Tikriausiai pamenate „Mazda“ eksperimentus su rotoriniais motorais, taip pat jau kelintos kartos populiariausią pasaulyje rodsterį. Akivaizdu, kad vieni sprendimai pasiteisino, kiti – nelabai, tačiau jau ko ko, bet originalumo šiam gamintojui iš Japonijos niekada netrūko.

Tad naujas jų žingsnis – Senajame žemyne debiutuojantys naujos „Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture“ platformos SUV su išilgai montuojamais varikliais ir kardaniniu velenu, sukančiu galinius ratus. O iki 2025 metų su šia platforma pasirodys penki 48 voltų sistemos hibridai, tiek pat iš tinklo įkraunamų versijų ir trys elektromobiliai.

Pirmasis Europai skirtas modelis – mano bandytas iš tinklo įkraunamas hibridas „Mazda CX-60 2.5 PHEV 8AT AWD“. Jis turi keturių cilindrų, bet didelio 2,5 l darbinio tūrio motorą, elektros variklį, papildomai sukantį priekinius ratus, o visa sistemos galia siekia 328 AG.

Mazda CX-60

Čia sumontuotas pakankamai talpus 17,8 kWh akumuliatorius, tad juo galima vien tik elektra nuvažiuoti daugiau kaip 60 kilometrų. Realiomis sąlygomis energijos sąnaudos buvo apie 29 kWh/100 km, tad labai nepersistengiant elektra nuvažiuojamas atstumas būtų apie 50 kilometrų.

Kai hibridą įkraudavau kasnakt, benzino sąnaudos buvo 5 l/100 km, važinėjant iškrautu akumuliatoriumi (galima atskirai aktyvuoti įkrovimą vidaus degimo motoru), jos pakilo iki 6,2 l/100 km. Žinoma, naudojant automobilį ilgiau būtų galima tiksliau įvertinti sąnaudos ilgalaikėje perspektyvoje, tačiau akivaizdu, kad hibridą verta reguliariai įkrauti ir išnaudoti pigesnės (vis dar) elektros privalumus.

Ateityje Europoje pasirodys ir vien tik elektra varomi modeliai, taip pat bus ir versijos su šešių cilindrų 3,0 l benzininiais „e-Skyactiv X“ ir 3,3 l dyzeliniais „e-Skyactiv D“ motorais ir vien tik galiniais varančiaisiais ratais! Ir čia akivaizdi gamintojo kryptis siūlyti pirkėjams, kai net „Porsche“ į savo krosoverius montuoja keturių cilindrų motorus, „Premium“ lygį atitinkančias jėgaines.

Mazda CX-60

Bet be klasikinių pavaros elementų išdėstymo siekį būti tarp aukštesnio segmento automobilių turi pateisinti ir važiavimo savybės, taip pat salono įranga. Dėl pastarosios jokių klausimų neturiu – viskas itin originalu ir maloniai džiugina aukščiausia kokybe, kuo galite įsitikinti vaizdo apžvalgoje.

Tačiau kalbant apie važiavimą, jau yra kompromisų. Tai tiek bėgėjimosi metu gana garsiai girdimas „Plug-in“ pavaros keturių cilindrų motoras, tiek ir blogų kelių nemėgstanti standi pakaba. O tai, kad gamintojas nesiūlo reguliuojamo standumo amortizatorių, tikrai kertasi su ambicijomis šiame reikliame segmente, kur pirkėjai moka tik už aukščiausios kokybės produktus.

Bet akivaizdu – „Mazda“ su naujuoju „CX-60“ išplėtė pasirinkimą „Premium“ segmente ir neatrodo lyg čia būtų papuolęs per klaidą. Taip, yra kompromisų su kuriais reikia taikytis ir vieniems tai atrodys priimtina, kiti rinksis tradicinių gamintojų mašinas, tačiau neturiu jokių abejonių, kad „Mazda“ ir vėl nepaliks abejingų tų, kurie ieško originalaus automobilio.

Ir gali jį sau leisti – iš tinklo įkraunamo „Mazda CX-60“ kaina prasideda nuo 52 990 eurų, geriausios „Takumi“ komplektacijos modelis kainuoja 58 990 eurų, „Sixt Leasing“ veiklos nuomos kaina yra nuo 819 eurų.

Daugiau apie naują „Mazda CX-60“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją