...populiarus Europoje SUV modelis negali pasigirti net panašia sėkme – 2018 ir 2019 metais mūsų šalyje pagal pardavimą savo klasėje jis buvo atitinkamai 15 ir 13 vietoje, o pernai jį įsigijo vos 17 pirkėjų ir tai yra visai neguodžianti vieta trečiame pardavimų statistikos dešimtuke. O segmentas, leiskite pastebėti, yra populiariausias Lietuvoje ir pernai pirkėjai nupirko daugiau kaip 4300 naujų kompaktinių ir vidutinės klasės SUV automobilių (neskaičiuojant „Premium“ markių).
Žinoma, tai kažkiek susiję su „Kuga“ modelio pasikeitimu, bet visgi – jei Europoje jis graibstomas ir mėgstamas automobilis, tai mūsų šalyje, deja, turi tenkintis autsaiderio vaidmeniu. O toks jis tikrai neturėtų būti ir ypatingai tai pasakytina apie naują „Kuga“.
Išvaizdą palikime nuošalyje, nes tai – subjektyvus dalykas, bet ji neiššaukianti ir Europoje tai yra teigiamas bruožas. O su firminėmis gamintojo grotelėmis modelis bent jau iš priekio puikiai atpažįstamas. Erdvus salonas, pakankamai didelė bagažinė su patogiu žemu pakrovimo aukščiu – būtent tai, ko reikia praktiškam šeimos automobiliui.
O dar puikios valdymo savybės ir šauniai tarp komfortiško ir sportiško važiavimo suderintas pakabos darbas – šioje klasėje tai yra vienas geriausiai valdomų SUV, kuris tiek komfortiškai važiuoja nelygiu keliu ar per greičio ribojimo kalnelius, tiek ir nesiūbuoja posūkiuose, jei kyla noras važiuoti dinamiškiau.
Nes toks noras tikrai bus, nes čia puikiai suderinta vairo sistema – žinoma, tai nėra pačios svarbiausios savybės SUV automobiliui, bet praktišką bagažinę ir erdvų saloną (ypatingai ant antros sėdynių eilės, kurios be to dar ir yra šildomos) jau minėjau. Žinoma, bandyta iš tinklo įkraunama versija nėra pats „karščiausias“ pasirinkimas azartiškiems vairuotojams, kadangi čia už galios perdavimą į ratus atsakinga bepakopė „CVT“ transmisija.
Tad nuspaudus akceleratorių stipriau, tik veltui gręšite variklį aukštais sūkiais – dinamika, nors bendra hibridinės pavaros galia techninėje charakteristikoje ir atrodo nemenka (225 AG), toli gražu nėra kvapą gniaužianti, ką patvirtina ir 9,2 s iki 100 km/val. įsibėgėjimo laikas, o reikalo negerina net ir „sportinis“ režimas. Bet turiu pripažinti, kad net ir esant aukštiems sūkiams, salone pakankamai tylu ir komfortiška – garso izoliacija gera.
Tačiau tokia elektrifikuota versija – viena iš modelio populiarumo Senajame žemyne priežasčių. Kadangi juo galima važiuoti vien tik elektra, automobiliui netaikomi apribojimai važiuoti ten, kur eismas automobiliais su vidaus degimo varikliais yra draudžiamas, o gamintojo nurodomos vos 1,2 l/100 km degalų sąnaudos užtikrina mažus kasmet mokamus mokesčius.
Ne Lietuvoje – čia didžiausia tokio tipo automobilio privalumas yra leidimas važinėti tomis keliomis viešojo transporto juostomis. Tiesa, jei per dieną važiuojate iki 50 kilometrų, galite išsisukti naudodamas vien tik elektros variklį ir 14,4 kWh talpos akumuliatoriaus įkrovą. Įkrauti akumuliatorių iš įprasto namų elektros tinklo užims 7 val., o jei naudotis namų įkrovimo stotele, šis laikas sumažės iki 4,5 val.
Žinoma, nors gamintojas žada, kad vien tik elektra nuvažiuojamas atstumas turėtų būti 56 kilometrai, šaltuoju metų laiku tai nerealu – hibridiniu režimu iki kol visiškai išsikrovė akumuliatorius, nuvažiavau 51,6 kilometro, iš jų vien tik elektra – 32 kilometrus. Kadangi nesinaudojau vien tik elektros režimu, dar papildomai sudeginau 1,75 l benzino. Nuvažiuoti 100 kilometrų man prireikė 4,6 l benzino, iš kurių vien tik važiavimas elektra sudarė 50,9 kilometro.
Tad apie šį iš tinklo įkraunamą hibridinį modelį verta galvoti tada, jei dažniausiai važinėjate nedideliais atstumais ir galėsite jį įkrauti kas penkiasdešimt kilometrų – tokiu atveju praktiškai galėsite pamiršti kas yra degalinė. Bet nepamirškite, kad toks modelis kainuoja net nuo 40 050 eurų, o tai – jau kompaktinių elektrinių SUV kainų zona.
Deja, bet ir apie kitų „Ford Kuga“ versijų kainas negaliu pasakyti, kad jos atrodo viliojančiai, kadangi jos prasideda nuo 29 100 eurų (dabar papildomai taikoma 3320 eurų nuolaida). Žinoma, galima lyginti konkurentų ir „Kuga“ komplektacijas, bet kai „Kia Sportage“ ar „Renault Kadjar“ kainynuose matai nuo 20 000 eurų be jokių nuolaidų prasidedančius skaičius, tai supranti, kad „Ford“ vadybininkai turėtų gerai pasigaląsti liežuvį, bandydami pirkėjus įtikinti savo automobilio naudai.
Ir, kaip matome, kol kas jiems sekasi nekaip, bet gal su naujuoju modeliu kažkas pasiekeis. Tad atsakingus už markės kainodarą norisi paraginti – „Make Ford Great Again“! Automobilis išties šaunus (ką įrodo ir populiarumas Europoje), trūksta tik didesnių jūsų pastangų.