Pirma, jis yra kitoniškas savo išvaizda. Kuri, žinia, yra subjektyvus dalykas. Bet faktas, kad naujas ir didžiausias Europos rinkoje „Hyundai“ SUV modelis yra kur kas ryškesnis už pirmtaką. Beje, tai jau ketvirtasis „Santa Fe“ gamoje, o apskritai modelis Europoje debiutavo dar 2000 metais ir žemyne buvo pirmasis gamintojo parduodamas automobilis su padidinta prošvaisa.
Ir, žinoma, būtina aptarti sąvoką "septynvietis automobilis“. Taip, jis turi septynias sėdimas vietas (galima ir penkių vietų versija, tada bagažinė bus dar talpesnė), bet visgi jį geriau vertinti kaip erdvų penkiavietį SUV – ant dviejų trečios eilės sėdynių suaugusiems bus nepatogu sėdėti parietus kojas, nors čia sėdėsiantiems yra net atskirai reguliuojama vėdinimo sistema.
Bendrai vertinant „Hyundai Santa Fe“ džiugina „Premium“ klasės patogumais, ypatingai kalbant apie antrą sėdynių eilę – oda aptrauktos sėdynės turi puikų profilį, šildymo funkciją (priekinės – ir vėdinimo), jas galima atstumti ir pritraukti, reguliuoti atlošo padėtį ir netgi klavišu pastumti priekinio keleivio sėdynę, jei gale reikia dar daugiau erdvės – tai jau reprezentacinių modelių lygio įranga.
Šaunu ir priekyje – apdailos medžiagos ir surinkimas neleidžia abejoti, kad gamintojas kūrė ne tik erdvų, bet ir kokybišką automobilį – liesti paviršius malonu, o surinkimui priekaištų nėra.
Centre atsirado pasukamas važiavimo režimų bekele valdiklis – bandytas automobilis turėjo visų ratų pavarą. Aišku, į didelę klampyne juo tikrai nesileisite, bet jaustis labiau užtikrintai žiemą ar nuvažiavus nuo asfalto sistema, galinti iki 50 procentų sukimo momento perduoti galiniams ratams, tikrai pravers.
O dar džiugino tikrai efektyviai veikusi 230 AG hibridinė pavara – vidutinės benzino sąnaudos po nuvažiuotų daugiau kaip 800 kilometrų buvo tik 7,7 l/100 km. Be to, 1,6 l vidaus degimo variklio ir 44,2 kW elektros motoro tandemas veikia su hidrauline automatine pavarų dėžė, tad važiuojama užtikrintai ir sklandžiai, nors ir ne ypatingai greitai – įsibėgėjimas iki 100 km/val. užima 9,1 s, maksimalus greitis siekia 187 km/val. Bet šeimyniniam automobiliui tai yra daugiau nei pakankamai.
Iš trūkumų – nebent tai, kad nesiūloma reguliuojamo standumo pakaba, kuri tikrai praverstų parinkti optimalų amortizavimo lygį. Šiaip jau automobilis visada išlieka komfortiškas ir tik nelygiausiose kelio atkarpose ratai su žemo profilio padangomis į saloną pradeda perduoti kelio nelygumus.
Ir, dėmesio, dabar vienas esminių skirtumų nuo bendraplatformio „Kia Sorento“. Jei pastarasis siūlomas tik geriausios (ir, suprantama, brangiausios) TX komplektacijos, kainuojančios 53 990 eurų, tai „Hyundai Santa Fe“ kainuoja nuo 43 990 eurų (veiklos nuoma – nuo 643 eurų), hibridinė versija – nuo 47 990 eurų, mano bandytas „Premium“ modelis – 51 990 eurų. Matant tai ką gauni už šią kainą, nori nenori turi sutikti – aukščiausia klasė už prieinamą kainą.
Daugiau apie naują „Hyundai Santa Fe“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.