Nes kada daugiau jei ne šiandien bus tokia skirtingų vertybinių svorių, bet panašios kainos lygybė? Pasižiūrėkite kiek kainuoja masinių markių vokiški, čekiški ar korėjietiški (ir čia apie korėjietiškus) elektromobiliai (taip pat kainas rasite teksto pabaigoje) ir tikriausiai sutiksite, kad tarp šių ir taip vadinamų „premium“ prekės ženklų atstovų skirtumas beveik ištirpo.
Ir tada pradeda atrodyti, kad 60 000 eurų už „Mercedes-Benz“ elektromobilį yra visai adekvatus pasiūlymas. Žinoma, jei galite ar norite tiek skirti automobiliui ir jei jums elektromobilumas yra priimtinas iš principo. Kalbu apie naują „Mercedes-Benz“ elektromobilių „EQ“ šeimos modelį – „Mercedes-Benz EQB“.
Pirmiausiai, jei jau lyginti su „EQA“, tai akivaizdus 4,7 metro ilgio (+20 cm) „EQB“ privalumas – erdvesnis salonas ir didesnė bagažinė. Straipsnio pradžioje iš principo neakcentavau, kad tai – ir vienintelis septynių vietų elektromobilis Europoje, išskyrus „Tesla Model Y“ ir gerokai brangesnį „Tesla X“, taip pat kelių komercinės paskirties elektrinių furgonų.
Bet net pats gamintojas pabrėžia, kad trečioje sėdynių eilėje dvi papildomos vietos numatytos ne aukštesniems nei 165 cm keleiviams, o ir įsėdimo ir išlipimo procedūra gana kebli (švelniai tariant), tad vertinkime jį kaip erdvų penkiavietį automobilį.
Žinoma, praktiškos savybės reiškia ir kompromisus išvaizdos sąskaita – kampuotas kaip ir „GLB“ modelio kėbulas (naudojant kurio platformą ir gaminamas „EQB“) patiks toli gražu ne kiekvienam. Ar, greičiau, ne kiekvienai, nors važinėdamas 3,6 metro ilgio automobiliu nemėgstu jų skirstyti į „vyriškus“ ar „moteriškus“.
Tad jei išvaizdos pasirinkimas jums nekritinis ir trūks plyš nereikia aptakesnio „EQA“, o prioritetą teikiate praktiškumui, skaitykite toliau. Nes „EQB“ yra tiesiog erdvesnis, talpesnis ir kainuoja viso labo 2000 eurų brangiau nei „EQA“. Spręsti jums.
Techniniai abiejų elektromobilių sprendimai identiški – 66,5 kWh naudojamos talpos akumuliatorius, iki 400 km nuvažiuojamas atstumas (ir jis tikrai įmanomas), abu pagaminti naudojant atitinkamai „GLA“ ir „GLB“ modelių su vidaus degimo varikliais platformą.
Žinoma, tai lemia ir kai kuriuos kompromisus. Pavyzdžiui, 400 voltų elektros sistema leidžia įkrauti didžiausia iki 100 kW siekiančia galia, mažas multimedijos ekranas (nors informatyvus ir puikiai valdomas) verčia pavydžiai žvelgti į vertikalų naujo C klasės „Mercedes“ „televizorių“, jau nekalbant apie „EQS“, kuris galimas su per visą salono plotį ištęstu „MBUX Hyperscreen“, po vienu paviršiumi turinčiu net tris ekranus.
Bet ar tai labai svarbu? Nemanau. Apdaila, medžiagų ir surinkimo kokybė, taip pat įrangos valdymas yra aukščiausiame lygyje, važiuoja ir valdosi elektromobilis puikiai, komfortas puikus net ir be papildomai užsakomos reguliuojamos pakabos, priimtinos energijos sąnaudos – iš esmės, priekaištai nebent dėl sąlyginai mažo multimedijos ekrano ir sistemos sąsajos, kuri reikalauja senamadiškai prijunti telefoną laidu, jei norite naudotis „Android Auto“ ar „Apple CarPlay“ funkcijomis.
Na, o kas dėl kainos, tai jau minėjau – šiandien net ir masinių prekės ženklų elektromobiliai yra brangūs. Tad, veiklos nuomos bendrovės „Sixt Leasing“ duomenimis, nuo 58 685 eurų kainuojančio ir 292 AG pasiekiančio „Mercedes-Benz EQB 350 4Matic“ mėnesio įmoka bus nuo 818 eurų, „Kia EV6 4x4“ (naudojama akumuliatoriaus talpa – 72,5 kWh, 325 AG) su dviem elektros varikliais atsieis nuo 887 eurų (kaina – 62 490 eurų), „Volkswagen ID.4 GTX“ (77 kWh, 299 AG) – nuo 854 eurų (59 629 eurai).
Daugiau apie naują „Mercedes-Benz EQB“ elektromobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.