Ką tik Europoje debiutavęs pikapas „Gladiator“ yra pagamintas naudojant „Jeep Wrangler“ platformą, bet net ir už pastarojo penkių durelių versiją yra beveik 80 cm ilgesnis ir turi pusmetriu didesnę ratų bazę. O jo galinė penkių svirčių pakaba yra tokia pati kaip „Dodge Ram 1500“ pikapo ir pritaikyta vežti sunkius krovinius.
Ir, kaip ir kitų „Wrangler“ atveju, „Gladiator“ turi maksimalias modifikavimo galimybes. Netgi gamyklinėje versijoje galima nuimti dureles, dalimis išrinkti stogą (be jokių instrumentų nuimamos dvi dalys virš priekinių keleivių, gale reikia atsukti kėbulo virš keleivių galvų varžtus). O dar galima ir priekinį stiklą nulenkti į priekį, tad toks automobilis liks su atviru kėbulu ir saugos rėmu.
Tiesa, be durelių bent jau Europos keliuose važinėti nėra sveikintina, tad reikės užsisakyti vamzdelines dureles-rėmus arba iš oficialaus papildomos įrangos tiekėjo „Mopar“, arba iš kitų gamintojų. Įdomu tai, kad patys atstovai siūlo galimybę padidinti pakabos prošvaisą, sumontavus kitokius amortizatorius ir spyruokles, ir palieka galiojančią garantiją.
O kur dar visokios gervės, aukštyn išvesti variklio ortakiai, papildomos dugno apsaugos. Ne tik tai – čia galima keisti net automobilio ašis, jei tik reikia dar didesnio potencialo bekelėje. Bet ar verta – visgi didelė šio pikapo bazė nors ir užtikrina didesnį komfortą kelyje, bet mažina pervažiavimo kampą, o ir manevruoti tradicinėje mūsų geografinės platumos miškų kemsynėje su tokiu „autobusu“ nebūtų labai paprasta.
Galbūt todėl Europoje nesiūloma „Rubicon“ versija su blokuojamu priekiniu diferencialu ir dar labiau priekinių ratų eigą padidinančiu atjungiamu priekiniu stabilizatoriumi. Bet, kaip jau minėjau, nors „Gladiator“ su tikra mechanine visų ratų pavara ir transmisijos reduktoriumi (tiesa, skirtingai nuo ankstesnės kartos „Wrangler“, čia sumontuota daugiadiskė tarpašinė mova, tad galima nuolatos važinėti su aktyvuota visų ratų pavara) ir yra labai potencialus bekelėje, geriausią pravažumą užtikrins trijų durelių „Wrangler Rubicon“.
O su šiuo pikapu galite lyg greitkeliu važinėti neasfaltuotais keliais, vilkti iki 2,7 tonos sveriančias priekabas, vežti 600 kilogramų bagažinėje. O dar jis komfortiškas ir įprastame kelyje – tai buvo vienas didesnių netikėtumų.
Kaip tokio dydžio ir rėminės konstrukcijos automobiliui, vairo sistema veikia stebėtinai tiksliai – leidžia tiek tiksliai nukreipti automobilį norima kryptimi be poreikio nuolatos koreguoti važiavimo trajektoriją, tiek ir itin lengvai galima susukti ratus nuo vienos iki kitos pusės. Žodžiu, ir tikslu, ir patogu.
Patiko ir stabdžiai – jau buvau pasirengęs iš visų jėgų minti pedalą, norėdamas sustabdyti visą šitą didelę masę, bet buvau maloniai nustebintas kaip efektyviai veikia stabdžių stiprintuvas. Ne tik efektyviai, bet ir tiksliai, tad dozuoti stabdymo jėgą galima be jokio vargo.
Ir negaliu nepaminėti standartinio pakabos nustatymo – jei tik nesate iš tų, kuriems reikia daugiau išvaizdos nei realių savybių, palikite pakabą ramybėje taip kaip suderino gamintojas – 25 centimetrų prošvaisa padės pervažiuoti ten, kur kiti net nedrįstų pagalvoti, o optimaliai parinktas balansas tarp pakabos eigos, pravažumo ir standumo yra aukso viduriukas, važinėjant ir asfaltu, ir bekele. Žodžiu, kasdien.
Po „Gladiator“ testo trumpai išbandžiau „Ford Raptor“ – bene vienintelį modelį, kurį galiu įsivaizduoti kaip jo konkurentą Europoje (JAV su jų milžiniška pikapų rinka – visiškai kitas pasaulis). Jei trumpai – važiuojant „Raptor“ kur kas didesnis pojūtis, kad sėdi prie įprasto pikapo su didele prošvaisa vairo. Ir būtent didelė pakabos eiga su siūbuojančiu kėbulu jau po keliolikos minučių priminė apie neseniai valgytus pietus. Ir ką jau kalbėti apie „Ford“ keturių cilindrų turbodyzelinį motorą su garsu iš kolonėlių, kai „Gladiator“ siūlomas su V6 turbodyzeliniu 264 AG ir net 600 Nm motoru – šis variklis ir galingas, ir stebėtinai taupus (degalų sąnaudos buvo 10,4 l, kai „Ford“ panašiomis sąlygomis pareikalavo virš 11 litrų).
Apie „Jeep Gladiator“ saloną nepasakosiu – iš esmės čia viskas taip pat kaip prieš porą metų debiutavusiame „Wrangler“. Daug privalumų ir žymiai labiau civilizuota ir kasdieniam naudojimui pritaikyta aplinka nei ankstesnės kartos modelyje. Tiesa, kadangi automobilio kėbulas su nuimamomis dalimis labiau primena konstruktorių, garso izoliacija nėra tokia gera kaip tame pačiame „Raptor“, o nuimamos durelės neturi šoninių saugos pagalvių.
Ir jei prieš porą metų rašiau, kad dėl atsiradusių muitų automobiliams iš JAV naujieji „Wrangler“ gerokai pabrango, tai šiandien reikia dar plačiau atverti piniginę tiek už jį, tiek ir už „Gladiator“, kurio kaina prasideda nuo 64 990 eurų. Deja, amerikietiškas metalas Europoje nepigus. Palyginimui, JAV paprasčiausia „Jeep“ pikapo versija kainuoja nuo 33 565 dolerių, „Rubicon“ modelis – 44 140 „žalių“, dar atitinkamai 2000 ir 4000 dolerių atsieis jei norėsite automatinės transmisijos ir tokio paties kaip Europoje turbodyzelinio variklio. Tiesa, Lietuvoje „Launch Edition“ versija, kuri yra tikrai gerai sukomplektuota, kainuoja tik 5000 eurų daugiau nei bazinis modelis.
Aišku, gera žinia yra ta, kad pikapai registruojami kaip komercinės paskirties mašinos, todėl įmonė už jį gali susigražinti PVM, o tai su kaupu atpirks joms taikomą mokestį važinėti pagrindiniais šalies keliais. Bet tikriausiai nereikia būti labai sumaniu suvokti, kad statybose šių mašinų niekas nelaužys – tam yra gerokai pigesnių variantų. O „Gladiator“ skirtas džiuginti savininką ir puošti kelius – toks pikapas yra vienintelis.
Visą „Jeep Gladiator“ apžvalgą žiūrėkite vaizdo medžiagoje.