O dar prieš kelis metus buvos sunkiai įsivaizduojama, kad elektromobilis gali įveikti tokį atstumą. Bet jau šiandien tapo akivaizdu, kad dar po kelių metų ir 1000 kilometrų bus ne riba.
Geriausias šios pažangos pavyzdys – naujas „Mercedes-Benz EQS“. Pirmosios dvi akronimo raidės reiškia, kad tai yra elektrinių EQ modelių šeimos atstovas. Na, o ką reiškia S raidė, tikriausiai aiškinti nereikia.
Bet jei primiršote, priminsiu. S reiškia patį „pačiausią“ ir geriausią „Mercedes-Benz“, ir elektromobilis netapo išimtimi. 5,2 m ilgio ir su net 3,2 m atstumu tarp ašių jis yra neabejotinas gamintojo flagmanas, turintis pažangiausias gamintojo technologijas. Šiuo atveju, elektrines.
O dar jis yra ir labiausiai aerodinamiškas serijinis automobilis pasaulyje, kurio pasipriešinimo koeficientas siekia vos 0,20 – taip pat fantastiškas rezultatas, dar visai neseniai buvęs galimas tik koncepciniuose automobiliuose.
Beje, verta pastebėti, kad skirtingai nei „Audi“ ir BMW, „Daimler“ savo pažangiausių technologijų demonstratoriumi pasirinko ne šiandien madingą SUV tipą, o klasikinę išvaizdą. Tiesa, visgi tai nėra tradicinis sedanas, kadangi galinis langas pakyla kartu su bagažinės dangčiu. Bet užtai praktiška ir aerodinamiška.
O dar tobulą aptakumą įtakoja ir standartinė pneumatinė pakaba, kuri reguliuoja kėbulo aukštį. Važiuojant greitai ji sumažina automobilio aukštį, o kai reikia didesnės prošvaisos, ją visada galima padidinti. Be to, automobilis įsimena kur tai buvo padaryta ir vėliau tą atlieka pats.
Be to, čia standartiniai ir galiniai vairuojamieji ratai, kurie ne tik pagerina valdymą, bet ir užtikrina neįtikėtiną tokio dydžio automobiliui manevringumą. Kokį?
Ogi standartinė iki 4,5 laipsnių galinius ratus pasukanti sistema leidžia apsisukti 11,9 metrų apskritime, su papildomai užsakoma iki 10 laipsnių pasukimo sistema (beje, tai daroma programiniu būdu ir yra galimybė ją įdiegti vėliau nuotoliniu būdu), apsisukimo skersmuo siekia vos 10,9 metro lyg A klasės „Mercedes“. O visgi mes kalbame apie reprezentacinių 5,2 metro ilgio flagmaną.
Tad sistema ne tik padeda manevruoti ankštose vietose, bet ir užtikrina stulbinamą valdymą kartu su tiksliai suderinta vairo sistema kelyje. Iš tokio automobilio nesinori išlipti ir norisi smagiai įveikti vingiuotus ir siaurus kelių posūkius. Ko tikrai mažiausiai tikėtumeisi važiuodamas tokio dydžio mašina.
Ir čia aš dar net neužsiminiau apie komfortą – nuo maksimalios tylos salone iki itin tiksliai su kelio nelygumais susitvarkančios pneumatinės pakabos, parenkančios nustatymus kiekvienam ratui atskirai. O kur dar daugybė komforto įrangos vairuotojui ir keleiviams.
Ak, taip, čia yra ir talpiausias rinkoje akumuliatorius – net 120 kWh, iš kurių naudojamos yra 107,8 kWh. Ir nors realybėje įveikti žadamus 780 kilometrų vargu ar pavyks (negi juo tikrai važiuosite maksimaliai taupiu režimu?), su bandymo metu labai netaupant pasiektomis 24 kWh / 100 km sąnaudomis galima buvo drąsiai nuvažiuoti gerokai virš 400 kilometrų. Tobulas automobilis?
Deja, tokių nebūna ir EQS taip pat yra dėl ko papriekaištauti. Žinoma, pirmiausiai tas pats didelės talpos akumuliatorius ir įtakoja, kad gale sėdynės sumontuotos gana aukštai, tad sėsti į galą tenka gana stipriai pasilenkus – gana neįprasta kai matai tokio dydžio mašiną, bet su tuo jau teks susitaikyti.
Antra, gamintojas akivaizdžiai labiau orientavosi į tradicinių automobilių, o ne elektromobilių vairuotojus, tad sėdus prie vairo neužteks vien tik aktyvuoti važiavimo režimo, bet dar papildomai reikės įjungti patį elektromobilį. Lygiai taip pat atvažiavus jį reikės ir išjungti, o dar ir sustojus reikia stipriai nuspausti stabdžio pedalą, kad aktyvuotųsi stovėjimo režimas – kituose elektromobiliuose užtenka tik sustoti ir pradaręs dureles gali tiesiog nueiti.
Na, o kalbant apie elektros pavarą, tai bandyta „EQS 450+“ versija buvo su vienu elektros varikliu, sumontuotu gale, kurio galia siekia 245 kW arba 333 AG – toks modelis iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,2 sekundes. Tad jei norite greičiau, jums reikės rinktis „EQS 580 4MATIC“ – ji turi du elektros variklius, sumontuotus priekyje ir gale, o bendra sistemos galia siekia 385 kW arba 524 AG – toks modelis iki 100 km/val. spurtuoja vos per 4,3 sekundes. Neužtenka ir to? Tada laukite dar galingesnių modelių, kurių galia sieks net 560 kW.
Naujo elektrinio „Mercedes-Benz EQS“ kaina prasideda nuo 117 491 eurų – nuo tiek kainuoja bandyta „450+“ versija. Didesnės 385 kW galios modelio kaina su dviem elektros varikliais „EQS 580 4MATIC“ prasideda nuo 144 353 eurų. „Sixt Leasing“ duomenimis mėnesio įmoka už šį modelį yra nuo 1685 eurų – palyginimui, 111,2 kWh bendros talpos akumuliatorių (naudojama 105,2 kWh) turintis „BMW iX xDrive50“ kainuoja nuo 97 890 eurų, o mėnesio įmoka yra nuo 1440 eurų.
Išsamią apžvalgą apie naują „Mercedes-Benz EQS“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.