Apie prancūzų gamintojo naudojamą „Magic Carpet“ sistemą jau esu rašęs anksčiau – šiais laikais „Citroën“ nebenaudoja hidropneumatinės pakabos ir apsiriboja amortizatoriais su eigos ribojimo hidrokompensatoriais, tad automobilis tikrai nesklendžia keliu kaip tas pats „Rolls-Royce“, o gal netgi sudaužytų kiaušinį ar du, skirtingai nuo prosenelio „2CV“. Bet tai nekeičia esmės – automobilis pasižymi tokiomis puikiai subalansuotomis savybėmis, kad telieka konstatuoti – tai automobilinis fengšui pagal prancūzus.
Nes yra su kuo palyginti, o ypač – su bendraplatformiais „Peugeot 2008“ ir ką tik Lietuvoje pasirodžiusiu nauju „Opel Mokka“. Štai „Peugeot“, kaip ir didesni šio gamintojo modeliai, pasižymi ryškia išvaizda, bet gana standžia pakaba. „Opel“ – taip pat išvaizdus, bet kalbant apie važiavimą nepasižymintis kažkokiomis išskirtinėmis savybėmis, o ir jo salonas gerokai ankštesnis nei bendraplatformių.
O štai „Citroën C4“ ir ypatingai elektra varoma versija (visų trijų markių automobiliai galimi tiek su vidaus degimo, tiek ir elektros varikliu) yra subalansuotų savybių aukso viduriukas mažų ir kompaktinių automobilių SUV-krosoverių segmente. Aišku, jis toli gražu nėra pavyzdinis – pavyzdžiui, tikrai netiks tiems, kam svarbu azartiškos valdymo savybės.
Bet apie „C4“ pakabą jau buvau užsiminęs – nors tai nėra itin sudėtinga technologija, tačiau kompresijos ir atšokimo ribotuvų hidraulinės kameros padeda mažinti parazitines vibracijas ir pakartotinį amortizavimą, ir labai pagerina važiavimo kokybę. Ką ten pagerina – tiesa sakant, nelabai ir galėčiau įvardinti kito tokio komfortiško šios klasės automobilio.
O dar čia tikrai gera garso izoliacija – tai yra ypatingai svarbu kai kalbame apie elektromobilius, kadangi salone nėra vidaus degimo variklio keliamo triukšmo. Ir dar jam puikiai tinka itin lengvai besisukantis vairas. Taip, nors tokie nustatymai netiks lenktynių trasai, bet jis vėl sukelia asociacijų su prabangiausiu „Rolls-Royce“ modeliu „Phantom“, kurio lengvai besisukančiu vairu tiesiog nurodai norimą važiavimo kryptį – taip suderinta vairo sistema idealiai tinka komfortiškam automobiliui.
Ir dar čia – taip pat kituose „Citroën“ modeliuose išbandytos sėdynės su papildomu užpildu (https://www.delfi.lt/auto/testai/naujo-citroen-c5-aircross-testas-automobilis-su-potencialu.d?id=84174331), kurios erzino per minkštu kontūru ir kuriose kūnas nuolatos judėdavo ir galiausiai tai pradėdavo varginti. „C4“ to nėra – savo sėdimąją ir nugarą remi į rūpestingai įdumbančią sėdynių dalį, o kraštai yra standūs ir pakankamai prilaiko kūną posūkiuose. Žinoma, ne Kačerginėje.
O dar automobilis yra ir praktiškas – neskaitant gana aukštų slenksčių, per kuriuos gana sunku ropštis į saloną ir ką įvardinčiau vienu didžiausiu šio modelio trūkumu (kartu su itin nuožulniu dviejų dalių galiniu stiklu su prastu matomumu), ant galinių sėdynių mano ūgio (180 cm) keleiviams vietos bus daugiau nei užtektinai tiek kojoms, tiek ir virš galvos, o į bagažinę tilps nuo 380 iki 1250 l.
Žinoma, kadangi bandžiau elektra varomą versiją su 100 kW galios elektros varikliu ir 50 kWh talpos akumuliatoriumi, svarbus ir įkrovimas – 50 kW galios įkrovimo stotelėje iki 80 % akumuliatorius bus galima įkrauti per 53 minutes, 100 kW galios stotelėje – per 30 min. Įkrovimas namuose su „Wallbox“ įkrovimo stotele užims nuo 4 iki 6 valandų (www.e-stoteles.lt duomenimis). Su 100 proc. įkrautu elektromobiliu pavyko nuvažiuoti iki 230 km – jei važinėti daugiau mieste, o ne užmiestyje, visai realu pasiekti ir gamintojo deklaruojamą iki 350 km nuvažiuojamą atstumą.
Daugiau apie naują „Citroën ë-C4“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.