Trečiosios kartos „Bentley Continental GT“ pagamintas naudojant tą pačią platformą, kuri skirta ir antrosios kartos „Porsche Panamera“ modeliui. Už pirmtakus jis lengvesnis 80 kg, turi 13,5 cm ilgesnę ratų bazę, kėbulo gamybai panaudota technologija, angliškai vadinama „Superforming“. Kitaip tariant, karštas metalas presuojamas į tinkamą formą, o šitai, giriasi „Bentley“, leidžia dizaineriams dirbti atleidus „vadeles“.
Šis „Bentley“ – kupė ir žvilgtelėjus į tai, kas vyksta už galinių sėdynių, pasidaro akivaizdu, kad ten vieta – arba vaikiškai kėdutei ir dar visiškai nedideliam piliečiui, kuriam nerūpi žvalgytis pro langus, arba tiesiog kompiuterio dėklui. Suaugę normalaus stoto keleiviai ten sunkiai tilps, o jei ir tilps, sėdės susikūprinę, mat kupė turi žaviai lenktą stogo liniją.
Tačiau jokios neigiamos emocijos nekamuoja tada, kai sėdi prie automobilio vairo ar keleivio vietoje. Vietos apstu, sportinio stiliaus, rombais išsiuvinėtos, minkštos odos sėdynės apgaubia ir saugiai prilaiko – taip nuvažiuoti galima kelis šimtus kilometrų nė nepajutus nuovargio.
Sėdu prie „First Edition“ pavadintos versijos vairo, tad šį „Continental GT“ nuo kitų skiria ne tik užrašai ant slenksčių ar stilizuota Didžiosios Britanijos vėliavėlė ant prietaisų skydelio, keleivio pusėje. Automobilio standartinės įrangos dalimi yra ir besisukantis prietaisų skydelis „Bentley Rotating Display“. Priklausomai nuo norų, galite žiūrėti arba į juodą skaitmeninį 12,3 colio skersmens lietimui jautrų informacijos ir pramogų sistemai skirtą ekraną, arba rankomis apdorotame lakuotame medyje įtaisytus tris ciferblatus, skirtus temperatūrai salone ir lauke stebėti, taip pat – kompasui ir chronometrui.
„Bentley“ atstovai Lietuvoje aiškina, kad „First Edition“ žyma nereiškia, kad įsigytas automobilis – iš ribotos laidos serijos. Kiekvienas, perkantis „Continental GT“ kupė, gali papildomos įrangos sąraše padėti varnelę ties šiuo pasirinkimu ir už jį sumokėti papildomus beveik 35 tūkst. eurų.
Varomi visi, bet labiausiai užpakalis
Kaip ir visi šiuolaikiniai automobiliai, šio kupė variklis užvedamas ne rakteliu, o mygtuku, įtaisytu pačiame centrinės konsolės viduryje. Po variklio gaubtu – 6 l darbinio tūrio dviejų kanalų („twin-scroll“) turbiną turintis benzininis W12 formos TSI motoras, generuojantis 447 kW (626 AG) galią. Pastarasis dusliai murkteli ir kiek garsiau gaudžia tik tada, kai pasirenku „Sport“ režimą. Pastarasis atveria papildomas sklendes išmetimo sistemoje, todėl variklio daina skamba kur kas garsiau.
Beje, važinėtis „Continental GT“ teko dieną po to, kai Lietuvoje ištirpo pirmasis sniegas. Tačiau net ir apysausės gatvės bei sąlyginai šiltas oras nepradžiugino „Bentley“ atstovų, kurie perspėjo, kad automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis, todėl vairuodama turėčiau būti atidesnė. Jų perspėjimas sukėlė nerimo ir man, mat pasiimdama automobilį ir pasirašydama bandomojo važiavimo sutartį įsipareigojau 10 tūkst. eurų sumai – tokio dydžio franšizė taikoma šiam automobiliui.
Perspėta buvau ne šiaip sau. Automobilis varomas visais ratais, tačiau kitaip nei ankstesnės kartos versija, galia čia dalinama ne 40/60 santykiu priekiniams ir užpakaliniams ratams. Automobilis važiuojant įprastai varomas užpakaliniais ratais, tačiau vos kažkuris ratas slysteli, tuojau jungiami ir priekiniai ratai. Tad 900 Nm sukimo momentą, juntamą jau varikliui sukantis 1350 sūkių per minutę greičiu, turintis automobilis gali išties leisti pasismaginti, visai nesvarbu, kad netyčiomis. Tą pajutau savo kailiu, kai išvažiuodama iš posūkio spustelėjau akceleratorių iki dugno ir netikėtai „Continental GT“ užpakalis nuslydo skersai, o po akimirkos pajutau, kaip į asfaltą kabinasi priekiniai ratai.
Važiuoklė – pneumatinė ir atitinkamai pagal pasirinktą režimą, adaptuojasi prie važiavimo stiliaus. Sportiškai važiuojant ji kietesnė, pasirinkus komfortišką režimą, automobilis plaukia asfaltu tarsi jachta. „B“ raide pažymėtas režimas pats parenka tinkamą variklio, vairo ir akceleratoriaus jautrumo, išmetimo, važiuoklės darbo kombinaciją pagal tai, kaip važiuoja tas, kas sėdi prie vairo. O jeigu neįtinka 8 laipsnių dvigubos sankabos pavarų dėžės darbas, prie vairo esančiomis mentelėmis perjungti pavarą galima ir pačiam.
Daugybė rankų darbo
Artimiausias konkurentas šiam „Bentley“ modeliui – greičiausiai „Mercedes-Benz S63 AMG Coupe“. Ir nors galia, kaina ir kitkas – primena „Continental GT“, „Bentley“ savo pranašumus įrodinėja už gamyklos durų.
Pavyzdžiui, medis, panaudotas centrinės konsolės, durelių apdailai, pirmiausia ieškotas specialiai tinkamos medienos ieškotojais dirbančių specialistų, tada – apdorotas taip, kad nebeliktų mikroorganizmų, galinčių medžiui pakenkti, galiausiai – išrūšiuotas taip, kad sudarytų vientisą raštą. „Bentley“ pabrėžia, kad medžių ieško Šiaurėje esančiuose miškuose, kur jie geriau išsilaikę, mat medžiai nėra kertami, ieškoma krituolių. Be to, pabrėžia ženklo atstovai, vienam automobiliui naudojamas vienas medis, kad apdaila sentų ir keistųsi vienodai.
Lygiai tas pats yra ir su odos apdaila, kuria čia, beje, išmuštos net lubos. Gamykloje darbuotojai vaškinėmis kreidelėmis žymi tuos plotelius, kuriems iki tobulumo šiek tiek trūksta, tuomet lazeris likusiuose plotuose išpjauna reikiamo dydžio iškarpas, o šios – naudojamos ten, kur reikalinga. Jei, pavyzdžiui, sėdynių užvalkalai siuvami siuvimo mašinomis, vairas apsiuvamas rankomis, mat mašinomis tokio kruopštaus darbo nepavyktų atlikti.
Ir tai – tik pora epizodų iš automobilių gamybos. Patys „Bentley“ giriasi, kad jų automobiliai kone visi surenkami rankomis, todėl tai leidžia dėmesio skirti kiekvienai jo detalei. Ir būtent tas faktas, kad už emblemos su „B“ raide slepiasi specialistai, neretai šiam ženklui dirbantys kelias dešimtis metų, automobilį paverčia lygiu nemažam namui už miesto ar gana prabangiam butui Vilniuje.
Techniniai duomenys