O UX – tai automobilis-vairuotojui, todėl sukonstruotas su ilgu variklio gaubtu (po kuriuo, mano galva, itin daug neišnaudotos erdvės), skirtas mėgautis vairavimu sėdint gana sportiškai žemai madingame SUV automobilyje. Mėgautis vairavimu, važiuojant „hibridu“ su padidinta prošvaisa? Pasirodo, tikrai taip – išskyrus abu kupė „Lexus RC“ ir „LC“, tai yra trečias „Lexus“ modelis, kuris buvo toks smagus vingiuotuose keliuose!
Puikiai suderinta vairo sistema – tiksliai, bet ne per daug aštriai reaguojanti į vairo pasukimus, standžiai, bet ne per daug kietai sureguliuota pakaba – manau, kad čia net nebūtini papildomai užsakomi reguliuojamo standumo amortizatoriai (bet kam jie atrodo reikalingi, visada yra tokia galimybė). Prie netikėtai smagių valdymo savybių prisideda ir sąlyginai nedidelis SUV svoris – nuo 1540 kg sveriantis UX turi iš aliuminio pagamintus variklio gaubtą, sparnus ir dureles. Ne mažiau svarbus ir žemas svorio centras – pasak gamintojo, jis yra rekordinis klasėje ir siekia tik 594 mm.
O dar čia – naujos, ketvirtos kartos hibridinė pavara su 2 l atmosferiniu motoru ir elektros varikliu, kurių bendra galia siekia 184 AG. Jei anksčiau dėl elektronikos valdomos kintamos transmisijos kentėdavo tiek akceleracija, tiek ausis užguldavo neįprastai aukštų sūkių triukšmas, tai dabar – visiškai kitaip. Įsibėgėjimas iki 100 km/h užima vos 8,5 s, palaikomi reikiami sūkiai, imituojant pavaras, o automobilis greitai reaguoja į akceleratoriaus paspaudimą.
Žinoma, smagios važiavimo savybės niekaip neprisidėjo prie degalų taupymo, tad bandymo metu sunaudoti 7,9 l/100 km (WLTP matavimų duomenimis, vidutinės degalų sąnaudos yra 5,3 l/100 km) yra identiškas rezultatas, kurį parodė gerokai didesnis ES su galingesne 218 AG hibridine pavara, turinčią 2,5 l atmosferinį motorą.
Lietuvoje siūloma ir įprasta benzininė 171 AG versija su 2.0 l varikliu ir „variatoriumi“, bet sąžiningai nematau prasmės rinktis šį lėtesnį ir daugiau degalų naudojantį modelį, kai 1400 eurų brangiau kainuoja sklandžiai veikiantis „hibridas“. O štai tiems, kam reikalinga visų ratų pavara, siūloma „E-Four“ versija – galiniame diferenciale integruotas elektros variklis pagal poreikį varo galinius ratus.
Kad esi prie dinamiško automobilio vairo įspūdį sustiprina ir sėdėjimo padėtis – nors sėdima aukščiau nei įprastame automobilyje, pati sėdynė yra sumontuota gerokai žemiau nei tradiciniame SUV. Na, o kalbant apie erdvę salone – taip, ant antros sėdynių eilės čia gerokai ankščiau nei „BMW X1“ ar „Volvo XC40“, taip pat ir bagažinė, talpinanti 438 l, nėra rekordinė, bet gamintojas, kurdamas saloną, prioritetus teikė kitkam. O konkrečiai tai...
...„Engawa“, „Sashiko“, „Washi“ ir „Omotenashi“ – visais šiais japoniškais terminais apibūdinama filosofija, kuria rėmėsi prie automobilio darbavęsi inžinieriai ir dizaineriai. „Engawa“ – tai salone sukurtas erdvės pojūtis kompaktiniame automobilyje (tiesa, išgaruojantis atsisėdus ant galinės sėdynės). „Sashiko“ – tai daugiau kaip 1200 metų tradicijas turintis dygsniavimo būdas, kuriuo apsiūtos odinės sėdynės. „Washi“ – popieriaus, iš kurio pagamintos tradicinės japonų namų stumdomos durys, paviršių primenanti skydelio apdaila. „Omotenashi“ – japonų svetingumas, mandagumas ir paslaugumas, namuose priimant svečius ir perprantant pačius didžiausius jų lūkesčius.
Apibendrinant, visi šitie filosofiniai „kerai“ įgyvendinti gana įtikinamai – džiugina ne tik sraute išsiskiriantis eksterjeras, bet ir rafinuotas interjeras, kurio detalės ne tik dailios, bet ir malonios liesti. Nekyla jokių abejonių, dėl priklausymo „premium“ klasei – tą patvirtina ir aukšta, nuo 37 200 eurų prasidedanti kaina. Didelė? O kaip gi, bet teks susitaikyti, jei norite aukščiausios klasės japonų supratimu.
Daugiau apie naująjį „Lexus UX“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.