Jei žiūrėti iš techninės pusės, tai naujasis „Citroën C5 X“ yra pagamintas naudojant dar 2013 metais debiutavusią modulinę „PSA Peugeot Citroën“ grupės sukurtą „EMP2“ platformą, kurią turi dauguma šiuolaikinių „Citroën“, taip pat „Peugeot“ ir „Opel“ automobiliai. „Citroën C5 X“ prieš metus pasirodė Kinijoje ir ten yra gaminamas, o mūsų rinkoje siūlomas arba su 1,6 l turbobenzininiu varikliu (pasiekiančiu 130 arba 180 AG), arba su iš tinklo įkraunama 225 AG hibridine pavara. Kuri, mano manymu, šiam gamintojo flagmanui yra optimalus pasirinkimas.
Jei dar pamenate, prieš kelis metus Europoje buvo parduodamas net didesnis gamintojo modelis „C6“, kuris iki šiol vis dar siūlomas toje pačioje Kinijoje. O Senajame žemyne nuo šiol flagmaną atstovaus 4,8 metro ilgio „C5“ su prierašu X.
X – nes kitoks. Aš šį kėbulo tipą pavadinčiau krosoveriu arba „mišiniu“, kadangi čia apjungtos tiek sedano, tiek hečbeko, tiek universalo kėbulo tipo užuominos. Be to, jis turi ir didesnę prošvaisą, o tai jau nuoroda ir į SUV arbą tą patį krosoverį.
Bet kad ir kaip jį vadintum, akivaizdu, kad automobilio išvaizda originali, asmeniškai man – ir daili, kažkuo primenanti aerodinamiškai efektyvius „Kia EV6“ ir „Hyundai Ioniq 5“ elektromobilius – gal todėl ir atsirado asociacijos su elektra varomais automobiliais.
Ir gal todėl esu įsitikinęs, kad jei jau pirkti šį didžiausią gamintojo modelį, tai tik – hibridinį. Nors gana skeptiškai vertinu tokius derinius iš abiejų pasaulių ir vadinu juos kompromisu bei pereinamuoju variantu link elektromobilių, visgi šiuo atveju buvau nustebintas itin efektyviai veikusiomis technologijomis.
Vidutinės 3,6 l / 100 km degalų sąnaudos po nuvažiuotų 115 km ir išnaudojus visą įkrautą elektros energiją – akivaizdu, kad 12,4 kWh akumuliatoriuje sukaupta elektra naudojama itin efektyviai. O jei yra poreikis važiuoti vien tik ja, gamintojas žada, kad galima nuriedėti iki 55 km. Aišku, tai priklausys nuo jūsų kantrybės, bet faktas, kad kasdieniam judėjimui mieste atstumo daugiau nei pakaks. Žinoma, žiemą resursas bus mažesnis.
Taip pat tai yra pirmas „Citroën“ su reguliuojamo standumo pakaba, kuri galima tik hibridiniam modeliui, o tai dar labiau pateisina šios versijos pasirinkimą. Pakabos nustatymų diapazonas tikrai platus, tačiau būdingai markei mašina visada išlieka švelniai siūbuojanti, bet ne per daug. Tiesa, kaip ir kitiems „EMP2“ bendraplatformiams, gamintojas yra numatęs pakabos standumą priklausomai nuo pasirinkto važiavimo režimo – norėtųsi turėti galimybę pačiam pasirinkti norimus parametrus nepriklausomai nuo režimo.
O dar maloniai pradžiugino gerai nuo išorinio triukšmo izoliuotas salonas. Tiesa, sportiškame režime variklis pradeda pernelyg stipriai kaukti, be reikalo ilgai laikydamas aukštus sūkius.
Prie komforto prisideda ir gerą profilį turinčios, tačiau storų apmušalų sėdynės – minkštai įtaisyta sėdimoji taip pat visada buvo būdinga markei savybė, tačiau gerai fiksuojamas kūnas tapo dar vienu maloniu atradimu. O kam aktualu, tai „Citroën“ pirmą kartą pasiūlė tiek sėdynių vėdinimą (anksčiau buvo tik šildymas ir masažas), tiek ir šildomą vairą.
Ir negaliu nepaminėti dar dviejų maloniai nustebinusių dalykų. Na, gerai, trijų. Tai surinkimo kokybė su aukštos klasės pojūčiu – akivaizdu, kad gamintojas daug dėmesio skyrė ne tik dizainui, bet ir kokybiškoms medžiagoms, taip pat kruopščiam surinkimui. Taip pat patiko itin didelis projekcinis ekranas, kuriame pateikiama informacija yra tikrai naudinga – dažniausiai tokio ekrano funkcijos yra antraeilės, nebent jis turi papildytos realybės galimybę, rodančią navigacijos kryptį realiame vaizde. Ir trečias džiuginęs dalykas – patogus naudotis didelis centrinis multimedijos ekranas su daug nustatymų, greitu veikimu ir išvaizdžia grafika – akivaizdu, kad ir šiai funkcijai buvo skirta daug dėmesio.
Bet nusileiskime žemėn ir pakalbėkime apie kainas. Hibridinė „Citroën C5 X“ versija kainuoja nuo 43 990 eurų, benzininė su standartine automatine transmisija – nuo 31 490 eurų, geriausia hibridinio modelio komplektacija „Shine Pack“ atsieis net 49 990 eurų.
Tokio automobilio „Sixt Leasing“ veiklos nuoma atsieis nuo 487 eurų – palyginimui (o iš tiesų tai nelabai ir yra su kuo ji lyginti, tai parinkau Lietuvoje populiariausią šio segmento modelį), „Volkswagen Passat Variant“, kuris kainuoja nuo 31 308 eurų, o jo mėnesio veiklos nuomos kaina bus nuo 453 eurų.
Daugiau apie naująjį „Citroën C5 X“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.