijos pigesni, o štai „Ford Transit Connect“ brangesnis. Bet galima neabejoti, kad naujasis „Volkswagen Caddy“ ir toliau bus tarp rinkos lyderių – vien Vokietijoje, didžiausioje Europos automobilių rinkoje, jų parduodama 42,9 procentai, visoje Europoje – 19,4 procentai visų naujų furgonų. Verta paminėti ir tai, kad per 11 metų trečios kartos modelių buvo nupirkta daugiau kaip 1,5 milijono. Todėl peršasi logiška išvada, kad nors tiek išorėje ir viduje, tiek ir techniškai nedaug pasikeitęs naujasis „Caddy“ ir toliau bus geidžiamas komercinių automobilių segmente.
Įvertinimas 7/10

„Volkswagen Caddy“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris 1968 cm3
Degalai dyzelinas
Galia 75 kW/102 AG/2900-4500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas 250 Nm/1300-2800 aps./min.
Pavarų dėžė 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai priekiniai
Ilgis 4408 mm
Plotis 1793 mm
Aukštis 1823 mm
Važiuoklės bazė 2682mm
Svoris 1555 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val. 12 sek.
Maksimalus greitis 172 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos 4,7 l/100 km
CO2 emisija 123 g/km
Kaina nuo 19 612 eurų (bazinė kaina – nuo 15 877 Eur)