„Jeep Wrangler“ yra vienas iš nedaugelio likusių rėminių visureigių ir tikriausiai pats pajėgiausias automobilis bekelėje net ir su standartine įranga. Tačiau ir jį aplankė permainų vėjai, tad nuo šiol „4XE“ versija turi papildomą elektros variklį ir 17,3 kWh talpos akumuliatorių, kuris leidžia vien tik elektra nuvažiuoti apie 50 kilometrų.
Bet tai – gamintojo duomenimis, o realybėje – maždaug iki 40 kilometrų. Ir su sąlyga, kad labai neskubėsite. O nuo to susilaikyti bus sunku, kadangi bendra 2.0 l turbobenzininio ir elektros variklio tandemo galia siekia net 380 AG. Tad tai – ir visų laikų galingiausias ir greičiausias „Wrangler“.
Patikėkite, kai prie sankryžos gretimo automobilio vairuotojas mato „Mud Terrain“ padangomis apautą „Wrangler Rubicon“ versiją, tikrai nesitiki to, kad greitai žiūrės tik į jo galinius žibintus. Žinoma, neskatinu gatvės lenktynių, bet sunku susilaikyti nuo pagundos nustebinti žaibišku, iš pirmo žvilgsnio nerangaus „Jeep“ pagreičiu.
Bet visgi siūlau pasinaudoti „E-Save“ režimu, ypatingai jei ruošiatės važiuoti į klampynę – ten elektra jums tikrai pravers. Apie papildomo elektros variklio naudą bekelėje jau esu trumpai užsiminęs, aprašydamas hibridinį „Subaru Forester“, o su įkraunama „Jeep“ versiją tą galėsite daryti žymiai ilgiau.
Žinoma, elektros variklis praverčia ir mieste, kur sau įprastu maršrutu galima važinėti vien tik elektra, nenaudojant degalų – hibridinė „4XE“ pavara iš esmės veikia gana paprastai, iš pradžių iškraudama akumuliatorių, o tik tada įjungdama benzininį motorą. Na, arba tada, kai stipriai nuspaudžiate akceleratorių.
Bet bekelėje elektros variklis turi nemažesnį privalumą. Tai – nuo pirmų sūkių pasiekiamas maksimalus sukimo momentas ir tai, kaip galima labai tiksliai valdyti pajudėjimą. O tai yra itin svarbu, jei norite, kad ratų praslydimas būtų minimalus. Patikrinta – net ir sustojus į stačią įkalnę, su elektriniu „Wrangler Rubicon“ pajudėsite lyg bėgiais – neįtikėtinas pojūtis, būtinai tą išbandykite.
Žinoma, „Rubicon“ versija ir be elektros variklio yra neabejotinai geriausiai gamykloje paruoštas automobilis, pritaikytas bekelei – be specialių padangų, jis turi blokuojamus diferencialus, paskirstymo dėžę ir atjungiamą priekinį stabilizatorių, leidžiantį dar labiau padidinti pakabos eiga. Tiesa, jei nesiruošiate stebinti savęs ir kitų visureigių entuziastų savo džipo galimybėmis, rinkitės „Sahara“ versiją su įprastomis padangomis – vis tiek potencialo bekelėje bus daugiau, nei pasiryžimo važiuoti iki ten, kur be kitų pagalbos neišsiversite.
Ir dar vienas privalumas, šįkart akumuliatoriaus, yra tas, kad didesnis svoris, esantis automobilio apačioje, ir ne taip standžiai suderinta pakaba padidino važiavimo komfortą – nuvažiavus nuo asfalto, „Wrangler“ rieda gerokai komfortiškiau nei to gali tikėtis iš rėminio visureigio. Tiesa, yra ir atvirkštinė to pusė – minkštai suderinta pakaba po ilgesnio važiavimo bekele gali mesti iššūkį vestibiuliariniam aparatui. Bet tai – visų rėminių visureigių ypatybė.
Daugiau apie naujos kartos „Jeep Wrangler“ esu aprašęs čia – jei trumpai, tai yra milžiniškas kokybinis šuolis, palyginti su ankstesniu modeliu, kuris žymiai pagerino visureigio patogumą jį naudoti civilizuotomis, įprasto kasdienio važinėjimo sąlygomis. O nuo šiol jis yra ne tik stilingas, labiau komfortiškas ir su kokybiška apdaila, bet ir taupus, leidžiantis vien tik elektra nuvažiuoti keliasdešimt kilometrų.
Žinoma, viskas atsiremia į kainą. Jei įprasta „Wrangler“ versija kainuoja nuo 54 490 eurų, tai „4XE“ modelis atsieis nuo 68 990 eurų, naudojantis veiklos nuoma – nuo 1043 eurų. Tad 15 500 eurų skirtumas yra tikrai nemažas, kuris tikrai neatsipirks, jei kiekvieną dieną juo nevažinėsite vien tik elektros režimu.
Bet, kaip jau ir minėjau, elektros variklis padeda ne tik mažinti degalų sąnaudas (vidutinės 100 km degalų sąnaudos su įkrautu akumuliatoriumi buvo 8,7 l/100) ar važinėti iš viso nenaudojant benzininio motoro, bet ir užtikrina dar geresnį pravažumą bekelėje. O tai tikriausiai ir yra didžiausias privalumas visureigiui.
Daugiau apie naują „Jeep Wrangler 4XE“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.