Kalbant apie šios klasės automobilius, nuo 44 700 eurų prasidedanti kaina (veiklos nuomos kaina – nuo 659 eurų) atrodo tikrai patraukliai. Žinoma, tiek kainuoja pradinė elektromobilio versija su 52 kWh talpos akumuliatoriumi – didesnės, 82 kWh akumuliatoriaus talpos modelio kaina prasideda nuo 50 500 eurų.
Rašau prasideda, kadangi tai versijos su vienu elektros varikliu, pasiekiančios 150 kW arba 204 AG. Jei norite daugiau galios, tada jums reikės „quattro“ versijos, turinčios du elektros variklius, kurių suminė galia yra net 220 kW, sukimo momentas – 460 Nm, o įsibėgėjimas iki 100 km/h užima tik 6,2 s (palyginti su 8,5 s 150 kW versijoje). Tokio modelio kaina yra nuo 58 900 eurų.
Bet turiu atkreipti dėmesį, kad ne viskas realybėje yra taip, kaip matosi skaičiuose – didesnis nei 300 Nm akimirksniu pasiekimas sukimo momentas net ir ne tokiai galingai „Q4 40 e-tron“ versijai leidžia akimirksniu pagreitėti sraute, tad elektromobilis tikrai nėra lėtas.
O dar vienas modelio su tik galinių ratų pavara pranašumas prieš „quattro“ versiją – žymiai mažesnis, tik 10,2 m skersmens apsisukimo spindulys. Palyginkite jį manevruodami mieste ar važiuodami pro vartus ankštoje stovėjimo aikštelėje su dviejų elektros variklių elektromobilio apsisukimu, kuriam reikia 11,5 metro, ir suprasite koks tai didelis privalumas.
Tai tiek būtų apie manevringumą, kuriuo gali pasigirti naujasis „Q4 e-tron“, lygiai taip pat kaip ir jo bendraplatformiai „Volkswagen ID.3“, „ID.4“ ir „Škoda Enyaq“ su galiniais varančiaisiais ratais. Bet čia – „Audi“, tad ir geresnė salono apdaila, didesnė garso izoliacija, originali prietaisų skydelio išvaizda. Apdailos medžiagoms priekaištų nėra – bent jau toms, kurios matomos ir liečiamos viršuje.
Kitas reikalas kas yra apačioje – čia jau dominuoja nebrangus plastikas. Akivaizdu, kad taip gamintojui pavyko sutaupyti ir pasiūlyti mažiausiai kainuojantį „Premium“ segmento elektromobilį, pagamintą naudojant specialiai koncerno elektromobiliams sukurtą platformą (nei „Mercedes-Benz“, nei BMW, nei „Lexus“ tokių nesiūlo, o jų mažiausi elektromobiliai yra gaminami pritaikius įprastų modelių konstrukcijas).
„Audi Q4 e-tron“ važiuoja komfortiškai, kol nėra didesnių greičio ribojimo kalnelių – visgi dugne sumontuotų 500 kilogramų sveriančių akumuliatorių masės taip lengvai nepaslėpsi, tad net ir su reguliuojamo standumo pakaba amortizavimas išlieka gana standus.
Bet nepamirškime, kad „Audi“ yra sportiškas automobilis, todėl net abejoju ar čia reikalinga papildomai užsakoma reguliuojamo standumo pakaba – važiuojant komfortišku režimu duobėtu keliu automobilis pradeda siūbuoti, tad visada rinkdavausi standartinį amortizatorių veikimo režimą.
Kaip jau minėjau, akustinis komfortas yra geras, o pats salonas kaip ir jo bendraplatformių yra erdvus, bagažinė – didelė. Labai patogios dėtuvės didesniems gėrimų buteliams viršutinėse durelių dalyse, taip pat patogu naudotis belaidžiu telefono įkrovimu.
Apskritai, ergonomika šiame automobilyje yra gera – iki visiškos laimės norėtųsi, kad kaip ir „Volkswagen“ atveju, multimedijos sistema veiktų greičiau. Kartais perjungiant ekrano puslapius, jie užstrigdavo, kartą važiuojant pradingo projekcinis ekranas, o ir pagrindinis multimedijos ekranas nustojo veikti ir jį reikėjo perkrauti.
Beje, apie projekcinį ekraną – tai yra tikrai patogi naudotis papildoma įranga, ypatingai jei dažnai tenka naudotis navigacijos sistema. Jame ant realios eismo juostos rodoma navigacijos sistemos rodyklė, taip žymiai palengvinant manevravimą nežinomoje vietoje.
Ar nieko nepamiršau? Žinoma – o kiek gi nuvažiuoja elektromobilis? Važiuodamas maždaug 70% užmiestyje ir likusią dalį mieste, galėjau nuvažiuoti šiek tiek daugiau nei 400 kilometrų (energijos sąnaudos buvo 19,5 kWh/100 km). Tai – ne gamintojo žadami maksimalūs 520 kilometrų, tačiau visgi neblogai. Aišku, lauke buvo pakankamai šilta (apie 16 laipsnių), tik tiek, kad dažnai lijo lietus.
Greitasis elektromobilio įkrovimas – iki 125 kW siekiančia galia (šiai laikais tai jau nėra labai greitai – pavyzdžiui, naująjį „Hyundai Ioniq 5“ galima krauti net 350 kW siekiančia galia), namuose iš stotelės elektromobilio akumuliatorius gali būti įkraunamas iki 11 kW siekiančia galia.
Daugiau apie naują „Audi Q4 e-tron“ elektromobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.