...yra ir visiškai naujas, ir tuo pačiu išsaugojęs geriausias pirmtako savybes bekelėje, tik šį potencialą papildęs XXI amžių atitinkančiomis technologijomis. Jis pagamintas naudojant naują aliumininę „D7x“ platformą – modifikuotą konstrukciją, kuri naudojama tiek didiesiems „Range Rover“, tiek ir „Land Rover Discovery“ modeliams.
Tačiau nei vienas šių automobilių neturi tokio potencialo kaip „Defender“, kurį tęsti tradicijas įpareigoja dar 1948 metas prasidėjusi bekelei skirtų automobilių istorija. Ir pirmą kartą „Defender“ (šiaip jau šis pavadinimas debiutavo tik 1990 metais, kai, pasirodžius „Discovery“ modeliui, teko „krikštyti“ ir anksčiau tiesiog „Land Rover“ vardu žinotą automobilį) konstrukcija tapo iš principo kitokia nei prieš 70 metų – tai nebėra tradicinis kėbulo, sumontuoto ant rėmo, automobilis, savo važiavimo savybėms kelyje negalintis prilygti šiuolaikinėms mašinoms.
Bet kartu su nepalyginamai geresnėmis savybėmis kelyje, nepradingo ir galimybės nuvažiavus nuo asfalto – dabar kėbulo standumas yra net tris kartus didesnis nei rėminio automobilio. O kartu su moderniu kėbulu – ir nustatomi „Terrain Response“ važiavimo bekele režimai, kur be tarpašinio diferencialo ir pavaros palėtintojo galimas blokuojamas galinis diferencialas. Priekyje montuojama gervė, taip pat 29 centimetrų prošvaisa su reguliuojama pneumatine pakaba (90-oji versija siūloma su įprastomis spyruoklėmis) ir galimybė įveikti 90 centimetrų gylio brastą be jokios papildomos įrangos užtikrins didelį potencialą bekelėje.
Kaip ir anksčiau modelis gaminamas dviejų – 90 ir 110 – versijų. Trijų durelių automobilis (90) galimas su šešiomis sėdimomis vietomis – trečia papildoma vieta gali būti sumontuota tarp priekinių sėdynių. Penkių durelių versija (110) galima penkių, šešių arba septynių sėdimų vietų. Žinoma, penkiaduris modelis yra gerokai erdvesnis ir praktiškesnis, tačiau triduris „Defender“ tiek atrodo originaliau, tiek ir dėl trumpesnio atstumo tarp ašių pasižymi šiek tiek geresnėmis savybėmis bekelėje.
Variklių gamoje – tiek šešių cilindrų dyzeliniai motorai, tiek ir benzininiai varikliai (visi varikliai – su daline hibridine technologija, taip pat galima ir iš tinklo įkraunama versija), kurių galingiausią – šešių cilindrų turbininę versiją, pasiekiančią net 400 AG, aš ir bandžiau. Akivaizdu, kad tai – greitkeliams pritaikytas automobilis ir su šia užduotimi jis puikiai susitvarko. Tiesa, visgi didelio ir aukšto automobilio su plytos aerodinamika maksimalus greitis yra ribojamas ties 190 km/val., o degalų sąnaudos buvo didesnės kaip 15 l/100 km.
Tačiau šiandien kito automobilio su tokiomis galimybėmis ne tik kelyje, bet ir bekelėje, aš negalėčiau įvardinti – vienintelis kas man ateina į galvą, tai to paties gamintojo bendraplatformis „Discovery“, taip pat didieji „Range Rover“ – gamintojas iš Anglijos rado puikią nišą, siūlydamas ne tik prabangius, bet ir universalius automobilius.
Žinoma, už atitinkamus ir tikra nemažus pinigus. Jei gerai pamenu, senojo „Defender“ kaina, litus pavertus į eurus, nesiekė nė 30 000 eurų – tiesa, to automobilio techniniai sprendimai, nors ir patikimi, buvo subtilūs kaip aulinis batas, o technologijų ištakos siekė Antrojo pasaulinio karo laikus. Na, o naujo rafinuoto „Defender“ kaina prasideda nuo mažiausiai 56 900 eurų (pradinė trijų durelių versija kainuoja 1450 eurų mažiau) ir gali siekti net 100 000 ir daugiau eurų – tokia yra kaina už XXI amžiaus visureigį.
Visą „Land Rover Defender“ apžvalgą žiūrėkite vaizdo medžiagoje.