Visgi nežiūrint į dydžio panašumą ir priklausymą tai pačiai klasei, tai – du visiškai skirtingi automobiliai. Žavus „Stelvio“ traukė savo išvaizda, tačiau abejonių kėlė iki „Premium“ klasės netraukianti apdaila su kuklia multimedijos sistema, tad čia „Q5“ buvo akivaizdžiai pranašesnis. Ir nors „Audi“ greitai važiavo solidžiai ir užtikrintai, tačiau „Stelvio“ lenktynių trasoje su itin tiksliai veikiančia vairo sistema buvo visa galva smagesnis.
O juk tada bandžiau gana standartinę „Alfa Romeo“ versiją su tuomet dar aktualiu turbodyzeliniu motoru. Tad ką jau kalbėti apie neseniai pasirodžiusį dabar jau atnaujinto „Stelvio“ galingiausią „Quadrifoglio“ versiją, pasiekiančią net 510 AG. Tuo labiau, kad buvo pagerinta apdailos kokybė, todėl didesnių priekaištų neliko, nors visgi kai kurie salono elementai ir neatitinka klasės standartų.
Žinoma, jei kalbėti apie bazinį „Stelvio“, kainuojantį nuo 45 000 eurų, tai dar atrodo kaip pateisinamas kompromisas. Bet visgi „Quadrifoglio“ kainuoja nuo 94 000, bandytos komplektacijos modelis – net 115 500 eurų. Bet tai greitai pamiršti, kai užvedi 510 AG 2,9 V6 „Bi-Turbo“ motorą su „Akrapovič“ titano ir anglies pluošto išmetimo sistema – visa kita pradeda atrodyti kaip niekingos gyvenimo smulkmenos.
Nieko keisto, kad šis iki 100 km/h per 3,8 sekundes įsibėgėjantis SUV pasiekė klasės automobilių rekordą, įveikdamas Šiaurinę kilpą. Žinoma, siekti rekordų gamintojai standartiniams automobiliams naudoja daug mažų gudrybių, bet visgi rekordas yra rekordas.
Ir su tuo reikia susitaikyti – kad aukštą svorio centrą turintis SUV stabiliau įveiktų posūkius, tam reikia ne tik daug elektroninių pagalbininkų (pavyzdžiui, galinis „Active Torque Vectoring“ diferencialas turi dvi elektronikos reguliuojamas movas kiekvienam pusašiui), bet ir tikrai standžiai suderintos pakabos, kurios reguliuojamas diapazonas balansuoja nuo kieto iki itin kieto – tikrai negaliu pasakyti, kad šiuo automobiliu galima važinėti komfortiškai bet kokiu keliu.
Ir tuo pačiu iškart kyla klausimas, o kodėl gi nesirinkti analogiškos galios sedano „Giulia Quadrifoglio“ su žemesniu svorio centru ir, atitinkamai, ne tokia standžia pakaba? Atsakymas – sedanas, skirtingai nuo „Stelvio“, neturi visų ratų pavaros, tad važinėti su į galinius ratus perduodamais 510 AG, ypatingai ne sausa kelio danga, būtų gana pikantiška arba net beprasmiška jei neturite tam reikiamų įgūdžių. O dar rinktis „Stelvio“ versiją motyvuoja didesnė prošvaisa su galimybe nuvažiuoti nuo asfalto, taip pat didesnė bagažinė daiktams kelionei.
Papildomai čia galimos ir „Sparco“ anglies pluošto sportinės sėdynės, tačiau man visiškai pakako ir standartinių sėdynių šoninio prilaikymo, kurios sukurtos tikrai ne patiems stambiausiems vairuotojams. Be to, sportinės sėdynės neturi nei reguliavimo elektra, nei šildymo funkcijos – jei sportiniams automobiliams tai nėra aktualu, visgi vertinant, kad tai yra SUV, tai reikštų dar didesnį kompromisą komforto sąskaita.
Tačiau kas nėra kompromisas, tai automobilio valdymas – jei jau standartinės SUV versijos pasižymi puikiomis valdymo savybėmis (žiūrėti teksto pradžią), tai „Quadrifoglio“, ypatingai atsižvelgiant į aukštą svorio centrą, trajektorijas brėžia tiksliai lyg skalpeliu – prie to prisideda ir dvigubos priekinės svirtys, kurių apatinės turi ypatingą keičiamo kampo konstrukciją, taip užtikrinant itin tikslų atsaką į vairo pasukimą.
Žinoma, reikia nepamiršti ir smagios „Q4“ visų ratų pavaros, kuri standartiniame režime 100 % niutonmetrų perduoda galiniams ratams, bet, jiems praslydus, paskirstymo dėžė su hidrauline mova iki 50 % sukimo momento nukreipia į priekinius ratus. Tad taip išnaudoti visą automobilio potencialą tikrai kur kas paprasčiau nei tik galiniais ratais varomo „Giulia Quadrifoglio“.
O dar čia daug lengvo aliuminio, titano ir anglies pluošto. Be minėtos išmetimo sistemos, variklis, kėbulo dalys ir pakabos elementai yra pagaminti iš aliuminio, kardanas – iš anglies pluošto, papildomai galimi anglies pluošto ir keramikos lydinio stabdžių diskai. Pats „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“ sveria klasei nedidelius 1830 kilogramų, kurie paskirstyti idealiu 50:50 santykiu tarp ašių.
Žinoma, reikia susitaikyti su didelėmis degalų sąnaudomis – jei gamintojas nurodo, kad vidutinės benzino sąnaudos yra 11,8 l, tai bandymo metu jos buvo 18,4 l važinėjant sau įprastu tempu. Na, arba šiek tiek greičiau.
Daugiau apie „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.