Pernai išbandžiau net 600 AG pasiekiantį „Audi RS Q8“ – pirmąjį galingiausių RS modelių Q šeimos atstovą (jo apžvalgą rasite čia. Na, o šiųmetė naujiena – 507 AG „Audi SQ7“. Norėjau atsakyti į klausimą – jei pernai bandyto modelio degalų sąnaudos nebuvo mažesnės nei 20 l/100 km, tai gal jos bus saikingesnės jei šiuo automobiliu leistis į kelionę?

Tad nors ir turintis 93 AG mažiau, bet vis dar įspūdingai galingas „SQ7“ yra tik šiek tiek lėtesnis kai vertinamas įsibėgėjimas iki 100 km/val. – 4,1 sekundės prieš 3,8 s. Šiam modeliui gamintojas nenurodo kiek užima įsibėgėjimas iki 200 km/val. („RS Q8“ jis yra 13,7 sekundės), o ir maksimalus greitis apribotas ties 250 km/val. O štai „RS Q8“ jis gali būti net 305 km/val. – žinoma, jei jums tai aktualu.

Techniškai automobiliai yra panašūs. Jie turi visų varančiųjų ratų „quattro“ pavarą, visus vairuojamuosius ratus, standartinę pneumatinę pakabą, pagal užsakymą galimas tiek aktyvus elektromechaninis stabilizatorius, tiek ir sportinis diferencialas. Bet ir be šitų pagerinimų automobilis yra tiek komfortiškas (aktyvus stabilizatorius sumažina neamortizuojamą masę ir dar labiau padidina komfortą), tiek ir itin noriai įveikia posūkius. Na, o kiek tam dar padėtų sportinis diferencialas atsakyti negaliu, nes su 2200 kilogramų sveriančiu SUV bendro naudojimo keliuose nebandžiau jo sukibimo galimybių ribos.

Bet užtat buvo gera žinoti, kad palyginti su Q8, čia gerokai didesnė bagažinė, į kurią telpa nuo 803 iki 1990 litrų (į Q8 tilps nuo 605 iki 1755 l). O dar su Q7 galima keliauti septyniese – kupė versijos SUV tokios galimybės neturi. Tad ar tai – puikus kelioninis automobilis? Kalbant apie komfortą, dėl to abejonių nekyla – pneumatinė pakaba užtikrina deramą komfortą važiuojant bet kokiais keliais, triukšmas salone yra minimalus – tuo galite įsitikinti peržiūrėję vaizdo apžvalgą. Bet ar kelionė bus komfortiška piniginei?

Įsivaizduokime, kad įsigijote automobilį tiek mėgautis didesne kaip 500 arklių galia, tiek ir patogiai keliauti tolimus atstumus. Tačiau kiek tokia kelionė atsieis? Ogi važiuojant 130 km/val. greičiu, automobilio sūkiai nesiekia nei 2000 aps./min, tad nieko keisto, kad po daugiau kaip 800 nuvažiuotų kilometrų, iš kurių nemaža dalis buvo greitkelyje, vidutinės degalų sąnaudos buvo tik 11,6 l/100 km – net puslitriu mažiau nei oficialiai nurodo gamintojas (12,1 l).

Žinoma, reikia atkreipti dėmesį, kad vidutinis greitis siekė 60 km/val., tad važinėjant mieste degalų sąnaudos ženkliai išaugtų. Taip pat palaikant pastovų greitį V8 motore darbuojasi tik 4 cilindrai, o ir 48 voltų elektros sistema padeda sutaupyti degalų. Bet turint prieigą prie tokios kaimenės ir matant gana saikingas degalų sąnaudas, peršasi mintis, kad tai yra visai logiškas variantas ieškantiems tiek maksimalios galios, tiek ir praktiškumo.

Palyginti su RS versija, „SQ7“ kainuoja mažiau, o jo kaina prasideda nuo 104 700 eurų, bandyta versija su papildoma įranga kainavo 135 112 eurų (tokio modelio „Sixt Leasing“ veiklos nuomos kaina yra nuo 1423 eurų). Žinoma, sunkiai įsivaizduoju, kad šį automobilį pirktų žmogus, anksčiau nevairavęs „Audi“ – kaip ne kaip, šios kartos Q7 yra gaminamas nuo 2015 metų, tad greičiausiai tai bus norintis (ir galintis) save palepinti galingiausia modelio versija. Iš kitos pusės, tai ne tik įspūdingai galingas, rafinuotas, visapusiškai išbaigtas, bet ir pakankamai praktiškas automobilis, tiek kalbant apie savybes, tiek ir apie degalų sąnaudas.

Daugiau apie naują „Audi SQ7“ sužinosite peržiūrėję vaizdo medžiagą.