Bet, prisipažinsiu, gavęs kvietimą į modelio pristatymą, kuris vyko šių metų sausį šiaurės Ispanijoje dar prieš pandemijos pradžią, suklusau – kaip gi juokingai turėtų atrodyti du nesmulkūs žurnalistai, bandantys mažytę „Puma“. Bet su „ta“ „Puma“ naujoji versija neturi nieko bendro, išskyrus pavadinimą.
Šiais laikais saugantis nuo nesėkmių rinkoje, visi gamintojai kepa vieno standarto – krosoverių ir SUV – modelius. Žinoma, nuo jų stengiasi neatsilikti ir „Ford“, kuris iki šiol mažųjų miesto automobilių su padidinta prošvaisa segmente nelabai turėjo ką pasiūlyti, išskyrus biudžetinį „EcoSport“. Tad sveikas atvykęs, naujas „Ford Puma“.
Tiksliau, reikėtų sakyti „Bună ziua“, nes automobilis kartu su „EcoSport“ yra gaminamas Krajovoje, Rumunijoje. Iš karto pasakysiu, kad pergyvenimai dėl kokybės nepagrįsti – iš kokybiškų medžiagų puikiai surinktas miesto mažylio salonas, iš dalies, bet ne visiškai pateisina aukštą kainą (apie ją vėliau). Sėdęs prie vairo tikrai nesijauti biudžetiniame, nors ir mažame, automobilyje – tik šiek tiek didesnis nei 4 metrai krosoveris puikiai tiks nardyti mieste, o gera garso izoliacija pravers tolimesnėse kelionėse.
Pradėsiu nuo geresnių, tiksliau, nuo labai gerų žinių. Jei dairotės geriausiai valdomo mažo miesto SUV, jis – priešais jus. „Ford“ specialistai visada žinojo kaip derinti automobilio pakabą ir vairo sistemą, kad automobilis ir nevargintų kelionėje pernelyg kieta amortizacija, ir džiugintu tiksliu atsakų į vairo pasukimą, standžia, bent ne kaulus kratančia pakaba. Dar kartą didelis „bravo“ europinio „Ford“ padalinio važiuoklės specialistams!
Multimedijos sistema atitinka geriausius klasės konkurentų pasiūlymus su visomis šiuolaikinėmis saugumo sistemomis ir interneto sąsaja – tokie yra šiandieniniai standartai ir jais niekuo nenustebinsi. Bet štai, nors ir būdamas mažas, „Ford Puma“ yra pakankamai praktiškas, o kalbant apie bagažinę – netgi unikalus. Pastaroji, skirtingai nuo salono, kuris nėra labai erdvus, pasižymi klasei rekordiniu, net 456 litrų (nenulenkus antros eilės sėdynių atlošų) siekiančiu tūriu.
Atidarius bagažines dureles (kurias galima valdyti elektra ir nuotoliniu būdu), su kuriomis kartu pakyla bagažinės uždangalas (paprastas, bet sumanus sprendimas), išvysti ne tokią ir didelę krovinių skyriaus talpą. Bet paslaptis paaiškėja kai kilsteli dugno uždangalą – čia įrengtas vertikalus „Megabox“ skyrius, kuriame telpa papildomi 80 litrų, jame galima pervežti aukštą daiktą ar tiesiog sudėti nešvarius rūbus ar avalynę – dėtuvę galima plauti srove, o vandenį išleisti pro atidaromą liuką. Sumanu!
Taip pat sumani yra ir dalinė hibridinė pavara su 48 voltų elektros sistema, turinti užtikrinti tiek mažesnes degalų sąnaudas, tiek ir degalų sąnaudas. Deja, bet kažkokiu išskirtinumu bent jau bandomieji modeliai su trijų cilindrų 1 litro „EcoBoost“ varikliu, pasiekiantys 125 arba 155 AG, nepasižymėjo – tiek kalbant apie degalų sąnaudas (testo metu sąnaudos buvo 8,2 l/100 km), tiek ir apie dinamiką.
Pasak gamintojo inžinierių, kuriems užsiminiau apie labai jau griežtus apribojimus į akceleratoriaus nuspaudimą, lėtą reakciją lemia programinės įrangos nustatymai, kuriuos galima keisti. Neabejoju, kad apie dinamikos trūkumą užsiminiau tikrai ne aš vienas, tad visai gali būti, kad pirkėjus modeliai pasieks šiek tiek labiau iš „ekovergijos“ atlaisvintomis smegenimis.
O dar kol kas nesiūlomos versijos su automatinėmis transmisijomis – nors jos turėjo pasirodyti jau šią vasarą, dėl visiems suprantamų priežasčių „automatų“ debiutas atidėtas iki kitų metų. O be automatinės transmisijos miesto SUV automobilių segmente, ypatingai tokiose naujose rinkose kaip mūsų regionas, didelio pasisekimo tikėtis neverta.
Ir dar vienas trūkumas – kaina. Tiksliau, startinė automobilio kaina, prasidedanti nuo beveik 23 000 eurų... Žinoma, bazinė komplektacija yra gerai įrengta „Titanium“ versija, žinoma, papildomai kainuoja hibridinė sistema, bet visgi susidaro įspūdis, kad modeliu bus prekiaujama nepasidomėjus už kiek gi parduodami konkurentų modeliai. Tačiau yra vienas „bet“...
Ir tas „bet“ yra važiavimo malonumas. Jei jums virš visko aukščiau yra azartiškai prie vairo praleistos akimirkos, tada jums tiesiu taikymu į „Ford“ saloną – dar nei vienas šio B segmento krosoveris/SUV automobilis nevažiavo taip smagiai ir azartiškai. O kur dar įdomi išvaizda, kokybiškas salonas ir praktiškas krovinių skyrius – tikrai svarūs argumentai naujo „Ford Puma“ naudai.
Daugiau apie naują „Ford Puma“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.