Trečius metus atskirai nuo katalonų „Seat“ markės pristatomas „Cupra“ prekinis ženklas pernai rudenį debiutavo su pirmuoju unikaliu modeliu – krosoveriu „Formentor“. Ir ne bet kokiu, o 310 AG pasiekiančia „VZ“ versija (ispaniškas žodis „veloz“ reiškia greitą), iki 100 km/val. įsibėgėjančia vos per 4,9 s ir su maksimaliu 250 km/val. greičiu.

Ir „Cupra Formentor VZ“ siūlomas už tikrai patrauklią 36 900 eurų vienintelės komplektacijos kainą. Į ją įeina ne tik 19 colių ratlankiai, automatinė DSG transmisija, „4Drive“ visų varančiųjų ratų pavara („Haldex“ tipo prieš galinį diferencialą montuojama elektrohidraulinė mova), pažangia multimedijos sistema su 12 colių liečiamuoju ekranu ir 10,25 colių skaitmeniniu prietaisų skydeliu, bet ir reguliuojama pakaba bei daug kitos įrangos. Papildomai galite norėti nebent „Nappa“ oda aptrauktų sportinių sėdynių, kurios atsieis 1137 eurus – daugiau nei priimtina kaina už tokią prabangą.

Tad, kad ir kaip keistą būtų tą sakyti, „Formentor VZ“ atrodo visai logiškas pasirinkimas ieškantiems gerai įrengto kompaktinio dydžio SUV arba krosoverio – pabandykite susikomplektuoti beveik bet kurio kito gamintojo modelį su automatine transmisija, visų ratų pavara ir „Formentor“ prilygstančia papildoma įranga ir pamatysite, kad kur kas silpnesnių modelių kaina ne tik kad gali prilygti, bet ir būti didesnė nei 310 AG pasiekiančio „Cupra“.

Žinoma, šis pastebėjimas labiau aktualus tiems, kurių kraujyje vis dar teka benzinas, nes įprasto 150 AG „Formentor“ kaina prasideda nuo 28 900 eurų. Bet ir čia verta atkreipti dėmesį į tai, kad taip pat vienintelės komplektacijos modelis (dar galimas ir su 190 AG varikliu ir visų ratų pavara) yra su automatine transmisija ir yra puikiai sukomplektuotas. Norintiems elektros – greitai pasirodysiančios hibridinės (kartu su iš tinklo įkraunama) versijos, norintiems dar karščiau – visai neseniai pristatytas „VZ5“ modelis su penkių cilindrų 390 AG 2.5 TFSI varikliu. Tiesa, jų bus pagaminta tik 7000 vnt.

Tiesa sakant, kas labiausiai užkabino „Formentor“ atveju, tai yra tai, kad automobilis atrodo išties originaliai – nors gamintojas naudoja bendrą „Volkswagen“ koncerno „MQB Evo“ platformą, tačiau jokių analogiškų modelių nei „Seat“ gamintojas, nei kitos didelės šeimos markės neturi. Taip, salone panaudoti ketvirtos kartos „Leon“ (bendraplatformio su aštuntu „Golf“) sprendimai, bet jie minimalistiniai ir šiuolaikiški, o su įspūdinga „Cupra“ apdaila greitai pamiršti apie gerokai žemiškesnį „donorą“.

Man atrodo, kad kompanija iš Katalonijos labai gerai pataikė tiek su šio modelio aktualumu rinkoje, tiek ir techninėmis bei vizualinėmis „Formentor“ savybėmis. Unikalios išvaizdos automobilis nėra tik dar viena jau gamoje esančio modelio versija (pavyzdžiui, tai nebuvo padailintas, bet jau senstelėjęs (nors vis dar šaunus) „Seat Ateca“), taip pat džiugina kur kas geresne apdailos kokybe nei tas pats jau minėtas „Volkswagen T-Roc R“.

Todėl nesistebiu, kad „Cupra Formentor“ buvo tarp trijų geriausių tiek pernai metų pabaigoje Lietuvoje paskelbto Metų automobilio geriausių modelių trejete, tiek ir prieš kelias savaites išrinkto Europos metų automobilio geriausiųjų trejete. Kaip pirmam atskiros „Cupra“ markės modeliui tai yra daugiau nei įspūdingas pasiekimas.

Visą „Cupra Formentor“ apžvalgą žiūrėkite vaizdo medžiagoje.